Gå til innhold

Xbox live og Nextgentel


roolf

Anbefalte innlegg

Jeg har ADSL Echo max fra Nextgentel (NGT). Jeg spiller en del Halo2 over xbox live og har i de siste ukene merket at det bare går dårligere og dårligere.

 

Sjekket pingen opp mot xbox live serveren og oppdaget at jeg har pakketap (i tillegg til den vanlige elendige pingen). Dette har jeg aldri opplevd tidligere. Har sjekket flere ganger med flere dagers mellomrom og får alltid pakketap.

 

Er det noen andre som opplever det samme? Helst noen med NGT, men jeg er også interessert i å høre fra folk med andre internettilbydere.

 

For å sjekke pingen opp mot liveserveren gjør du følgende:

 

1. Slå på xboxen uten spill i.

2. Velg menyen som heter ”Network” eller noe liknende,

3. Gå nederst i menyen og velg ”connect”

4. Når du er koblet til, trykker du på den gule knappen på kontrolleren.

 

Du skal nå få opp noen bokstaver og tall, typisk:

L = 218 (220) P = 20/25.

 

L betyr latency, dvs. pingtiden i ms til server, mens P betyr pakketap. Mitt resultat viser et tap av 5 pakker av 25 sendte (20 kom frem). Det burde bære 15/15, 20/20 eller 25/25.

 

Jeg er svært takknemlig om noen kunne gjøre denne testen og poste resultatet og hvilken internettilbyder som brukes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært på Live siden april og har ikke spilt no multiplayer på PC på en stund så jeg har ikke noe å komme med der angående trøbbel de siste ukene...

 

MEN jeg kjørte nettverkstesten på Xbox- menyen et par ganger:

 

P:20/22

P:20/23

 

(Nextgentel Charlie)

 

Edit: Kjørte noen til:

 

13/25

18/25

 

Ping på et par hundre

Endret av Nymfo- Olga
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingen folkens. At man har pakketap opp mot live serveren trenger ikke være noe problem siden de fleste live spillene hostes av en av spillerne. Dersom man ikke har pakketap til denne spilleren er alt ok. Jeg har imidlertid en mistanke om at NGT bruker samarbeidspartnere som gir dårlig routing til enkelte steder i USA. Det er vel ingen grunn til å tro at pakketapet er noe mindre opp mot spillere som befinner seg i omtrent samme område som live serveren.

 

Det hadde vært fint om noen som bruker Telenor, Catch, Bluecom eller en annen tilbyder kunne kjøre samme test.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...