Gå til innhold

Harddisk til 259ien


permo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må eg ha ein HD med 7200 spinn for å redigere video etc?

I fylgje Netshop ville eg få hakking i film ved innspeling til HD. Er 5400 spinn nok eller bør eg ta 7200?

 

Tenkte kanskje at det er meir størrelsen på HD som også bestemmer innspelingskvalitet etc.

5121534[/snapback]

 

Dersom valget er mellom en Fujitsu 100 Gbyte 5400 spinn og en Hitachi Travelstar 7k60 60 Gbyte; kva er det likaste? Prisdiff er berre pluss 300 for den største.

 

Aksesstid for 5400 er 12 ms og for 7200 10 ms; er dette mykje?

Lenke til kommentar
Må eg ha ein HD med 7200 spinn for å redigere video etc?

I fylgje Netshop ville eg få hakking i film ved innspeling til HD. Er 5400 spinn nok eller bør eg ta 7200?

 

Tenkte kanskje at det er meir størrelsen på HD som også bestemmer innspelingskvalitet etc.

5121534[/snapback]

 

Hadde ikke rukket å teste Premiere Pro 1.5 på maskinen, men denne posten ispirerte meg...

 

Maskin:

 

- ItButikken 259EN

- PM 770

- 1GB RAM

- Fujitsu 100GB / 5400 rpm

 

Satte i gang Premiere til å 'capture' 13 minutter DV fra kamera, minimerte Programmet og fortsatte å surfe. 'Alt tabbet' tilbake til premiere etter ca 10 min, ingen feilmeldinger/dropped frames. Tenkte jeg fikk provosere litt, startet Photoshop og åpnet noen bilder. I mellomtiden fullførte Premiere jobben uten feil.

 

Herjet litt med videoen og to videospor samtidig med Brightness/contrast justeringer på begge spillte i reatilme 100% smooth. begynte å hakke litt når jeg la på et tredje spor. Dette er langt bedre prestanda enn min stasjonære P4 2,4GHz med 7200 disker.

 

...så min 259 med 5400 disk redigerer video så det griner den :thumbup:

Lenke til kommentar

Dette høyrest svært betryggandes ut Frodemann.

 

Vi har ulik CPU i oppsettet; din er 770 Centrino og den eg har bestilt er 760. Dette er vel ikkje så viktig.

 

0.13 Ghz kan vel ikkje utgjere det store.

 

Kan du skrive erfaringar elles med maskina? Kor lenge må du lade batteria og er skjermen krute god?

 

Fortell; fortell.

Lenke til kommentar
Dette høyrest svært betryggandes ut Frodemann.

 

Vi har ulik CPU i oppsettet; din er 770 Centrino og den eg har bestilt er 760. Dette er vel ikkje så viktig.

 

0.13 Ghz kan vel ikkje utgjere det store.

 

Kan du skrive erfaringar elles med maskina? Kor lenge må du lade batteria og er skjermen krute god?

 

Fortell; fortell.

5126863[/snapback]

 

Tror ikke at hoppet fr PM760 til 770 utgjør noen nevneverdig betydning. Man kan kanskje måle noen sekunders forskjell i rendringstid, men følelsen av å jobbe med redigering vil sikkert være helt lik. Maskinen min var ikke oppe i 'full gass' en eneste gang under testingen med Premiere i går, den gikk for det meste på 800MHz.

 

Skjermen er krute god etter min mening.

 

Har ikke hatt tid til å spille noe særlig på maskinen, men opplevde noen litt mystiske krasjer da jeg såvidt testet spill med 6600 grafikken. Har ikke hatt tid til å undersøke dette nærmere. Jeg er spent på om det kommer noen konklusjon fra de som har returnert maskinene i denne tråden:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=491189

 

Bortsett fra dette er jeg kjempefornøyd så langt.

Lenke til kommentar

Fekk akkurat melding frå Netshop at maskina var ferdig samanskrudd.

 

Er spent på dette, ja!

 

 

Konfigurasjon:

 

1 Gbyte Ram

100 Gbyte HD

2 GHz 760 Centrino Somona

Bluetooth

Diverre ikkje TV- modul som passa. Fekk PCMCIA Digital/ Analog TVkort av merke

Aver Cardbus Hybrid med FM og fjerstyring.

 

Vonar alt verkar.

Lenke til kommentar

hvordan er det med uniwill 259 og tilkobling til lcd tv.. har veldig lyst på denne maskinen men det er bare en ting som stopper meg og det er at den ikke har dvi utgang,bare en analog d sub.. trodde forresten skjermkortet var med både dvi og d sub. skal koble maskinen til lcd tv. er det noen måte å få dvi signaler på ved å skifte deler eller kjøpe adapter eller noe.?

Lenke til kommentar

Det burde ikkje vere noko problem. Då eg oppgraderte stasjonær PC med nytt skjermkort av typen Club Ati så fylgde det med overgangsplugg mellom gamal D-pin og dvi skjerm.

 

Ser at Netshop og andre som sel 259 har leveringstid igjen så skal du ha før jul så må du sette deg på venting.

 

Lykke til; får min med ekspress post i formiddag. Gler meg!!

Lenke til kommentar

Ja, no er 259-en henta og XP Pro formaterar fyrste partisjon av Fujitsu 100 Gbyte som er delt inn i fire like partisjonar.

 

Maskinen synes eg verkar solid og flott. Ingen problem/ defektar foreløpig. Netshop sende denne i går ettermiddag og i dag kl. 0830 er den hos meg på Stokmarknes. Ikkje værst?

 

Vil kome tilbake etterkvart med erfaringar.

Lenke til kommentar
Ser at Netshop og andre som sel 259 har leveringstid igjen så skal du ha før jul så må du sette deg på venting.

Og i dette øyeblikk har min 259ien blitt satt sammen, og jeg får den vel mellom hendene på mandag :) *glede seg*

 

Angående leveringstid så ser det ut for meg som om de har alt på lager, med unntak av den anbefalte harddisken (western digtal 60gb). Velger man en annen harddisk som de faktisk har inne kan jeg ikke fatte noe annet enn at de kan sende den ut direkte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...