Gå til innhold

Retur av batteri (D70)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et av mine batterier er berørt av denne feilen, men jeg klarer ikke etter beste evne å finne den omtalte online registreringsprosedyren - kun telefonnummeret via linken som er oppgitt. Mulig jeg overser noe helt åpenbart her, men hadde satt pris på om noen kan henvise til hvordan jeg finner registreringsprosedyren.

5125152[/snapback]

 

Jeg fant heller ikke noe skjema sånn uten videre, men etter å ha letet rundt en stund så registrerte batteriet på samme måte som annet utstyr, under min profil(kamera/objektiv/etc).

 

Vet ikke om det er den riktige registreringen, men får se hva som skjer.

 

 

Ørjan

Lenke til kommentar
"voluntary recall"
så vi kan gå ut i fra at sansynligheten for at et batteri feiler er minimal. Kansje like liten som for alle batterier, men Nikon og produsenten vil ha sikret seg mot søksmål.

 

"All customer batteries will be collected at a single European point from which the replacements will be dispatched."
antakelig får Nikon ertatning fra produsenten for de batteriene som kommer inn. Hvis Nikon i Norge skulle gi ut batterier så måtte de nok betale det fra egen lomme. Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

Hva er serienummert på batteriet? Har bare nummer på selve kameraet...

 

Et av mine batterier er berørt av denne feilen, men jeg klarer ikke etter beste evne å finne den omtalte online registreringsprosedyren - kun telefonnummeret via linken som er oppgitt. Mulig jeg overser noe helt åpenbart her, men hadde satt pris på om noen kan henvise til hvordan jeg finner registreringsprosedyren.

5125152[/snapback]

 

Jeg fant heller ikke noe skjema sånn uten videre, men etter å ha letet rundt en stund så registrerte batteriet på samme måte som annet utstyr, under min profil(kamera/objektiv/etc).

 

Vet ikke om det er den riktige registreringen, men får se hva som skjer.

 

 

Ørjan

5125952[/snapback]

Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe serienummer på batteriet, annet enn batchnummeret?

 

En annen ting som forundrer meg, er dette;

 

Hvis du har konstatert at batteriet ditt er berørt, går du til Nikons webområde for kundestøtte www.europe-nikon.com/support og fullfører registreringsprosessen online. Det er viktig at du registrerer produktet og serienummeret samt ditt navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Merk at vi vil bruke adressen du oppgir, som returadresse når vi sender deg det nye batteriet.

 

Deretter vil du bli tilsendt en konvolutt til å returnere batteriet i. Porto er betalt av oss. På konvolutten må referansenummeret fra registreringen din stå i tillegg til adressen din.

 

Hvis du registerer deg med en konto på support, og registrerer kamera og objektiv (som jeg gjorde), så får du ikke noe referansenummer!

 

Så det er tydelig(?) at det er er en egen registrering for dette?

Og jeg finner heller ikke noen link, forklaring eller skjema for å registrere seg for å få byttet batteri... :nei:

Noen som har faktisk har funnet dette?

 

Orjan76; skrev du bare inn batchnummeret når du registrerte batteriet?

Endret av MrMagoo
Lenke til kommentar

Det virker som Nikons support sider er fulle av faktiske feil når det gjelder retur, det er bare å stille seg i telefonkø...

 

En annen sak er hvordan de har tenkt å håndtere moms/avgifts problemet vi som kunder får når de nye batteriene begynner å komme tilbake. Tollverdieen er over 200 kroner og posten står klar med avgifter og gebyrer på hver enkelt lille konvolutt som passerer grensen... (Fikk utfordringer med akkurat dette når en harddisk hadde blitt byttet på garanti direkte fra fabrikant og ikke via norsk butikk.)

Lenke til kommentar

Jeg registrerte batteriet mitt nå iallefall. Det spørs om ikke det er det som må gjøres... EN-EL3 står på toppen av listen av produkter du kan registrere og er det eneste batteriet i listen. Reggingen gikk fint med å skrive inn batchnummeret... men jeg har som sagt ikke fått noe referansenummer.

 

Får prøve å ringe Nikon i løpet av dagen og høre med de... :hrm:

Lenke til kommentar
Jeg registrerte batteriet mitt nå iallefall. Det spørs om ikke det er det som må gjøres... EN-EL3 står på toppen av listen av produkter du kan registrere og er det eneste batteriet i listen. Reggingen gikk fint med å skrive inn batchnummeret... men jeg har som sagt ikke fått noe referansenummer.

 

Får prøve å ringe Nikon i løpet av dagen og høre med de...  :hrm:

5126687[/snapback]

 

Ja, det var batch nr jeg la inn. Jeg fikk heller ikke referanse nr.

 

Fint om du poster resultatet av samtalen med Nikon.

 

EDIT: skriveleif

Endret av orjan76
Lenke til kommentar

Det kan se ut til å virke slik: :hmm:

Etter å ha registrert batteriet i "My Accunt\ profile" kommer denne opp under "My Account" og notifications. 1 Notification Requests 16079 Safety Warning Recall of Rechargeable Li-ion Battery EN-EL3 for Nikon D-SLR Camera. Referansen 16079 vil da være felles feilmelding for oss alle.

 

Slik jeg også tolker dette:

Så ser ut til at det automatiskt blir sendt en forespørsel og med det at konvolutten for å sende inn batteriet er på vei til adressen jeg har oppgitt i min profil. Du vil få konvolutten og så sender batteriet inn, finner de feil på det får du nytt hvis ikke får du det gamle i retur. :ohmy:

 

 

:no: Per

Endret av perah
Lenke til kommentar

Da har jeg vært i kontakt med Nikon og etter litt ventetid ble jeg hjulpet av en hyggelig kar og prosessen er i gang. Jeg har 2 batterier og det er bare det ene som er berørt så jeg får takle å ha bare 1 så lenge.

 

anderfo!

 

Du kan sikkert ta kontakt med Nikon om det er i Italia eller Norge.Du kan sikkert også endre leveringsadressen til der du er i Italia på din profil på www.nikon.com for å få det levert der.(de spør om mailadressen du har registrert der) uansett var han hjelpsom han jeg snakket med og jeg bestemte selv leveringsadresse.

 

Det bør ikke være noe problem å løse dette slik at du får utvekslet batterier i Italia, jeg kjøpte jo kameraet mitt i Spania.

 

Skulle det by på problemer får vi prøve å hjelpe deg herfra om vi kan.

 

:) Per

Lenke til kommentar

Jeg fikk telefon fra Nikons kundeservice litt før fem i dag, men fortsatt samme svar. Han tipset meg istedet om at jeg kunne ta kontakt med leverandør ( som jeg allerede har fått vite her :)).

Ikke særlig å skryte av dette nei. Men det skal sies at han jeg snakket med var ganske hyggelig (når han ikke kryssforhørte meg om mitt bruk osv).

Jeg får ringe Netshop og høre hva dem sier i morgen...

Lenke til kommentar

Hmm. Kjøpte nettopp et nytt ekstrabatteri på foto.no bruktmarked. Batteriet var nytt og ble levert i Nikon EN-EL3 eske med Nikon bruksanvisning osv. Batteriet er heelt identisk med det originale Nikon batteriet jeg fikk med kameraet, men batch nummeret mangler! Betyr dette at batteriet sannsynligvis er fake?

 

Boksen jeg fikk batteriet i ser slik ut, så etterligningen er isåfall god!:

http://foto.no/bruktmarked/images/61971.jpg

Endret av Pallesen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...