Gå til innhold

Lydbøker i iTunes.. problem :(


fakey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
  • 10 måneder senere...

Jeg har ett nytt problem. Som HASTER! Jeg skal til usa i morra, så er interisert i å få ordna proglemet.

 

Jeg har lagt inn to lydbøker i iTunes. Jeg fikk ikke til det med å få de i "lydbok" mappa. Har ikke prøvd den metoden over.

 

Men problemet er at hele lydboken kommer i omvendt rekkefølge på ipoden min. Jeg har laget en spilleliste. Og da jeg ser på iPoden er alt i omvent rekkefølge. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre?

 

-Espen

Lenke til kommentar
lydbok-kategorien i iTunes begrenser seg til amerikanske lydbøker du får kjøpt på iTMS. Dette kommer av at man kan justére lesehastighet, pitch o.l.

Feil, alle lydbøker jeg har fått gjennom Audible.com havner automatisk i Lydbokkatalogen av iTunes.

 

Det ligger vel en del guider der ute for å få MP3-bøker til å havne i Audiobook kategorien til iTunes og iPod. Her er en av dem. Det hele virker å konvertere til AAC filer og noen andre steg på veien.

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar
lydbok-kategorien i iTunes begrenser seg til amerikanske lydbøker du får kjøpt på iTMS. Dette kommer av at man kan justére lesehastighet, pitch o.l.

Feil, alle lydbøker jeg har fått gjennom Audible.com havner automatisk i Lydbokkatalogen av iTunes.

 

Det ligger vel en del guider der ute for å få MP3-bøker til å havne i Audiobook kategorien til iTunes og iPod. Her er en av dem. Det hele virker å konvertere til AAC filer og noen andre steg på veien.

Men de er ikke mp3 da, jeg har rippa de.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

har du lydbok som er mp3 og vil ha den under lydbøker i itunes

 

først:

inne i itunes

innstillinger/avansert/import aac format, men bruk tilpass instilling og velg

64kbps

legg så filen inn i itunes

den vil sikkert ligge under musikk sammen med alt annet!

 

marker alle filene, høyreklikk og velg konverter til aac

det tar en stund. når den er ferdig, fjerner du filene fra itunes, men beholder filene på pcen, så kan du slette de gamle mp3 formatet.

så finner du mappa de nye filene ligger i! de vil da hete m4a det er feil

for å konvertere de kan du bytte ut m4a til m4b da vil de legge seg under lybøker i itunes.

har du mange filer typisk 10 cder så er det kjipt og bytte navn på alle med rename.

velg start/run skriv cmd(krever litt dos skills)

så finner du mappa som de nye filene ligger i sikkert cd1 cd2 osv

her rendrer vi mappe for mappe

 

så går du inn på cd1 skriver: ren *.m4a *.m4b

da blir alle filene i den mappen om til m4b og virker 100% som lydbok i itunes

når du drar de over i itunes igjen:) filene kan ligge hvor de vil på pcen din

 

enjoy

 

var endel stress for meg for og få det til.. men det er lett når man kan det:)

Endret av rieg
Lenke til kommentar

1. Bruk MediaMonkey i stedet for iTunes. Det krever mye mindre av maskinen din.

2. Legg inn filter (på filmenyen) i MediaMonkey som f.eks. sier "Genre = %book%" eller "Genre = Lydbok". Da kommer disse filene automatisk inn i Soundbook mappen på iPoden og du kan velge å kjøre den raskt, normalt eller sakte.

 

Funker for meg.

Endret av Skikongen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...