Gå til innhold

Vil at den nye HD skal ta over plassen til de 2...


Veritæs

Anbefalte innlegg

...gamle hardiskene.

 

 

Ok, saken er at de 2 HD jeg bruker nå begynner å bli gamle, og venter på å krasje og dermed ta alle de 120 GB med data på dem til helvete samtidig. Så jeg tenker jeg kunne skaffe meg en flunkende ny HD, en S-ATA med 300 GB eller noe.

 

Slik er konfigurasjonen nå med de 2 gamle HD, hver på 60 GB

 

HD 1 har

C: (OS her) med 6.6 GB

D: med 33.6 GB

E: med 18.3 GB

og J: 31 MB, ikke spør meg hvordan dette skjedde, komplisert greie.

 

HD 2 har

K: med 7 MB, ikke spør igjen

I: med 58.6 GB

 

Det jeg vil nå er å kopiere alt på de to gamle HD inn på den nye HD, med riktig volumnavn, partisjon og alt. Altså det skal være C: D: E: J: K: I: på den nye HD med tilhørende data. Jeg har mange spill og programmer inkludert OS, og jeg nekter å innstallere alt på nytt, siden det kommer til å ta en evighet.

 

Så spørsmålet mitt er så hvordan skal alt dette gjøres...Takk for at du leste og kanskje kommer med noen gode, enkle, lett å utføre forslag.

 

Juey

Endret av Squy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har mange spill og programmer inkludert OS, og jeg nekter å innstallere alt på nytt, siden det kommer til å ta en evighet.

 

 

5144121[/snapback]

 

Sikkert ikke det svaret du er ute etter, men det du vil gjøre kommer sannsynligvis til å ta like lang tid som å legge inn alt på nytt, og samtidig være komplisert.

 

Faren for at noe kan gå galt er også overhengende.

Lenke til kommentar
Hvorfor vil du ha så mange partisjoner?

5144373[/snapback]

 

Jeg vil helst at det skal være ryddig med rundt 3 partisjoner ville vært nok. Men for at alt datainformasjon skal være prikk lik som før, men på en ny disk, så blir det jo sånn, med alle de partisjonene. Hvis en fjerner eller fusjonerer sammen partisjoner så blir alle programmene og spillene ikke virke lenge, siden snarvei-filene peker nå til feil volum, som ikke lenger eksisterer, eller?

Endret av Squy
Lenke til kommentar
Du kan bruke Norton Ghost (eller tilsvarende) og klone HD 1 til den nye disken. Og så kan du selv lage K: og I: partisjoner og kopiere innholdet fra HD2.

Når du kloner i Ghost kan du selv velge størrelsen på partisjonene på den nye disken.

5147820[/snapback]

 

Ok takk Hårek, jeg prøver dette først. Plan B er alt på nytt *sukk*

Lenke til kommentar
Du kan bruke Norton Ghost (eller tilsvarende) og klone HD 1 til den nye disken. Og så kan du selv lage K: og I: partisjoner og kopiere innholdet fra HD2.

Når du kloner i Ghost kan du selv velge størrelsen på partisjonene på den nye disken.

5147820[/snapback]

 

Ok takk Hårek, jeg prøver dette først. Plan B er alt på nytt *sukk*

5155948[/snapback]

 

Enkleste måte er vel å bruke Ghost i ditt tilfelle ja. Hvis du ikke ønsker å bruke så mange partisjoner, kan du lage færre og snarveiene vil ikke nødvendigvis gå tapt. Disse vil windows søke opp igjen hvis den ikke finner noe, eventuellt kan du redirecte dem til riktig destinasjon. Når det gjelder C: er det uansett Ghost som er enklest.

Personlig ville jeg formatert hele kassa, selv om det er litt hassle å legge inn alt på nytt, så er det alltid smoothe å formatere en gang i ny og ne.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...