Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst overvåkingskamera, tilgang fra ekstern PC


Anbefalte innlegg

Jeg har et trådløst nettverkskamera som er koblet til en trådløs ruter. Kamera har en egen IP-adresse, og jeg kan åpne IE (på PC'en i det lokale nettverket) og taste inn ip-adressen til kameraet og få opp et skjermbilde fra kameraet. PC'en er koblet til den samme trådløse ruteren, men med kabel.

post-38816-1131565383_thumb.jpg

 

Men det er her det stopper. Jeg vil kunne se på bilder fra kameraet på en "hvilken som helst pc", med passord og annen sikkerhet self. Hvordan gjør jeg dette.

 

Jeg har Ip-adressen til kameraet og min offfentlige ip-adresse. Har telenor ADSL.

D-link router

Elotec kamera IP6124 Fant ikke akuratt modellen jeg har, men denne er svært lik.

 

Takker for hjelp!!

Endret av namla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Må man åpne poter i de to "boksene" og adressere de rett på et vis?, Hva gjør jeg da?

-Eller går det ann og kun åpen port i D-linken og sette ZyXEL'en som "bridge"? Hva med passord og annen påloggingsgreie til telenor? og hvordan gjøres det?

 

Trenger generelle råd! :)

Lenke til kommentar

Betyr det at jeg kun trenger å åpne porten til kameraet og legge inn kameraets interne IP-adresse i D-linken?

Og deretter for å kunne nå kameraet fra utsiden, skriver jeg inn Ip-adressen som vises offentlig i nettleser, og så kommer jeg rett inn på kameraet?

 

Noen som vet standard ip-adr, brukernavn og passord for å komme inn i D-linken og ZyXEL boksen?

Endret av namla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...