Gå til innhold

Gothic 3 specs lekket...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Skjønner ikke hva folk klager sånn for egentlig. Gothic 3 kommer ikke ut før i slutten av 2006, 7800GTX har blitt en del billigere innen den tid.

 

Det finnes spill ute NÅ som krever kort som 7800GTX for å kunne kjøres med bra og stabil FPS (rundt 40-60) i høy oppløsning (1280x1024 og høyere) med alle detaljer på fullt.

 

Bare sjekk ut benchmarks av f.eks FEAR, og se på systemer med SLI 7800GTX og FX-57 CPU, du blir nok overrasket over hvor lav FPS de har når alt står på fullt og med litt AA/AF i en høy oppløsning. Samme gjelder f.eks Call of Duty 2.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Skjønner ikke hva folk klager sånn for egentlig. Gothic 3 kommer ikke ut før i slutten av 2006, 7800GTX har blitt en del billigere innen den tid.

 

Det finnes spill ute NÅ som krever kort som 7800GTX for å kunne kjøres med bra og stabil FPS (rundt 40-60) i høy oppløsning (1280x1024 og høyere) med alle detaljer på fullt.

 

Bare sjekk ut benchmarks av f.eks FEAR, og se på systemer med SLI 7800GTX og FX-57 CPU, du blir nok overrasket over hvor lav FPS de har når alt står på fullt og med litt AA/AF i en høy oppløsning. Samme gjelder f.eks Call of Duty 2.

5218708[/snapback]

SLutten av 2006? Sa ikke nettop en februar? I slutten av 2006 er jo 7800 sikkert et low-end kort elelr noe i den dur, så da er det nok ikke selvmord allikavel.

Lenke til kommentar
Tyske PC Games Hardware kan fortelle om følgende specs:

 

Athlon 64 3000+/P4 2,8 GHz,

1 GB RAM,

Geforce 6800 GT/Radeon X800 Pro

 

De sier at noen hos PB har sagt at dette er minstekrav for å kunne kjøre G3 skikkelig.

 

Videre kan de fortelle:

 

To enjoy Gothic 3 with all details, 4xFSAA and 8:1 AF, a Geforce 7800 GT/GTX is needed. Probably the new Ati Radeon X1000er-series will fulfill the requirements, too.

 

Da falt jeg av lasset og ser fram til å handle XBOX360 for spill med like god kvalitet, og bedre, uten å måtte oppdatere hver 3 mnd, og da med den beste hardware. Min pc-spilling er over for dette gidder jeg ikke, ikke har jeg råd til det heller. Kjøpte GF 6600 gt 256 ddr3 ram for 3 mnd siden og dette er allerede utgått på dato....jaja...

 

Ps: Ingenting er bekreftet av PB såvidt jeg vet.

5093649[/snapback]

Leste en hel masse på gothic forumet, og fant ut at dette var specs som ville kjøret spillet glatt, altså IKKE minstekrava.

5217575[/snapback]

 

Korrekt. For å kjøre HL2 glatt uten aa eller af trenger man minst 6600GT og A64 3000+. (Synes jeg. Etter å ha testet) For å kjøre med 1600x1200 og 4xaa 16xaf trenger man minst 7800GT i Sli.

F.E.A.R spiser et splitter nytt Sli oppsett med 7800GTX til middag. Doom 3 får jeg ikke til å gå jevnt med 1600x1200, High Details, 4xAA og 16xAF. Dvs jeg har stadig framerate dips ned i under 50.

Likevel mener folk at det går glatt og ser nydelig ut på en 6600GT.

Call og Duty 2, Civilization 4(!), NFS:MW, Quake 4, FarCry, Serious Sam 2 osv osv går langt fra jevnt på min PC med 7800GT i Sli og alt av grafikk på max. Hvis jeg kan få Gothic 3 (evnt. Oblivion) til å gå optimalt med 4xAA, 16xAF med bare et 7800GT er jeg i himmelen.

 

Husk at Xbox360 versjonen av Oblivion er låst til lusne 30fps. Ser ikke bort fra at Gothic 3 ville fått samme fps lock hadde den havnet på 360.

 

kthxbye

Endret av oddarne84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...