rusac Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Jeg har for tiden en p4 2,8ghz med 768MB ram(ellerno) og et GF6800GT skjermkort + et eldgammelt HK som heter MSI 835G. Quake4 hakker av og til og det er så utrolig irriterende så jeg trenger ny hardware :X Men man skulle tro 6800GT duger en stund til og siden 7800 er så usaklig dyrt så vil jeg bare skifte ut Prosessor, Hk og ram. Problemet er at mitt skjermkort er AGP.. Jeg så litt på AMD 64 2X 3800 og trenger da et dugende HK til denne prosessoren. Noen anbefalinger? Vurderer å kjøpe ny HD også, hva er hot nå for tiden på det området? Takk på forhånd.
firberblad Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Jeg kjører med nesten samme specs som deg. Har en P4 2.4 CPU som er klokka til 2.7 GHZ. Har 1GB ram og samme skjermkort fra XFX. Jeg har overhodet ingen problem i Q4. Til vanlig har jeg grafikkinnstillingene på nest høyeste kvalitet, og det går veldig bra i 1280x1024. Hvis jeg kjører på høyest mulig kvalitet (uten AA), men ellers så hender det at det hakker litt på starten av hvert brett. Prøv heller å oppdater alt av drivere, eventuelt legg på litt mer ram. Regner med at ditt HK følgte med CPU, så det bør støtte 8xAGP. Vet du om det har støtte for Dual channel med tanke på ram?
rusac Skrevet 1. november 2005 Forfatter Skrevet 1. november 2005 Hovedkortet er fra da jeg kjøpte min P4 1,8ghz Northwood. Jeg har dødstweaka cfg, absolutt alt som finnes av settings er på minimum, men jeg får fremdeles fps ned i 20 når jeg spiller multiplayer. Merker forresten ingen forskjell på høy kvalitet og dårligste av d dårligste kvalitet med tanke på fps :X Oppdaterte nettopp driverne uten at det hjalp no særlig. Har ikke formatert på 80 uker, men har kjørt anit-virus, defragmentert etc med jevne mellomrom. Fant forresten et som så ok ut: MSI K8N NEO2-FX Inputs?
firberblad Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 (endret) eller hva med: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124227&cks=PLC http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123710&cks=PRL http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309843&cks=ACC Du kan sikkert få like gode komponenter med AMD. Endret 1. november 2005 av firberblad
meeg Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Hvis oppdatering av drivere ikke fører frem har jeg et forslag til hardware innkjøp: ASRock 939Dual-SATA2 - ca. 550,-. Kan oppgraderes med et PCIe skjermkort senere. AMD Athlon 64 3700+ - ca. 2000,- . Denne CPU'n egner seg bedre i spill enn X2 3800+. Hitachi 7K250 250 GB S-ATA eller Samsung P120 250 GB S-ATA - ca. 950,-
MrAHB Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Om du skal ha s939 cpu bør du ha like mye minne i begge minnekanalene, og gjerne også like raske brikker, eller rett og slett like brikker for å få full rulle på cpuen.
OnetroM Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 (endret) Hmm, har selv et ganske nytt X800XT i agp og har egentlgi irritert meg grønn over at jeg ikke bytta HK i samme slengen. Det ASRock HK'et var jaggu noe å tenke på.. Så vidt jeg kan lese ut av speksa så kan jeg beholde alt jeg har av annen HW idag. Helt utrolig. I tillegg kan man pøse på med SATA RAID osv senere. Hvilke bakdeler har dette kortet? Er f.eks AGP og PCI-E sporene fullverdige eller halveisløsninger som ikke yter 100%? Endret 1. november 2005 av Mozze
T2 Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Jeg så litt på AMD 64 2X 3800 og trenger da et dugende HK til denne prosessoren.Noen anbefalinger? Vurderer å kjøpe ny HD også, hva er hot nå for tiden på det området? Dette er et bra kjøp. På Ukens Tilbud! http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310299&cks=PRL
T2 Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Jeg så litt på AMD 64 2X 3800 og trenger da et dugende HK til denne prosessoren.Noen anbefalinger? Vurderer å kjøpe ny HD også, hva er hot nå for tiden på det området? Dette er et bra kjøp. På Ukens Tilbud! http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310299&cks=PRL 5088781[/snapback] Jeg så at du var ute etter AGP, men jeg vil heller anbefale deg å bytte til PCI Express.
rusac Skrevet 1. november 2005 Forfatter Skrevet 1. november 2005 Jeg betalte 4500kr for gt6800 når doom3 kom ut, har ikke lyst til å bytte det ut enda :X
staljin Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Hvilke bakdeler har dette kortet? Er f.eks AGP og PCI-E sporene fullverdige eller halveisløsninger som ikke yter 100%? Hei, Begge sporene skal visst være 100% fullverdig. Hu kan lese mer om dette HK her. Staljin
Mythos Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Jeg kan godt anbefale AsRock 939 Dual kortet. Jeg kjøpte det siden jeg skulle oppgradere uten å bytte ut AGP kortet mitt, men kan kjøpe et PCI-E senere. Kortet funker bra, men BIOS bør oppgraderes om man vil overklokke litt og IDE portene kunne godt vært gunstigere plassert. Ytelsen skal være bra i følge tester jeg har lest.
rusac Skrevet 1. november 2005 Forfatter Skrevet 1. november 2005 angående ramen, er det no stor forskjell på de forskjellige typene? Tenkte å gå for 1024mb. Ellers veldig bra, dette ble mye billigere takket være dere. Tusen takk
T2 Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Jeg betalte 4500kr for gt6800 når doom3 kom ut, har ikke lyst til å bytte det ut enda :X 5088999[/snapback] Enda du visste at PCI Express var tingen? Vel, det er lett å være etterpåklok...
rusac Skrevet 1. november 2005 Forfatter Skrevet 1. november 2005 Vel, det eksisterte ikke på den tiden.
T2 Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Vel, det eksisterte ikke på den tiden. 5089490[/snapback] Ja, det var vel snakk om 2-3 måneder etter Doom 3 at PCI Express kortene kom.
OnetroM Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Jeg får bare støtte rusac, gikk i samma fella sjøl. Litt overivrig da BF2 kom og klinte til. Ser i ettertid at jeg hadde fått HK til 4-500,- og PCI-E kortene er generelt noe billigere enn AGP. Totalt sett kanskje et par hundrelapper mer for en noe mer fremtidsrettet sak. Men det er lett å la det balle på seg, nytt HK -> ny cpu -> ny hd -> mer RAm osv.. HK'et nevnt lenger opp virker helt genialt. Kan beholde alt jeg har fra tidligere -CPU. Får i tillegg mye bedre utnyttelse av RAM + muligheter senere. Men jeg hater å bytte HK. Har så trangt kabinett at det er et styr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå