Gå til innhold

M570A / CL77 - Noen som har fått denne?


Senshi

Anbefalte innlegg

Når man trenger TO batterier så mener jeg det er mye dårligere. Der vil nok flere si seg enig med meg, og den klarer ikke engang å konkurere med batteritiden til i9300, selv med ekstra batteri. Jeg mener det er mye dårligere. Hadde det vært bare det ene, og du hadde fått skviset ut 2,5 timer så hadde jeg sagt meg enig med deg. Men i dette tilfellet så er jeg nok ikke det. Det er dessuten ikke standard å få den levert med to batterier, så det blir feil å sammenligne, men uansett så kommer den dårligere ut. Jeg får over 3 timer med min 6-cellers batteri. Jeg lurer på hvor mye jeg hadde fått i batteritid hvis jeg hadde hatt to batterier i pcen. ;)

 

Sablabra: Om ikke så altfor lenge så kommer du nok til å se i9300 med 7800 kortet. Så den kan altså konkurrere med den ytelsesmessig.

5156154[/snapback]

 

Tilsammen så er jo disse 2 batteriene like kraftige som hos dell, mulig det vil komme kraftigere modeller etterhvert? Hvor mange celler et batteri har, har ikke nødvendigvis noe å si for batterilevetiden. Hvor mange mWH de har derimot har mye å si. Sammenlign med XPS2 som er den reele konkurrenten (sålenge ikke i9300 har bedre grafikkløsning så er den heller ikke helt sammenlignbar med M570). Standardbatteri hos clevo + ekstrabatteri gir ca 80 mWh, akkurat det samme som XPS2, og tester viser at batterilevetiden er nesten identisk. Når i9300 kommer med 7800go (noe som jeg forøvrig syntes høres spennende ut :) ) så tror jeg nok også batterilevetiden emd den grafikkløsningen vil være endel lavere. Jeg synes ikke det er dumt at clevo har valgt å gi oppsjon for 2 batterier da det også muliggjør ekstra HDD, noe dell ikke har mulighet for. Såklart kunne gjerne primærbatteriet hos clevo vært noe kraftigere, der er jeg enig med deg.

 

Jeg er imidlertid litt usikker på at i9300 vil kunne konkurrere med M570 grunnet dell sin overpris på 7800go-kortene, RAM, prosessor , HDD og annet ekstrautstyr, men TIME WILL SHOW. Mulig dell disker opp med noen kjempetilbud...

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen en kilde som sier at dell kommer med 7800gtx go til i9300 da?

EDIT: Og eventuelt når kommer det?

 

 

Dere må gjerne poste bilder de som har fått pcen :love:

Forresten, hvordan blir det med garantien hvis jeg åpner og bytter kjølepasta til arctic silver 5? Jeg leste om noen som hadde problemer med at pcen ble for varm under spilling. Bare 2 stykker eller noe sånt. Noen av dere som har opplevd det? At det hakker litt feks, før den blir kald igjen?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Hei,

 

Trodde CL77 ble varm, men når jeg så på temp via CHC ble jeg virkelig overrasket.  :dribble:

 

CPU TEMP: 35 grader celsius.

HD TEMP: 37 grader celsius.

 

Dette er vel ikke så gale? Finnes det programmer som kan lese av temp på skjermkort?  :hmm:

 

 

Mvh Senshi  :w00t:

5156694[/snapback]

 

Fine temperaturer. Du kan sikkert få de lavere hvis du undervolter, men når de er såpass lave fra før så er det egentlig liten vits. Går viftene hele tiden?

 

sablabra: I9300 kommer nok ikke til å komme med 7800. Du må nok kjøpe skjermkortet seperat og installere selv. Det var det jeg mente.

 

Bamsemoms: Se over angående i9300 og 7800.

Men når det gjelder batteri så mener jeg fortsatt at batteritiden er mye dårligere på CL77. Hva hjelper det at de to batteriene er like kraftige som på Dell når de fortsatt ikke gir så mye i utbytte av batteritid? Da er jo så klart Dell bedre på det området. Dell har en fordel, og det er at de har bedre batteritid med bare ett batteri, mens Clevo trenger to. Er mange som har 6800 Ultra i sine i9300, samme som XPS, og mange av dem har fortsatt over 3 timer batteritid. Blir spennende å se når første mann med i9300 og 7800 kommer og sier hvor lang batteritiden er.

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar
Hei,

 

Trodde CL77 ble varm, men når jeg så på temp via CHC ble jeg virkelig overrasket.  :dribble:

 

CPU TEMP: 35 grader celsius.

HD TEMP: 37 grader celsius.

 

Dette er vel ikke så gale? Finnes det programmer som kan lese av temp på skjermkort?  :hmm:

 

 

Mvh Senshi  :w00t:

5156694[/snapback]

 

Fine temperaturer. Du kan sikkert få de lavere hvis du undervolter, men når de er såpass lave fra før så er det egentlig liten vits. Går viftene hele tiden?

 

 

 

Dette er temperaturer jeg kan leve med ja.... Viftene går ikke ved vanlig belastning. Men det skal nå nevnes at min CL77 står på en notebook cooler. Har ikke testet uten.... Har bare stått på kontoret mitt mens jeg har installert og kost meg.... :tease:

 

Frykter at tempen stiger betraktelig, og viftene kommer til å dure som noen udyr dersom jeg har den på fanget og koser meg i stua.... :ermm:

 

Mvh Senshi

Lenke til kommentar

Dette er temperaturer jeg kan leve med ja.... Viftene går ikke ved vanlig belastning. Men det skal nå nevnes at min CL77 står på en notebook cooler. Har ikke testet  uten.... Har bare stått på kontoret mitt mens jeg har installert og kost meg....  :tease:

 

Frykter at tempen stiger betraktelig, og viftene kommer til å dure som noen udyr dersom jeg har den på fanget og koser meg i stua....  :ermm:

 

Mvh Senshi

5158755[/snapback]

Kan bekrefte det ja! Tok den på fanget for å se på en film i ettermiddag, men det måtte jeg bare gi opp. Trodde nesten jeg hadde et jet-fly på fanget tilslutt :). Samme når jeg spiller BF2, den belaster hd ekstra mye, så da går viftene etterhvert helt ammok! :D.

Derimot på mer middels spill f.eks AOE3, går viftene bare tidvis. Forventer bedring med 2gb ram, og vurderer også å bruke en bedre kjøle-pasta på cpu/gpu'en.

Lenke til kommentar
Har noen en kilde som sier at dell kommer med 7800gtx go til i9300 da?

EDIT: Og eventuelt når kommer det?

 

 

Dere må gjerne poste bilder de som har fått pcen :love:

Forresten, hvordan blir det med garantien hvis jeg åpner og bytter kjølepasta til arctic silver 5? Jeg leste om noen som hadde problemer med at pcen ble for varm under spilling. Bare 2 stykker eller noe sånt. Noen av dere som har opplevd det? At det hakker litt feks, før den blir kald igjen?

5157798[/snapback]

 

Aner ikke hva det evt. gjør med garantien, men jeg vurderer å gjøre det uansett. Den blir varm ved belastning. Og det har den jo ikke godt av da :)

Lenke til kommentar

Eulogy: Jeg vil mye heller ha mulighet for 2 harddisker enn litt bedre batteri, du kjøper ikke slike maskiner pga portabilitet, men pga ytelse/flott skjerm de fleste gjør ihvertfall det). Tilsammen så er batterilevetiden lik den på XPS2, kan ikke skjønne hvorfor i9300 skulle vært mye bedre på batterilevetid enn sin storebror på samme skjermkort men... Jeg synes det er bedre med valgmulighet for 2 HDD enn ltit ebdre batterilevetid... Når jeg tenker meg om tror jeg ikke testen som gav 2 og en halv time med var med 2 batteri, men kun med ett... Men du prioriterer tydeligvis batterilevetid, mens jeg prioriterer lagrinsplass (seff kan en kjøpe ekstern, men jeg finner det litt upraktisk).

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar
Har noen en kilde som sier at dell kommer med 7800gtx go til i9300 da?

EDIT: Og eventuelt når kommer det?

 

 

Dere må gjerne poste bilder de som har fått pcen :love:

Forresten, hvordan blir det med garantien hvis jeg åpner og bytter kjølepasta til arctic silver 5? Jeg leste om noen som hadde problemer med at pcen ble for varm under spilling. Bare 2 stykker eller noe sånt. Noen av dere som har opplevd det? At det hakker litt feks, før den blir kald igjen?

5157798[/snapback]

 

Aner ikke hva det evt. gjør med garantien, men jeg vurderer å gjøre det uansett. Den blir varm ved belastning. Og det har den jo ikke godt av da :)

5158926[/snapback]

 

Ok, jeg ville aldri gjort det hvis garantien ryker i hvert fall, men hvis ikke så er det jo en selvfølge ;) . Thermal pad er ikke noe særlig :no: . Har du tenkt til å gjøre det på både cpu og gpu da?

 

EDIT: Har du prøvd 3dmark med de nye 81.94 driverene?

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_mobile_81.94.html

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Har noen en kilde som sier at dell kommer med 7800gtx go til i9300 da?

EDIT: Og eventuelt når kommer det?

 

 

Dere må gjerne poste bilder de som har fått pcen :love:

Forresten, hvordan blir det med garantien hvis jeg åpner og bytter kjølepasta til arctic silver 5? Jeg leste om noen som hadde problemer med at pcen ble for varm under spilling. Bare 2 stykker eller noe sånt. Noen av dere som har opplevd det? At det hakker litt feks, før den blir kald igjen?

5157798[/snapback]

 

Aner ikke hva det evt. gjør med garantien, men jeg vurderer å gjøre det uansett. Den blir varm ved belastning. Og det har den jo ikke godt av da :)

5158926[/snapback]

 

Ok, jeg ville aldri gjort det hvis garantien ryker i hvert fall, men hvis ikke så er det jo en selvfølge ;) . Thermal pad er ikke noe særlig :no: . Har du tenkt til å gjøre det på både cpu og gpu da?

5159338[/snapback]

Hvis jeg ikke tabber, er det så alikavel ikke mulig å se at den er klådd på ;).

Tenkte å ta begge når jeg først spretter den åpen ja. Må jo uansett åpne den når jeg skal bytte til Norsk tastatur. Hmm, siden WB ikke instisterer på å gjøre dette selv må jeg jo bare tolke det dithen at garantien beholdes medmindre jeg gjør noe dumt :whistle:

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke tabber, er det så alikavel ikke mulig å se at den er klådd på ;).

Tenkte å ta begge når jeg først spretter den åpen ja. Må jo uansett åpne den når jeg skal bytte til Norsk tastatur. Hmm, siden WB ikke instisterer på å gjøre dette selv  må jeg jo bare tolke det dithen at garantien beholdes medmindre jeg gjør noe dumt  :whistle:

5159538[/snapback]

 

Det er vel ikke noen sånne "warranty void if removed" klistermerker? Det ser ikke helt lett ut å ta av den svære gpu kjølere heller :hmm: . Du får ta bilder og skrive hvordan du gjorde det når du kommer i gang :thumbup:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Det er vel ikke noen sånne "warranty void if removed" klistermerker? Det ser ikke helt lett ut å ta av den svære gpu kjølere heller :hmm: . Du får ta bilder og skrive hvordan du gjorde det når du kommer i gang :thumbup:

 

Her er bilde av den innvendig:

 

5159572[/snapback]

Har ikke sett noen sånne nei. Mulig det er litt ambisiøst å fikse på GPU'en også, men jeg får se når jeg kommer "inn" :).

Skal lage full rapport når jeg har gjort det ja! :yes:

Lenke til kommentar
Det er vel ikke noen sånne "warranty void if removed" klistermerker? Det ser ikke helt lett ut å ta av den svære gpu kjølere heller :hmm: . Du får ta bilder og skrive hvordan du gjorde det når du kommer i gang :thumbup:

 

Her er bilde av den innvendig:

 

5159572[/snapback]

Har ikke sett noen sånne nei. Mulig det er litt ambisiøst å fikse på GPU'en også, men jeg får se når jeg kommer "inn" :).

Skal lage full rapport når jeg har gjort det ja! :yes:

5159620[/snapback]

 

Jeg så en på notebookforums.com som tok av både cpu og gpu kjøleren, så det blir nok ikke så veldig vrient :w00t: . Husk og notèr temp før og etter du har påført kjølepasta(helst arctic silver 5 da :p ). Men jeg tror jeg skal sjekke opp dette med garanti før jeg gjør dette dersom jeg går til innkjøp av denne pcen :yes:

 

Dere må rapportere om 3dmark 05 poeng og noen andre spilltester med de nye 81.94 forceware driverene: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_mobile_81.94.html

Lenke til kommentar
Jeg så en på notebookforums.com som tok av både cpu og gpu kjøleren, så det blir nok ikke så veldig vrient :w00t: . Husk og notèr temp før og etter du har påført kjølepasta(helst arctic silver 5 da :p ). Men jeg tror jeg skal sjekke opp dette med garanti før jeg gjør dette dersom jeg går til innkjøp av denne pcen :yes:

 

Dere må rapportere om 3dmark 05 poeng og noen andre spilltester med de nye 81.94 forceware driverene: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_mobile_81.94.html

5160357[/snapback]

 

Akkurat! Nei håpet jo ikke det skulle være uoverkommelig :).

3dmark05 fra meg litt tidligere i tråden er gjort med denne driveren. Jeg har ikke brukt driveren som fulgte med i det hele tatt ;).

Lenke til kommentar
Hei,

 

Trodde CL77 ble varm, men når jeg så på temp via CHC ble jeg virkelig overrasket.  :dribble:

 

CPU TEMP: 35 grader celsius.

HD TEMP: 37 grader celsius.

 

Dette er vel ikke så gale? Finnes det programmer som kan lese av temp på skjermkort?  :hmm:

 

 

Mvh Senshi  :w00t:

5156694[/snapback]

Sjekk i kontrollpanelet til skjermkortet du ;)

(Mulig dette bare finnes i Nvidias egen driver da...)

5156895[/snapback]

Beklager, men jeg oppdaget at mobile-driveren tydeligvis ikke har denne funksjonen!

På min stasjonære kan jeg se temperatur, og sette varsel-nivåer, men tydeligvis har Nvidia ansett dette som unødvendig på GO driveren...

Lenke til kommentar
Eulogy: Jeg vil mye heller ha mulighet for 2 harddisker enn litt bedre batteri, du kjøper ikke slike maskiner pga portabilitet, men pga ytelse/flott skjerm de fleste gjør ihvertfall det). Tilsammen så er batterilevetiden lik den på XPS2, kan ikke skjønne hvorfor i9300 skulle vært mye bedre på batterilevetid enn sin storebror på samme skjermkort men...  Jeg synes det er bedre med valgmulighet for 2 HDD enn ltit ebdre batterilevetid... Når jeg tenker meg om tror jeg ikke testen som gav 2 og en halv time med var med 2 batteri, men kun med ett... Men du prioriterer tydeligvis batterilevetid, mens jeg prioriterer lagrinsplass (seff kan en kjøpe ekstern, men jeg finner det litt upraktisk).

5158957[/snapback]

 

Da har du tydeligvis ikke fått med deg at i9300/XPS har mulighet for to harddisker. Her må du følge med gitt. ;)

Dessuten så tror jeg nok at de bare brukte ett batteri i den testen. Og det er også bekreftet på notebookforums at ett batteri ikke gir over 2 timer batteritid. Og jepp, i9300 har bedre batteritid enn XPS med samme skjermkort. Hvorfor vet jeg ikke. Jeg prioriterer egentlig ikke batteritid, jeg mente bare at Dell har bedre batteritid. :)

Lenke til kommentar
3dmark05 fra meg litt tidligere i tråden er gjort med denne driveren. Jeg har ikke brukt driveren som fulgte med i det hele tatt ;).

5161041[/snapback]

 

Er du sikker på det? Du postet jo scoren her den 12/11 står det, og denne driveren kom den 14/11 :dontgetit:

5161103[/snapback]

Leste ikke posten godt nok nei! Denne driveren har jeg ikke fått med meg ;), var forige versjon jeg testet med...

 

Får ta en ny 3dmark når jeg kommer hjem i kveld :thumbup:

Lenke til kommentar
Eulogy: Jeg vil mye heller ha mulighet for 2 harddisker enn litt bedre batteri, du kjøper ikke slike maskiner pga portabilitet, men pga ytelse/flott skjerm de fleste gjør ihvertfall det). Tilsammen så er batterilevetiden lik den på XPS2, kan ikke skjønne hvorfor i9300 skulle vært mye bedre på batterilevetid enn sin storebror på samme skjermkort men...  Jeg synes det er bedre med valgmulighet for 2 HDD enn ltit ebdre batterilevetid... Når jeg tenker meg om tror jeg ikke testen som gav 2 og en halv time med var med 2 batteri, men kun med ett... Men du prioriterer tydeligvis batterilevetid, mens jeg prioriterer lagrinsplass (seff kan en kjøpe ekstern, men jeg finner det litt upraktisk).

5158957[/snapback]

 

Da har du tydeligvis ikke fått med deg at i9300/XPS har mulighet for to harddisker. Her må du følge med gitt. ;)

Dessuten så tror jeg nok at de bare brukte ett batteri i den testen. Og det er også bekreftet på notebookforums at ett batteri ikke gir over 2 timer batteritid. Og jepp, i9300 har bedre batteritid enn XPS med samme skjermkort. Hvorfor vet jeg ikke. Jeg prioriterer egentlig ikke batteritid, jeg mente bare at Dell har bedre batteritid. :)

5161050[/snapback]

 

Hmm, at i9300 og XPS2 kan ha 2 disker var nytt for meg ja, hva må du bytte ut for å få plass til den andre disken? Litt rart ikke dell selger med opsjon for dette... På hothardware klare maskina 126 minutter, altså såvidt over 2 timer med et batteri, med 2 bør den klare godt over 3. Høres rart ut at i9300 har bedre batterilevetid enn xps2 med samme skjermkort, kan liksom ikke se mange argumenter for xps2 lenger om i9300 skal kunne bruke 7800go og atpåtil koster mindre og har bedre batterilevetid... Jeg har hørt er at en del av dem som bruker 6800U på i9300 har problemer med at skjermkortet må klokke seg ned en del forå kunne kjøre stabilt (grunnet dårligere kjøling). Om dette er tilfelle med 7800go også så faller jo litt av poenget med så kraftig skjermkort bort synes jeg... Med mindre dell leverer med 7800go fra fabrikk, men da konkurrerer de jo med xps2 som da ikke har noen gode salgsargument igjen, synes hele greia høres merkelig ut spør du meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...