Gå til innhold

liten og nett hdd basert mp3-spiller


Anbefalte innlegg

Tenkte meg en ikke så altfor dyr hdd basert mp3 spiller. (IKKE ipod)

Det er ønskelig at spilleren ikke koster mer enn 3000kr.

Kapasitet på 5gb eller høyere er ikke å forakte.

Ønsker at den skal være driverfri og skal IKKE lades via usb.

Den skal kunne spille av mp3 og ogg vorbis som et minimum.

Den skal helst ha ikke et eget batteri, men det er ikke et must.

Ønsker grei batterikapasitet, og helst rundt 9-10timer.

Ønsker et enkelt, men effektivt brukergrensesnitt.

Skjermen er ønskelig i farger.

Lett å bruke bør den være, og det er ikke nødvendig med alle slags fiksfakserier.

Størrelse skal være lik eller mindre enn en vanlig ipod.

minijack (3.5mm) erl standard tilkobling for meg.

Forhåpentligvis så er den av det nyere slaget.

Den skal helst være stilren, og ikke bare være utført i billig plast.

MP3-spilleren bør helst ikke veie alt for mye heller.

 

Håper dette ikke får spesifikt, men det er dog en slik mp3-spiller jeg ønsker.

 

edit: Har forsåvidt sett på en Iriver x5, men ønsker å se på andre alternativer i tillegg.

Endret av Eplenektar1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iriver 320 virker svært interessant. Selv om vekt og størrelsesforholdet viker noe fra det optimale pirrer både den og iAUDIO X5 min nysgjerrighet.

Zen Micro Photo er uaktuell fordi den ikke spiller av ogg vorbis filer og man må ha et program for å bruke spilleren. Med tanke på at ogg vorbis er et bedre filformat enn det mp3 er, og siden en del av sangene mine er ogg vorbis, er det lite interessant å måtte endre filformat, siden det ødelegger kvaliteten på sangene.

Som jeg presiserte i mitt første innlegg, så er ipod uaktuell fordi man må bruke iTunes. og itunes er ondt fordi den konverterer alle filene mine, hvis jeg ikke husker feil, og dette medfører at apple skaper at helvete for meg den dagen man går vekk fra ipod.

 

PS: noen som vet hvor man får tak i iriver 320? hadde vært til stor hjelp.

Lenke til kommentar

Du er ikke nødt til å konvertere filene når du bruker iTunes, men det stemmer at det, som standard, prøver å konvertere alle filer som legges til biblioteket, men du kan slå av denne funksjonen. (Ikke at jeg vil forsvare iTunes, personlig avskyr jeg det.)

For øvrig virker det som om H320 er godt på vei ut av markedet, dessverre; verken kelkoo eller prisguide.no finner noen steder der den er på lager, og ikke finner jeg den i noen av nettbutikkene jeg pleier å handle fra. Det er synd, den er/var jo en av de bedre spillerene på markedet her til lands, om enn litt dyr. Jeg tror nesten du må få deg en X5, jeg.

Lenke til kommentar

Må også nevne at iAUDIO X5 takler Flac formatet, dersom det skulle bli aktuellt for deg i fremtiden.

Du kan lese en del info og omtaler om iAUDIO på dette forumet:

www.iaudiophile.net

Det har også kommet noen få 60GB av iAUDIO X5 til landet, men den blir en del dyrere enn det du hadde tenkt.

Om du vil ha veldig bra batterikapasitet, finnes iAUDIO X5L med opptil 35 timer, mot 14 timer på standardversjonen.

Lenke til kommentar
Men har ikke funnet et sted som selger iAUDIO X5L ennå. Er det noen fysiske forskjeller på den i forhold til iAUDIO X5? Prisen er vel noe dyrere også?

5099816[/snapback]

 

Søk etter X5 på www.dinpris.no så finner du en del forhandlere.

 

X5L skal ha 35 timers spilletid mot standardversjonen som har 14 timer. X5L er 4mm tykkere og nesten 40 gram tyngre. L-versjonen finnes bare som 30GB i Norge.

 

Mvh

Einar

www.vostok.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...