Gå til innhold

Yter SCSI disken min som den skal?


Meanman

Anbefalte innlegg

Har nettopp satt inn denne U320 SCSI adapteren og denne Seagate 15K disken.

 

Har kjørt en formatering og lagt inn en helt fersk XP installasjon med SP2. Har også lagt inn chipset drivere og selvsagt SCSI drivere. Kjørt en fiks for å bedre lesehastighet for SCSI som det var refferert til i en annen post her på forumet.

 

Syntes imidlertid ikke jeg merker noen særlig utelsesforbedring fra Barracuda disken (SATA) jeg bootet fra tidligere. Bruker ganske så lang tid på å boote opp fremdeles.

 

Tok en liten benchmark i SiSoft Sandra 2005, og fikk et resultat på 79Mb/s. Burde ikke denne ligge på godt over 100?

 

Noen som har litt erfaring og dele med meg her, eventuelt tips for forbedring av ytelsen. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hørtes ganske korrekt ut med 79 MB/s.. de fleste scsi disker ligger i det området.. Så vanvittig stor forskjell er det ikke i desktop-bruk.

Det er på servere med mange samtidige requests (lese/skrive fra MANGE plasser på en gang) at scsi virkelig har noe for seg.

 

Med 4 stk 15k disker hadde jeg ca 240 MB/s i Sisoft.. Men det var med 66 Mhz/64-bit slot på hovedkort..

Lenke til kommentar

Er som sagt ikke helt fornøyd med ytelsen (boot tid).

Hva slags tall bør jeg havne på om jeg velger å bytte ut kontrollerkortet med et SCSI Raid kort og en Seagate 15K disk til (160Mb/s?)?

:ermm:

 

Eller vil jeg få mer igjen for å kjøpe en nr 2 SCSI disk som jeg kan bruke til spill og applikasjoner?

Endret av Meanman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...