Gå til innhold

LP platesoiller og Keyboard, samme type signal?


Anbefalte innlegg

hey, jeg har en ganske gammel LP spiller her med sånn MIDI ledning. og så har jegdette lydkortet med sånn boks oppå pulten. Den boksen har også MIDIin og MIDIut porter. i manualen står det at de kan brukes til bla keyboard. men kan de brukes til LP spiller også?, prøvde å sette den i, men får ikke no lyd på høytallerene. det jeg lurer på er om LP spiller og Keyboard sender det samme signalet i hele tatt.

 

lydkortet er av typen: Hercules Game Theater 7.1 men det produseres ikke lengere

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilleren har en 5-polet DIN-plugg som ble brukt hovedsakelig i europeiske og japanske apparater. Det finnes også 3-polede DIN-plugger som hovedsakelig ble brukt til mikrofoner og topolede DIN-plugger til høyttalere. Jeg har en DUX/Philips/Loewe/Sound Project-forsterker, og der en selv antennetilkoblingene DIN-kontakter. DIN-plugger er enklere enn vanlige RCA-plugger for de fleste, for med DIN er det en kabel som bare kan kobles på en måte, og da er det lyd ut og lyd inn i den samme kabelen. Hvis du vil bruke spilleren må du enten bruke den med en forsterker med DIN-kontakt, bytte plugg på spilleren eller kjøpe/lage en adapter fra DIN til RCA.

 

Hva slags spiller er det? Med bare en hastighet? Jeg tror aldri jeg har sett mindre enn to hastigheter.

 

Edit: Glemte selve spørsmålet: Nei, den kan ikke kobles til en PC på den måten du tenker på. Koble den til stereoanlegget.

Endret av larschroe
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke samme signal.

Den kontakten på LP-spilleren er en kontakt som i sin tid skulle gjøre det lettere å kable tidligere, siden man da slappe høyre/venstre og ut/inn som på RCA-kontaktene. Og signalet fra LP-spilleren er også et analogt signal.

Den er også brukt på f.eks gamle TV'er og kassettspillere.

 

Fra keyboardet kommer det derimot et digital MIDI-informasjon (info om hver enkelt tone). Kontakten her er nok valgt for å slippe å designe en helt ny standard, også trengte man nok sikkert en del pinner også.

 

Og et analogt signal på en digital inngang går heller dårlig. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...