Gå til innhold

mp3-spiller til jul; iAudio eller Sony?


Anbefalte innlegg

Nå nærmer jo julen seg, og da er mp3-spiller øverst på ønskelisten (eventult er sannsynligheten for at jeg kjøper den selv).

 

Jeg har ikke fulgt med i mp3-spiller-markedet, så jeg trenger litt hjelp. Har nå sett igjennom her, og prisguiden (med anmeldelser). Og har nå funnet 2 spillere som så fristende ut. Dette er iAudio X5 20gb og Sony NW-HD5 20gb. Skulle gjerne hatt mer diskplass, men da øker prisen så kraftig at jeg ikke synes det er verdt det.

 

Det jeg liker med X5 er at den ikke minst ser bra ut (utenom at den er relativt stor) og at man ikke trenger programvare for å laste over filer. Det som er veldig positivt med Sonys spiller er den lange batteritiden. Har til nå hatt en minidisc-spiller hvor batteriet varer veldig lenge, noe som jeg liker veldig godt - er ikke noe vits med en spiller som skal stå til lading hele tiden. Men med minidiscen er jeg jo blitt vant til sonys klumpete programvare - som igjen, mangler på X5. Spilleren skal bli brukt til musikkavspilling og som ekstern harddisk, og derfor kan ekstrafunksjonene til X5 virke litt unødvendig. + at jeg sparer noen hundrelapper ved å velge NW-HD5

 

Noen innvendinger og råd fra noen som vet bedre om dette enn meg? ;---)

 

 

Og bare for å si det med en gang: iPod er utelukket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Linken din funker enda ikke. Men jeg vil tro det er NWA-3000 du mener?

 

Den virket flott i alle fall. Prisen virket jo ikke så avskrekkende heller. Da kanskje jeg venter på den ;---)

Men når kommer den? Og batteritiden står jo ikke der av en eller annen grunn, men jeg vil tro den er ca på det samme som HD5. Noen anelse?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke fulgt med i mp3-spiller-markedet, så jeg trenger litt hjelp. Har nå sett igjennom her, og prisguiden (med anmeldelser). Og har nå funnet 2 spillere som så fristende ut. Dette er iAudio X5 20gb og Sony NW-HD5 20gb. Skulle gjerne hatt mer diskplass, men da øker prisen så kraftig at jeg ikke synes det er verdt det.

5118849[/snapback]

 

iAUDIO X5 finnes som 20, 30 og 60GB, men som du sier blir den med mest harddiskplass veldig dyr. 30GB finnes også som X5L, som betyr ekstra batterikapasitet. 4mm tykkere og ca. 40gram tyngre, den har opptil 35 timers spilletid.

Om du velger iAUDIO kan jeg iallefall garantere at du blir fornøyd med lydkvaliteten.

 

Mvh

Einar O. Dahle

www.vostok.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...