Martin04 Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 jeg har nettop kjøpt ny komplett oktober-pc på komplett.no . det er sata II 250 hd, med os. ( monterer til sata kontakt ,jumper i master)virker fint. så jeg kjøper en ekstra ide 250 hd. og monterer den til i de kontakt , setter i master , men pc finner bare 31,49gb. pc er installert service pakke 2 . jeg har prøvd å se i diskbehanling så det er bare en eneste 31,49 utildelt. ( har ikke formater ennå). Og har prøvd å bruke partisjon magic 7,0 men den finner også bare 31,49gb. Er det noen her som kan hjelpe meg , takk !
Falconer Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Er det tilfeldigvis en Maxtor HDD du har kjøpt? Hvis så er tilfelle må du bruke programvare på medfølgende cd for å tillate bruk av hele harddisken. Det finnes også andre metoder å gjøre dette på selvfølgelig, men programvaren de bruker er helt ok og enkel å forstå.
PerB Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Se på jumperene på IDE-harddisken. Mange harddisker har en jumper for å kunne begrense den til 32 GB.
Martin04 Skrevet 9. november 2005 Forfatter Skrevet 9. november 2005 Se på jumperene på IDE-harddisken. Mange harddisker har en jumper for å kunne begrense den til 32 GB. 5129970[/snapback] det er en samsung 250gb. og det er ikke noen cd som er fulgt med hd. jeg mener at jeg satt riktig jumper.
Andrull Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Er det tilfeldigvis en Maxtor HDD du har kjøpt? Hvis så er tilfelle må du bruke programvare på medfølgende cd for å tillate bruk av hele harddisken. Det finnes også andre metoder å gjøre dette på selvfølgelig, men programvaren de bruker er helt ok og enkel å forstå. 5129911[/snapback] Har maxtor sata 16mb cache, og det fulgte ingenting med den! Min funker helt fett, uten å forandre på noen jumpere eller noe annet!
Playmofetish Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 (endret) Prøv å sjekke enhetsbehandling i Kontrollpanel - System - maskinvare, hva disken står som, PIO eller DMA. Her skal disken optimalt stå som DMA, eller "DMA if available" Og dobbeltsjekk jumperen, 31,49GB høres mistenkelig ut som en 32GB-jumper... Og du hadde sjekket Start - Kjør: "diskmgmt.msc"? Endret 9. november 2005 av Playmofetish
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå