Gå til innhold

Datakjeden, er de seriøse?


Anbefalte innlegg

Jeg har vært på jakt etter en pakke med trådløs mus/tastatur(Logitech Cordless Desktop MX3100) nå i en 3-4 uker..og fulgt med på Datakjedens web for Stovner senter..

 

Det har ligget på en pris av 1095.- i hele denne perioden.. så her i helgen så jeg at dette produktet var oppført dobbelt i deres liste, dvs under to forkjellige varenr... Det gamle(Varenr.:306805) til normal pris 1095.- og det nye(Varenr.:967513-0108) til 1265.- Og nå er kun det nye der... Er dette kun for at "ukens tilbud" skal se ut som et tilbud? eller er de bare litt sleipe?

 

Denne posten er ikke vondt ment mot Datakjeden Stovner, men man kan jo lure på hva de mener med dette...

 

En annen ting er at de ikke har produktet i butikken, eller at de "...skal bare ned på lageret å hente siden i dag, så prøv senere..." i 4UKER??

 

Hva mener dere?

 

Tedd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De to varenummerene henviser til to forskjellige leverandører.

 

967513-0108 er vel fra Itegra, som er storforhandler av Logitech, mens 306805 er Norek sitt varenr.

Hvis Norek har sluttet å selge MX3100, eller har gått tom, har Datakjeden Stovner heller kjøpt inn dette fra Itegra, derfor to "forskjellige" varer.

 

Forskjellige leverandører har forsjellig pris, og det er ingenting som tilsier at det ikke er lov med priser som kan endre seg, med mindre man har fått en bekreftelse på en pris via en ordre/reservasjon.

Lenke til kommentar

Norek har ikke sluttet med det produktet, men endret varenr...

Prisen er den samme fra norek på begge varenr....

 

Logitech Cordless Desktop MX3100, tastatur/mus, USB, PS/2

Vårt varenr.: 306805 / 967513-0108

Tilgjengelighet:  42 på lager

 

Derfor er det jeg er litt undrende på hvorfor de setter opp prisen når de skal ha "tilbud" ....

 

Setter opp prisen for å kunne kalle det de har brukt som vanelig pris de siste måneden som tilbud?

 

 

 

De to varenummerene henviser til to forskjellige leverandører.

 

967513-0108 er vel fra Itegra, som er storforhandler av Logitech, mens 306805 er Norek sitt varenr.

Hvis Norek har sluttet å selge MX3100, eller har gått tom, har Datakjeden Stovner heller kjøpt inn dette fra Itegra, derfor to "forskjellige" varer.

 

Forskjellige leverandører har forsjellig pris, og det er ingenting som tilsier at det ikke er lov med priser som kan endre seg, med mindre man har fått en bekreftelse på en pris via en ordre/reservasjon.

5131044[/snapback]

Lenke til kommentar

Norek bruker faste varenr som begynner på enten 3 eller 1.

Ved siden av dette varenr opererer de selv med produsentens varenr, i dette tilfellet 967513-0108.

 

Itegra bruker varenr fra produsent utad, i dette tilfellet 967513-0108.

 

306805 Logitech MX3100 er kjøpt fra Norek

967513-0108 Logitech MX3100 er kjøpt fra Itegra

 

Prisene fra leverandørene ligger ganske likt, og skulle uansett tilsvare en utsalgspris til 1095,- som er den korrekte.

 

Ferdig med den saken :)

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Norek bruker faste varenr som begynner på enten 3 eller 1.

Ved siden av dette varenr opererer de selv med produsentens varenr, i dette tilfellet 967513-0108.

 

Itegra bruker varenr fra produsent utad, i dette tilfellet 967513-0108.

 

306805 Logitech MX3100 er kjøpt fra Norek

967513-0108 Logitech MX3100 er kjøpt fra Itegra

 

Prisene fra leverandørene ligger ganske likt, og skulle uansett tilsvare en utsalgspris til 1095,- som er den korrekte.

 

Ferdig med den saken :)

5131712[/snapback]

 

Flisespikking er OVER føre noen skjærer av seg finga :)

 

Greit nok...men det jeg prøver å påpeke er...

De har satt opp prisen på produktet i listene sine slik at "tilbudet" ser bra ut :( og at "tilbudsprisen" er den samme som de har solget produktet for de siste 3-4 mnd.

 

Ser jo ikke helt bra ut det da?

 

Tedd

 

PS: Norek bruker nå med begge varenr på varen :)

Lenke til kommentar

Det finnes noen lover om tilbudspriser, men jeg husker ikke helt de. Det er lenge siden jeg har vært borti de lovene, men jeg tror hovedsaken var at hsi de skriver førpris så må førprisen måtte være reell. Altså en pris som folk har kjøpt varen for. Det var noe om salgsvolum også. Man måtte ha solgt varen i X eksemplarer til førpris for å kunne kalle det en reell førpris. Jeg tror X var målt i prosenter av hvor mange varer som ble lagt ut for salg eller noe sånt.

 

Disse lovene er for å unngå at noen annonserer en usansynlig høy førpris bare for å få tilbudsprisen til å virke lav. Kanskje det hadde vært en idè å grave litt i lovverket og påpeke det til datakjeden? Sikkert markedsføringsloven. Det er fort gjort å glemme slike lover med eller uten intensjon.

 

PS. Kanskje Norek kjøper inn varen fra Itegra og dermed får deres varenr?

Lenke til kommentar
PS: Norek bruker nå med begge varenr på varen :)

5131957[/snapback]

 

Nei, ikke ut til kundene (bedriftene) som kjøper av dem. Da gjelder kun varenr som begynner på 3 eller 1.

Produsentens varenr bruker de kun til egne preferanser/bestillinger, og for kunder som selv sjekker produsentens varenr, så vedkommede er sikker på at det er riktig vare.

 

 

PS. Kanskje Norek kjøper inn varen fra Itegra og dermed får deres varenr?

5132183[/snapback]

 

Niks, er nok Datakjeden som har kjøpt inn fra Itegra, og dermed fått deres varenr, enkelt og greit.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...