Gå til innhold

Hvilket 7800gt fra Netshop?


Dr.Ittsekk

Anbefalte innlegg

På grunn av en reklamasjonssak skal jeg nå kvitte meg med mitt POV 6600gt kort siden det har begynt å sende meg masse ”artifacts” selv om ikke på noen måte har bedt om det. I den anledning har jeg tenkt til å oppgradere til 7800gt. Det jeg derfor lurer på er hvilket av disse kortene dere vil anbefale:

 

Club3D Geforce 7800 GT 256MB PCIe 3 395,00

Gigabyte GeForce 7800 GT 256 MB PCIe 3 595,00

POV GeFORCE 7800 GT 256MB PCIe Retail 3 295,00

 

Mitt forrige kort ble kjøp hos Netshop og derfor må jeg naturlig nok benytte meg av Netshop sine tilbud.

 

Jeg ønsker meg et kort med:

- Lavt støynivå

- Lavt temperatur

- Høy ytelse

(Jeg vil med andre ord ha i pose og sekk :) )

 

Kort om PC’n for øvrig:

Prod. nr. 15345 PC januar, Netshop Dinside kampanje PC U/skjerm 16X DVD+/-RW, 3200+, 1024, 200GB, Gigabyte K8 Triton hovedkort.

 

- Kan jeg risikere at min CPU blir en liten flaskehals her?

- Vil mitt Viking kabinett, støysvakt med 350W power klare å levere nok strøm?

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
POV kortene pleier å ha gode vifter, og da det i tillegg er billigst ville det vært mitt klare valg :)

5087376[/snapback]

 

Takk for svaret.

 

Kortet som står i maskinen nå er et POV 6600gt og det har store problemer med temperaturen, men det skyldes forhåpentligvis andre årsaker enn viften. Jeg ligger nå rundt 52C i idle.

 

Er det noen som vet om min CPU 3200+ eller psu på 350W (Standard i Viking Miditower fra Netshop) kan få problemer med et 7800gt kort?

Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg har bestemt meg. Det blir POV 7800GT med mindre noen har noen gode grunner til at jeg skal velge et annet. Reklamasjonen sendes med Norgespakken i dag.

 

Hvis det skulle vise seg at psu’en jeg har ikke klarer å levere nok strøm går ikke min verden under av den grunn. Jeg tenker uansett å bytte kabinett til Lian Li PC6070BSCAND snart og da har jeg tenkt til å kjøpe en ny strømforsyning.

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar
Alle 7800 GT kortene er klin like. inkludert viftene. Gå for den du syntes har best bundle.

5091285[/snapback]

Det viste jeg ikke.

Når det kommer til bundle står det nesten ikke nevnt noe på Netshop sine sider. Jeg regner derfor med at ingen av kortene kommer med noe som det er verd å klaske ræva i taket over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...