Gå til innhold

cmd kommando problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker på hvor jeg skulle poste denne... havna under Windows men det var vel ikke helt riktig :roll: Uansett:

Når jeg skal skrive inn kommando i cmd, så får jeg uansett tilbake:

*kommando* gjenkjennes ikke som en intern eller ekstern kommando, kjørbart program, eller satsvis fil. (I dette tilfellet ipconfig)

Uansett hvilke kommando jeg skriver inn skjer dette - Hva kan feilen være? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Noen som vet hvordan du lager en static ip utenom cmd?

[EDIT] Altså når jeg skriver "utenom cmd" så mener jeg at du trenger jo ipconfig i cmd for å finne hvilke static ip du kan bruke - er det en annen måte du kan finne en static ip som du kan skrive inn i nettverkskonfigurasjonen? [EDIT]

Endret av Leth@l_We@pon
Skrevet

En typisk path linje vil se slik ut:

"PATH=C:\WINDOWS\system32;C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\COMMAND"

Avhengig av andre installert program vil den fortsett med "; c:\......." med settinger programmene har lagt inn.

System32 skal ligge her: C:\WINDOWS\system32

Denne inneholder mange modluer Windows benytter for å kunne kjøre. Mappen vil ofte være usynlig hvis du går via Windows Explorer. Be den vise alt , også systemmapper.

Skrevet

Repair install sletter ingenting. Men du må legge inn alle Windows oppdateringer / Service Packs.

NB! Hvis du har disk større enn 120GB så må du ikke bruke første versjon av CD å installere med! Må være CD med SP1 eller SP2.

Skrevet (endret)

Hmmmm... :hmm: Den guiden du sendte her, viser ikke helt det som skjer når jeg skal trykke repair når jeg har bootet med xp cd'en. Den starter ikke direkte å med å repaire windows, istedet får jeg en kommandolinje, der jeg først velger hvilke windows install jeg skal fikse, så må jeg skrive inn administator passord, også kan jeg skrive inn masse kommandoer - hvilke kommando må jeg skrive for å fikse windowsen, eller få gjennopprettet system32 mappa uten å fikse hele windowsen?

[EDIT] Sånn... FORNØYD? [EDIT]

Endret av Leth@l_We@pon
Skrevet

Kan du ikke bare bruke den vanlige windows saken til å gjøre det?

ncpa.cpl, og velg den du vil ha statisk ip på? ser ikke poenget med å kødde med ipconfig for det.

Men uansett, når du skriver echo %path% så kommer det ikke noen ting?

høres litt snålt ut.

Skrevet
Kan du ikke bare bruke den vanlige windows saken til å gjøre det?

ncpa.cpl, og velg den du vil ha statisk ip på? ser ikke poenget med å kødde med ipconfig for det.

Men uansett, når du skriver echo %path% så kommer det ikke noen ting?

høres litt snålt ut.

5113725[/snapback]

GeirGrusom skrev: Kan du ikke bare bruke den vanlige windows saken til å gjøre det?

Visste ikke at det var noen annen måte å få static ip på men... :hrm:

GeirGrusom skrev: Men uansett, når du skriver echo %path% så kommer det ikke noen ting?

Altså det kommer - PATH=(NULL) Det bare gjør det... :ermm: Ikke jeg som har lagt windows :!: HELDIGVIS :)

Også har jeg et annet problem nå - system32 mappa er borte, fått forslag om repair install, men får det ikke helt til som skrevet tidligere...

Skrevet

Heh... :blush: Har nok trykket feil i setup'en, trykket: To repair a Windows XP installation using Recovery Console, press R. istedet for å trykke ENTER for å installere windows, også seiner velge repair... :tease:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...