Gå til innhold

geforce 7800GT problem

norg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt nettopp opp min nye pc og fikk denne advarselen:

"The NVIDIA System Sentinel is reporting that the NVIDIA powered graphics card is not receiving sufficient power. To protect your hardware from potential damage or causing a potential system lockup, the graphics processor has lowered its performance to a level that allows continued safe operations."

Har en 350w strømforsyning som jeg trodde skulle holde. Hva kan være galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

athlon xp 64 x2 3800+ prossessor, 2GB ram, én 250GB samsung harddisk, Asus A8N-SLI/Deluxe, nForce4, S939 hovedkort.

Endret av norg
Skrevet

Jeg har absolutt INGEN peiling på dette, men kan selve strømkabelen ha noe med dette å gjøre? Den er flere år gammel og leser "250-10A".

Skrevet

Vel med det kabinettet der så følger det jo med Forton\Source PSU på 350watt.

Og F\S er vel ikke dårlig kvalitet. Har samme kabinett liggende der det fulgte med F\S 350watt PSU.

Men hvis han ikke hadde satt i strømledningen i skjermkortet hadde vel han ikke fått bilde .

Med mitt 6800 GT kort så måtte jeg ha i strømledningen for at jeg skulle få skjermbilde , ellers bare peip det fra hovedkortet.

Gjest Slettet+6132
Skrevet

Hva med å sjekke ut om trådstarter bruker 20-pins PSU på ett 24-pins HK?

Jeg ser mange sier at det "går så fint så".., men det gjør ikke alltid med ett strømkrevende PCI-E HK.

Selv om skjermkort har egen strømkontakt (PCI-E) benyttes de 4 siste pinnene på HK bl.a. til å fore PCI-E bussen (slik jeg har forstått det)

Skrevet (endret)

For å si det litt mer i klar-tekst: Skjermkortet har EGEN strømkontakt som kommer i tillegg til den/de som er på hovedkortet.

På hovedkortet du har, skal du helst ha en 24ping kontakt, 1 EZ-plug (4pins), i tillegg skal du altså ha egen kontakt til skjermkortet.

Endret av gaardern

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...