Gå til innhold

Spill PC til ca 7000. Ikke skjerm, tastatur o.l


Anbefalte innlegg

Hei, skal hjelpe en kompis med å sette sammen PC. Har ikke vært noe særlig borti PC kjøp på en del månder så jeg veit ikke hva som er bra og hva som er dårlig.

 

Det er det samme om det er AMD eller Intel system.

Han har et (gammelt)kabinett som han kan bruke. Og han har diskettstasjon.

 

 

Vi har kikka litt på to pakkeløsninger hos komplett.no

 

Intel oppsett

AMD oppsett

 

 

Jeg synes han burde ha mer ram enn de pakkene tilbyr, men det er vel bare å kjøpe separat. Kabinettet som følger med er vel heller ikke det beste tror jeg. Det står ikke noe om PSU, men det følger vel med.

 

 

Men tror dere at disse pakkene er greie? Og hvilken pakke ville du valgt? og hvorfor?

 

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ha overkill på rammen, ducmaster? Ser det er ingen ingen skjermkort med i oppsettet ditt heller.. Er jo en fordel, i tillegg til andre nyttige ting som DVD-brenner og liknende.

 

Når det gjelder innlegget til AieM, så må du ikke ta deg nær av 14-årige papagutter med skryte-spesifikasjoner på maskinen sin, som forøvrig også er betalt av pappa... 7000 kr er nok i massevis for å få en spille-pc. "Hvis ikke sitter du med produkter fra i fjor"? Hva eff har det med saken å gjøre? Det er bare å gå ned litt på oppløsninga til spillene, kutte AA of AF, og så kan du spille ALLE spillene som gis ut nå, og sikkert de som gis ut om et halvt år også.

 

Så, til min anbefaling for deg Hawk-Eye: Begge pakkene er helt greie, her kommer det an på smak og behag. For en som ikke har bygget på en stund, ser disse pakkene veldig greit ut å bestille (i stedet for å kjøre i gang overkill på f eks RAM i forhold til prosessorkraft og andre ting, for ikke å snakke om å utelate skjermkortet fullestendig.. :whistle: )

Lenke til kommentar

wopsi! linket til feil fil hehe beklage så meget skal rette det opp nå :p

 

og til Aiem-ikke skriv når du ikke har så utrolig mye peil. er bare usaklig å komme med slike innlegg

 

edit :hva mener du med overkill på ram egentlig? er faktisk ganske så greit og ha 2 gig i spillpcer i disse dager, dager da 1gig var overkill er faktisk over. 1gig er faktisk et MUST i disse dager hvis du skal spille noe som helst spill av nyere typer.

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar
spill pc til 7000??:S hva tenker du med mann hvis du skal ha spille pc må iallefall bruke 12000 hvis ikke sitter du med produkter fra i fjor

5134799[/snapback]

 

 

Er du 22år har unge på snart fire år og dame så skal jeg love deg at du ikke får spill PC til 12000 av mamma til jul. Denne er noe hele familien skal ha glede av. (spesielt han selv da, hehe)

 

 

har lekt meg litt med micro ATX her er et FORSLAG MED 3200+ OG X800XL koster 6787,- hos databutikken.com

 

kan han strekke seg til 7500,- kan han få seg 7800 gt

5135150[/snapback]

Får ikke sett innholdet i linken din, men jeg er ganske sikker på at han vil ha en vanlig stasjonær slik at han kan oppgradere i ny og ne enkelt.

 

Men jeg skal tipse han om den "lille" ;) Takker :)

 

av de 2 oppsettene er det Amd oppsettet som gir mest for pengene med tanke på ytelse og vertfall hvis du har tenkt å bruke dataen til spill. har satt sammen en pc ifra databutikken som jeg mener vil gi deg svært mye mer da

 

Det oppsettet der var jo ekstremt bra for prisen da :) Tror vi har en vinner her. Han kommer ned i morra og kikker, tror det blir en slik en :thumbup:

 

Skal gi beskjed om hva han velger :)

Lenke til kommentar

@ ducmaster

 

Det jeg mente med overkill på rammen var at den du hadde satt opp var en dyr variant, mer beregnet på overklokkingsegenskaper og krappe timings enn økonomi-brikker som f eks 2 av disse... Fremdeles 2 GB, men mye billigere.

 

En kjetting er ikke sterkere enn det svakeste leddet, så det hjelper ikke på om et ledd er jævli bra om du skjønner hva jeg mener. En må se litt på totaloppsettet, og vurdere om det er verdt å bruke over 1000 kr ekstra på ram, eller heller bruke litt ekstra på prosessor og skjermkort.

 

Men oppsettet var jo ikke det du egentlig skulle legge ut, så kommentaren min stemmer jo ikke lenger nå da.. :!:

Lenke til kommentar

Shuttle PCne er sinnsykt kule. En i klassa mi har en av de tidligere modellene og til og med den ser tøff ut, selv om den er godt brukt og gammel (han bruker den på skolen hehe)

Skal vise han litt i morgen så får vi se hvordan det går :)

 

 

EDIT:

Nei, får ikke sett noe oppsett eller noe. Får denne beskjeden

 

Administrasjon av handlevogn

Du har ikke tilgang til å endre denne handlevognen

Gå tilbake til administrasjonssiden

Endret av Hawk-Eye
Lenke til kommentar
spill pc til 7000??:S hva tenker du med mann hvis du skal ha spille pc må iallefall bruke 12000 hvis ikke sitter du med produkter fra i fjor

5134799[/snapback]

tønt...

 

Her er en helt kurrant gaming maskin som med litt softmodding, optimalisering og overklokking skal yte for mye mer enn den koster: Handlevogn.

Legg noen kroner i Zalman kjøling, og du he d ei fin tallknusar!

Lenke til kommentar
av de 2 oppsettene er det Amd oppsettet som gir mest for pengene med tanke på ytelse og vertfall hvis du har tenkt å bruke dataen til spill. har satt sammen en pc ifra databutikken som jeg mener vil gi deg svært mye mer da

5134744[/snapback]

 

 

 

 

Det ble det oppsettet der ja. Ville at han skulle velge ett bedre hovedkort men han hadde ikke penger til det desverre.

 

Blir spennende for jeg har ikke vært borti ASRock før

 

 

Takk for alle tips folkens. Håper jeg slipper for mye pøkk når jeg skal sette det sammen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...