Gå til innhold

Ja eller nei til EU?


Anbefalte innlegg

HVis tollgrensene er frie, vil det bli mer varer inn i landet. Når der ikke er toll på ting vil norge tape penger.. Det vil bli mindre lønninger, og for at butikker skal klare budsjettet, setter de opp prisene.. Til slutt vil det ende med at norge vil lide av økonomisk krise.

 

http://www.bedin.no/php/d_nyhet/cf/hPKey_1260/hDKey_1

 

Eu har ingen intern tollgrense. Du sa noe om økonomisk krise, men hvorfor har ikke de andre landene i eu en STOR økonomisk krise da??

 

 

Olje pengene er det som gjør norge til det flotteste landet og bo i. Vi er rikest per innbygger og de i hele europa, kansje til og med globalt

 

Hva med når oljepengene tar slutt? Vi har olje for 50år til eller noe, og før oljen var norge et fattig land. kommer vi til å bli fattig om 150/200år? Personlig mener jeg norge burde satse mere på industri/vareproduksjon. Det kan kanskje berge norge når oljen og gassen er finito.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei til EU

 

pga da mister vi store deler av våre oljemillioner.

EU vil ikke vare nederland er på vei ut og de må være med i 10 å og betale store beløp tiøl eu i etter tiden.

sveits er ikke med (et I-land som os selv).

Frankriket er "hjertet" av EU og der er det bare kaos nå.

 

kunne nevt mere men antar dette gir mitt standpunkt

Lenke til kommentar
Nei:

 

-EU er som nevnt en udemokratisk organisasjon

-Åpne grenser - ja større konkurranse og bedre priser, men kvaliteten på mat f.eks er noe jeg frykter. Det er vel ingen hemmelighet at kontrollen utenlands er noe laber.

5143954[/snapback]

laber kvalitet på utenlands mat ? Nei vær litt forsiktig med det der du, bare se på hvordan PRIOR behandlet kyllinger og bare se på de søppel potetene man få levert her, eller det såkallte "ferske" kjøttet fra Gilde..

Herlig med norsk propaganda.

Endret av Pels
Lenke til kommentar
Vi er jo i prinsippet med i EU, takket være den efta avtalen. Men når EU skal stemme over saker og ting, så må norge sitte på gangen. Tror at norge sammen de andre nordiske landene kunne hatt en stor påvirkningskraft. Men nordmenn har sagt nei...

EØS-avtalen ja...

 

Joda, vi ville nok hatt ihvertfall én prosent påvirkning om vi ble med i EU, og et par til prosent om vi samarbeidet med andre (men dette forutsetter jo igjen enighet). Derimot har vi (mer eller mindre) 100% påvirkningskraft om vi melder oss ut - da bestemmer vi alt selv uavhengig av hva Spania, Tyskland eller Frankrike måtte mene.

Lenke til kommentar

Nei! Nei! Nei! :no: Vi aldri så mye som finne på å komme med i den gjengen der.

Lavere avgifter på ditten og datten kanskje. Men vi mister mange av våre privilegier

en selvstedig stat har. Vi kan risikere å miste vår egen valutta. Bare tanken på å betale for Pepsi`n på rimi med euro, gjør meg kvalm.

I tillegg vi det bli ingen ting som heter grensekontroll mellom nasjonene. Dermed så er det fritt fram for smugling av våpen, narkotika, tobakk, sprit, mennesker :no:

Pluss at hele EU samfunnet skal privatiseres, industri, offentlige resurser som parkering, postvesen, osv osv. EU ledelsen kan gjerne love både solskinn og grønne enger.

 

Norge skal være en selvstedig nasjon Det er slutt på den tida da andre imperialistnasjoner dominerte vår hverdag.

Og sånn skal det være. :w00t:

Lenke til kommentar
Lavere avgifter på ditten og datten kanskje.
Ja, huff og gru.
Men vi mister mange av våre privilegier en selvstedig stat har.
Inkludert å undertrykke vår egen befolkning?
Vi kan risikere å miste vår egen valutta
Ja, hver kveld før jeg legger meg kysser jeg femikroneseddelen og drømme om de gamle 100-lappene.
Bare tanken på å betale for Pepsi`n på rimi med euro, gjør meg kvalm.
Har de oppsøkt terapaut? Eventulet starte din egen butikk som selger HaakonClassic, og kun aksepterer NOK, helst i småmynt?
Dermed så er det fritt fram for smugling av våpen, narkotika, tobakk, sprit, mennesker
Ja, for det er jo ville tilstander i UK. Også sprit da gitt!
EU ledelsen kan gjerne love både solskinn og grønne enger.
Kanskje, men verdensledene når det gjelder lovnader er norske politikere, marginalt forran Khrutsjov og Mao.
Norge skal være en selvstedig nasjon
Jeg håper inderlig at Norge selges til høystbydende, legges ned som nasjon og overdras som pant til amerikanske myndigheter.
Og sånn skal det være.
Da er vi enige.

 

Må pressisere at jeg ikke er for EU, men synes det er fanastisk festlig å "diskutere" med deg. :roll:

Lenke til kommentar
Bare tanken på å betale for Pepsi`n på rimi med euro, gjør meg kvalm.
OMFG. Pengene har jo ingen verdi i seg selv, om jeg betaler dollar eller rubler spiller vel ingen rolle sålenge prisen stemmer og man får det man betaler for.
I tillegg vi det bli ingen ting som heter grensekontroll mellom nasjonene. Dermed så er det fritt fram for smugling av sprit
Kanskje på tide å tenke på hvorfor folk smugler sprit ?
Lenke til kommentar
pga da mister vi store deler av våre oljemillioner.

5145369[/snapback]

Hvordan?

 

 

Kanskje på tide å tenke på hvorfor folk smugler sprit ?

 

Kanskje det også er på tide å finne ut nye løsninger såm man stoppe virksomheten.

5151523[/snapback]

Ja, sett ned prisen på alkohol og gjør det lettere å få tak i.

 

Problem solved.

Lenke til kommentar
Ja, sett ned prisen på alkohol og gjør det lettere å få tak i.

 

Problem solved.

 

Men det finnes en enda bedre måte å løse problemet med smuglerspirt, og det er å forhindre at illegale alkoholvarer kommer inn i landet.

 

Forskere driver å eksprimenterer med nye typer elektronisk utstyr, som kan gjøre undersøkelser av biler letter, grundigere og raskere. Og dette er kjempebra. :w00t:

 

Hva om Norge heller satser mer på forskning enn på drikking? :)

Endret av simerix
Lenke til kommentar
Kanskje på tide å tenke på hvorfor folk smugler sprit ?

 

Kanskje det også er på tide å finne ut nye løsninger såm man stoppe virksomheten.

5151523[/snapback]

Man pleier å løse problemet best ved å gå til bunnen av saken. Hvis du har x antall penger og får 1 L spirit i Norge, mens i Sverige får man 10 L for samme beløpet lurer jeg på om ikke det er lønnsomt. Å sette inn 500 politimenn mer hjelper lite mot smugling. Bare tenk hva det koster. Smuglerne vil også finne på nye måter å få smuglet inn mere.

Endret av Pels
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...