Gå til innhold

Oppsett til ca. 13.000,-


Anbefalte innlegg

Trenger innspill på dette oppsettet fra shg.no:

 

310730 Asus A8N-SLI/Deluxe, nForce4, S939 1.212,00

321068 AMD Athlon64 X2 3800+, S939, BOX 2.686,00

750704 NEC ND-4550, DVD±RW, Black 392,00

340963 POV GeForce 7800GTX, PCI-Express 3.969,00

420208 Western Digital 2500JD, 250GB, SATA 898,00

810446 Coolermaster Cavalier 1, Black 678,00

520369 Logitech Cordless V 500 Notebook Mouse 350,00

350522 Dane-Elec DDR400, 2x1024MB, Dual Kit 2.011,00

999999 Montering, med emballage 501,00

 

Beløp: NOK 12.697,00

 

Er usikker hvorvidt jeg trenger ekstra vifter/kjøling, og om alle delene er kompatible.

Jeg vet jeg mangler strømforsyning, noe det hadde vært greit å få tips på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmål: trenger du SLI hovedkort? Hvis du ikke har tenkt å oppgradere med ett 7800GTX i nærmeste fremtid (tja? ett år?) så vil jeg tro at det er mer å hente på å drite i SLI tanker, kjøpe non SLI HK og heller kjøpe nytt skjermkort når den tid kommer...det vil garantert være mye bedre enn det du har fra før (og sannsynligvis samme eller bedre ytelse som 7800GTX i SLI...)

Lenke til kommentar
Spørsmål: trenger du SLI hovedkort? Hvis du ikke har tenkt å oppgradere med ett 7800GTX i nærmeste fremtid (tja? ett år?) så vil jeg tro at det er mer å hente på å drite i SLI tanker, kjøpe non SLI HK og heller kjøpe nytt skjermkort når den tid kommer...det vil garantert være mye bedre enn det du har fra før (og sannsynligvis samme eller bedre ytelse som 7800GTX i SLI...)

5114686[/snapback]

 

Grunnen til at jeg valgte SLI er egentlig at det så ut som et greit HK uansett. Men kom gjerne med forslag.

 

Simalarion: Takk for tipset, skal holde utkikk!

 

Men hvilken strømforsyning ville passet oppsettet?

Endret av norg
Lenke til kommentar

Det er viktigere at den er stabil og leverer, er den det holder det med 320w. bruker selv en ocz 420w, men den er noe dyr.

 

Men styr unna qtec, for lenge siden haddet jeg q-tec 500w, den holdt ikke mål i det hele tatt, og har hørt mange som har problemer med dem etter det ( det vill si etter jeg lempet den, da jeg ikke haddet noen dårlige vennerå gi den till).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

synest du skal gå for det MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939 han linket til. han tar litt

feil i at sier at det ikke klokker, for det er med på allt du vill :thumbup: har det selv. jeg mener at du kan spare noen kr på dette og heller gå for det nye gtx kortet. har skjønnt det slik at det blir omentrent som 7800gt i sli. og det er verd o vente ei uke på

 

samsung disker er også og foretrekke forran western digital, lydmessig. jeg sitter også på et artic cooling kabb med innebygd psu på 350 W. koster ca 700,-. var litt skeptisk på så liten psu men det funnker som f. har 2 disker, samme dvd som du, gpu og cpu klokka mye.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

andre fra bunn

 

2GB Dane-elec 2x1GB brikker

 

har skjønnt det slik at det blir omentrent som 7800gt i sli. og det er verd o vente ei uke på

 

det kan jeg love deg at det ikke blir.

Det blir med all sannsynlighet ca 10% bedre enn Radeon X1800XT.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
synest du skal gå for det MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939 han linket til. han tar litt

feil i at sier at det ikke klokker, for det er med på allt du vill :thumbup: har det selv. jeg mener at du kan spare noen kr på dette og heller gå for det nye gtx kortet. har skjønnt det slik at det blir omentrent som 7800gt i sli. og det er verd o vente ei uke på

5114950[/snapback]

Eneste negative med kortet er at det ikke har firewire. Hva er forresten ventet pris på det nye gtx-kortet?

 

Bestemte meg for Aopen H600b kabinett, da det har innebygget strømforsyning. 350w får vel holde.

Endret av norg
Lenke til kommentar
Det er viktigere at den er stabil og leverer, er den det holder det med 320w. bruker selv en ocz 420w, men den er noe dyr.

 

Men styr unna qtec, for lenge siden haddet jeg q-tec 500w, den holdt ikke mål i det hele tatt, og har hørt mange som har problemer med dem etter det ( det vill si etter jeg lempet den, da jeg ikke haddet noen dårlige vennerå gi den till).

5114812[/snapback]

Har faktisk hatt den glede å diskutere Q-tec med professionelle, lite hyggelig de hadde å si :p

 

Greit oppsett, mye det samme jeg ville satt opp, ville kanskje heller gått for 7800GT, ikke så veldig stor forskjell, tross alt :)

Lenke til kommentar
andre fra bunn

 

2GB Dane-elec 2x1GB brikker

 

har skjønnt det slik at det blir omentrent som 7800gt i sli. og det er verd o vente ei uke på

 

det kan jeg love deg at det ikke blir.

Det blir med all sannsynlighet ca 10% bedre enn Radeon X1800XT.

5114975[/snapback]

 

 

vi får se i morgen, hvis det scorer 10% mere enn 1800XT er man over 10K i 3dmark. og bare noen få poeng bak 7800gt sli. :yes:

 

 

gjorde en edit i posten min over, linka till et kabb. det må di sjekke hvis du vurderer 600B

 

tipper det nye gtx legger seg på 4500,-

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Takk for tips leifeinar - tror kanskje jeg går for arctic cooling kabinettet.

Når det gjelder lanseringen av det nye 7800gtx kortet, tror jeg at kortet vil bli begrenset av resten av hardwaren min, og at jeg må opp i ytelse (på f.eks. prosessor) og pris.

Lenke til kommentar
ikke tenk sånn.... er jo bare noen få tastetrykk så går den cpuen din på 2,5 ghz.... og ikke komme med noe tull nå om at du ikke skal overklokke, det bor nemmelig en overklokker i oss alle :D

 

bare så du vet det koster en X2 som går på 2,4 ghz 5300,-

5115291[/snapback]

 

Skal da prøve å klokke litt :cool:

Hvor mange ghz tror du man kan klokke med standard avkjøling/boxed vifte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...