Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvor godt syn for å bli marinejeger?


Anbefalte innlegg

Kanskje dette er litt feil plassert men skal begynne på vgs og tenker på hvilke skoler jeg skal gå på med tanke på hele min videre karriere. Førstevalget mitt er marinejeger men på sidene deres står at du trenger 9/9 i syn, noe jeg mest sannsynlig ikke har. Jeg er langsynt og bruker linser. Har + 3.4 på begge øynene. Er det noen som vet helt eksakt hvilke krav de har? Er det helt perfekt syn det er snakk om her? Jeg er kretsmester i skyting med 10 m luft. 15 m miniatyr. 50 m miniatyr. 100 m 22 kaliber og 200 m 44 kaliber. Har også tatt jegerprøven så jeg kan skyte. Finnes det spesialunntak?

 

Helst konkrete faktabaserte svar og ikke hva folk tror. På forhånd takk

 

- Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å bli marinejeger er ganske vanskelig liksom. De har ikke så strenge regler som hos en pilot, men noe har de hvertfall. Syn er en viktig faktor, men ikke alt.

Det de også kommer til å teste deg på er om du makter å klare å svømme gjennom et rør med 1m i Diameter midt i sjøen. Syn må du ha, men de har blitt mye mer slappere på det nå enn før. Før var det slik at du måtte innfri spesielle høydekrav og sånn. De lar deg nok gå om du har 7/9 eller som så. Men det at du bruker linser kan trekke deg ned litt er jeg redd for. Men nevner du det med kretsmester skal jeg ikke se bortifra at de er greie mot deg. Men da bør du være bevisst på at det er dit du SKAL. Overbevis dem at du VIL, og ikke ønsker.

 

Dessuten bør du være i topp fysisk stand til prøver de lar deg ta. Kanskje vurdere WANG om du bor i Oslo-området. NTG er jo også et flott alternativ.

Lenke til kommentar

Du må ha 9/9 for å bli marinejeger og man kan ikke være avhengig av briller eller linser laseropperasjon er derimot lovlig(jeg regner med at det er uaktuelt for deg). Du må altså klare synstesten uten briller eller linser. Man kan heller ikke være fargeblind. Det jeg derimot hadde gjort hvis jeg var deg er å kontakte forsvaret og spørre de i forsvaret ha de vil anbefale deg å gjøre

 

http://www.mil.no/sjo/keskdr/kyststrid/mjk/start/mj/hvordan/

 

Jeg håper at du får komme inn, men for å være ærlig så tviler jeg med mindre du er villig til å bruke masse penger på en laseroperasjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...