Gå til innhold

Endelig dato på når 24 starter med sesong 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet når sesong 4 kommer på DVD i norsk utgave?

5122176[/snapback]

 

 

Det var det jeg spurte om her inne også, fant en på platekompaniet til 599,- men vil heller vente til Elkjip får den inn.

La ikke merke til om den på platekompaniet var den norske, men erfaringsmessig kommer Elkjip uansett til å bli billigere.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som hater 24 over alt på denne jord?

 

Kanskje den verste serien jeg noensinne har sett. :shrug:

5122188[/snapback]

 

Skjønner ikke hvorfor du alltid skal si hvor mye du hater den og den serien eller filmen hele tiden..? Hvorfor ikke bare holde munn, og holde deg borte fra tråden, for det er faktisk noen som liker 24 o.l..

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som hater 24 over alt på denne jord?

 

Kanskje den verste serien jeg noensinne har sett. :shrug:

5122188[/snapback]

Skjønner ikke hvorfor du alltid skal si hvor mye du hater den og den serien eller filmen hele tiden..? Hvorfor ikke bare holde munn, og holde deg borte fra tråden, for det er faktisk noen som liker 24 o.l..

5122637[/snapback]

Fordi dette er et diskusjonsforum hvor motstridende meninger er halve poenget. Kan ikke bare ha tråder hvor alle sitter og jatter med:

 

"Ja, kjempebra"

"Helt enig, den er best"

"mhm, virkelig en knallfilm".

 

Hvor interessant i lengden er vel det?

 

Grunnen til at jeg postet i denne tråden er for å få et svar på hvorfor 24 visstnok er så himla bra.

 

I mine øyne er konseptet helt på jordet siden det er umulig å så mange bizarre hendelser skal inntreffe på 24 timer.

Dessuten er det utrolig lett å forutse hva som kommer til å skje videre.

Og hva skjer med Jack Bauer, har han ingen normale kroppsfunksjoner som f.eks trangen til å gå på toalettet?

Forresten, ikke få meg til å begynne å si hva jeg synes om de(t) klisjèfylte kommentarene(/handlingsforløpet).

:)

Lenke til kommentar

LarsP: Selvsagt bæsjer ikke JB, han er jo et übermenneske. Dette er ikke et vanlig show, dette er et "se alt det utrolige dette übermennesket klarer i løpet av en dag". Leter du etter realisme, så er actionserier/filmer ikke sjangeren for deg.

 

Hvis du alltid har rett hver gang du spår hva som kommer til å skje, så er jo det selvsagt kjipt, da du går glipp av spenningen. Personlig kunne jeg aldri forutsett slutten på sesong 4.

 

(og hvis du klarte det, bravo.)

Lenke til kommentar

LarsP: Så vidt eg veit so kan ikkje menneske fly og ;)

 

Eg meiner at 24 er ein litt oppskrytt serie, men den er underhaldende og morsosam og sjå på.

Skal sjå Sesong 5, den blir sikkert bra den og, men langt fra BRA, det har ingen av 24 sesongene vert, av 10 gjer eg 24 ein sterk 5ar, nett godt nok til å sjå på og glede seg til neste gong du skal sjå på...

Lenke til kommentar

Steffy: Poenget mitt er at 24 har spilt ut sin rolle. Det blir bare dumt at han redder verden hvert eneste døgn i året. Fulgte med de første sesongene, men så datt jeg mer og mer ut grunnet repetiv handling:

 

1. Terrorister gjør noe skummelt

2. Jack blir satt på saken

3. Terrorister blir enda slemmere

4. Jack ender opp alene (har ingen venner OMGNOES) mellom partene

5. Jack redder verden i siste sekund

 

Det fungerte den første sesongen, men nå blir det bare for dumt. Hva blir det neste? Jack redder verden fra en meteor med kurs mot jorda?

Lenke til kommentar
Steffy: Poenget mitt er at 24 har spilt ut sin rolle. Det blir bare dumt at han redder verden hvert eneste døgn i året. Fulgte med de første sesongene, men så datt jeg mer og mer ut grunnet repetiv handling:

 

1. Terrorister gjør noe skummelt

2. Jack blir satt på saken

3. Terrorister blir enda slemmere

4. Jack ender opp alene (har ingen venner OMGNOES) mellom partene

5. Jack redder verden i siste sekund

 

Det fungerte den første sesongen, men nå blir det bare for dumt. Hva blir det neste? Jack redder verden fra en meteor med kurs mot jorda?

5124590[/snapback]

haha LOL, nei tviler på at det skjer.

Lenke til kommentar
Steffy: Poenget mitt er at 24 har spilt ut sin rolle. Det blir bare dumt at han redder verden hvert eneste døgn i året. Fulgte med de første sesongene, men så datt jeg mer og mer ut grunnet repetiv handling:

 

1. Terrorister gjør noe skummelt

2. Jack blir satt på saken

3. Terrorister blir enda slemmere

4. Jack ender opp alene (har ingen venner OMGNOES) mellom partene

5. Jack redder verden i siste sekund

 

Det fungerte den første sesongen, men nå blir det bare for dumt. Hva blir det neste? Jack redder verden fra en meteor med kurs mot jorda?

5124590[/snapback]

Er enig det meste du har sagt, men jeg dømmer ikke noe før jeg har sett det. Håper på litt nytenking og litt mer uventede vendinger i sesong 5.

Lenke til kommentar

LarsP har da en tendens til å mislike alt som er populært blandt massene. Jeg personlig tror han gjør det på grunn av denne årsaken, men jeg skal ikke tillegge han meninger som kanskje ikke stemmer.

 

Sesong 5 tror jeg blir en smule anderledes enn de forrige, men selvfølgelig blir det samme typen serie. Jeg ser ikke helt for meg hva LarsP (blandt andre) forventer skal bli så utrolig anderledes. Da blir det jo straks en annen serie! Og hvorfor skal alt være helt realistisk? Jeg er ikke så interessert i å se hovedpersonene gå på do, eller vente 3 episoder før de blir plukket opp av en bil. Skal det skje på et døgn så må man tøye virkeligheten.

 

Men la oss nå ikke bruke for mye tid og energi på disse negative folkene. La oss heller diskutere 24 som vi elsker. Dere andre MÅ ikke ytre deres meninger selv om dere kan ;)

Lenke til kommentar
I sisong 1 reddet han ikke verden... Så han gjør det ikke hele tiden. Og den sesongen med atombomba gjalt det heller ikke hele verden.

 

Sier som vegis. Er så spennende serie at du sitter å rister helt til neste episode.

 

Og det med dass gåing.. Går DU på dass å driter hver dag?

5125847[/snapback]

Ikke jeg, men jeg går i hvertfall på do og gjør det gutter kan gjøre i stående stilling (tihi).

 

Han redder vel nødvendigvis ikke hele verden, men han redder vel for det meste byen/landet/store deler av befolkningen.

 

Du kan ikke nekte for at det er mye av det samme om og om igjen, men om man liker det derimot - det har alle sin egen mening om.

 

Edit: Jeg er ikke negativ til serien, men synes det blir litt ensformig til tider. Men serien skal gjerne få lov å gå over 10 sesonger uten at jeg skal blande meg noe særlig.

Endret av DevN
Lenke til kommentar

24 er jo i det minste tidsaktuell, noe de færreste TV-serier er for tiden. Dessuten var det nyskapende da det kom og serien er usedvanlig bra spilt og produsert, så at handlingen i de senere sesongene har hatt likhetstrekk fra tidligere sesonger ser jeg ikke på som noe annet enn positivt så lenge det er bra filmmateriale.

 

Hvor mange ikke-repeterende og nyskapende TV-serier finner man egentlig som har gått over flere år? Et mindretall og 24 hever seg i mine øyne i toppen uansett om man liker terrorister eller ikke ;)

Endret av Ponduss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...