Gå til innhold

hvilket tv-kort med hw-mpeg2-enkoding?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal kjøpe et tv-kort med hardware mpeg2-enkoding for å bruke pcen som PVR. (PCTVpro-kortet mitt klarte aldri å holde bilde/lyd-sync til tross for at det ble annonsert som et tv-kort med opptaksfunksjon, har igrunnen gitt opp det prosjektet for lenge siden...)

 

Jeg lurer på om dere glupe hoder kan komme med noen gode råd. Jeg vektlegger at dette skal være enklest mulig å bruke (Kanskje fruen kan lære seg...), kjapp oppstart av programmer og raskt skifte av kanaler. Og selvfølgelig best mulig lyd og bilde... ;)

 

Dette utelukker etter hva jeg skjønner Haupphauge (var det riktig skrevet?).

 

Jeg lurer nå på disse to kortene:

 

Sapphire Theatrix Theatre 550 Pro

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=25678

 

og

Leadtek WinFast PVR2000

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17311

 

 

Noen som kjenner disse kortene, hva er fordeler og ulemper med dem? Er det andre som er bedre egnet i prisklassen under et laken? HW mpeg2 er et krav.

Endret av bopedal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette utelukker etter hva jeg skjønner Haupphauge

 

Hvorfor det? Har et slikt kort selv og synes det er svært enkelt i bruk. Har ikke noe å utsette oppstart, skifte av kanaler, eller på lyd og bilde.

 

Sapphire Theatrix Theatre 550 Pro fikk ganske dårlig review i ett eller annet datablad nylig. Husker ikke hvorfor, bare beit meg merke i den dårlige karakteren. Men tror det er ganske mange fornøyde brukere på forumet.

 

Hvis jeg måtte velge mellom de to du nevner, ville jeg gått for Leadtek'en.

 

Vurderer selv å teste dette kortet:

http://romex.no/catalog/product_info.php?c...products_id=163

Lenke til kommentar

Jeg har et Leadtek PVR2000, og er fornøyd med det. Det eneste som er irriterende, er at når jeg har stilt inn på DVD-opptak som standard, så "låser" programmet DVD-brenneren når det starter. Jeg må slå av programmet for å kunne åpne DVD-brenneren, for å bytte ut disken (som regel så er det en spill-CD der, i stedet for en tom DVD-disk).

 

Dessuten så må man lage sine egne innstillinger for HW DVD-brenning (6000 kb/s gir bare 1t 30min spilletid på en 4,3 GB DVD), men slik er det kanskje med alle TV-kort?

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Ifølge dinside http://www.dinside.no/php/art.php?id=90588 tar det 3 sek med kanalskifte, pluss at det visst er litt problemer med kraftig lyd. Mulig dette er ordnet med oppdateringer? Dette er PVR350 som jo ligger litt høyere i pris også. Leser at styreprogrammene er litt sære og ustabile også?

 

 

Spørs om det blir Leadtek'en da...

Lenke til kommentar

Har ett PVR150 og har aldri opplevd tregt kanalskifte. Det kan ikke være normalt for et PVR350-kort. De må ha gjort en feil i den testen.

 

Kan ikke si at jeg har merket høy lyd fra tvsignal, men noe høy lyd ved capture fra vhs. Dette ble fikset med en registertweak som jeg lastet ned fra ett eller annet sted.

Lenke til kommentar

Hei. Eier noen her Theater 550 pro kortet og har testa det ut?

Jeg lurer på hvor god fjernkontrollen er. Kan Man bruke fjernkontrollen som en trådløs mus slik konkurrenten kan (Terratec) ?

Tenkte å koble til en trådløs videosender og dermed kunne navigere det meste via fjernkontrollen fra TV og videosender i annet rom.

 

Trenger da en fjernkontroll som lysterer uten å først måtte åpne spesielt program.

Vil kunne bla i bilder, spille mp3 m.m. i ulike program, fra soverommet.

 

Jeg skal ha både en harddisk/DVD recorder og en fjernkontroll til å navigere PCen med!

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da ble det Leadtek'en på meg. Skrudde den inn i dag og synes opptakskvaliteten ser bra ut. Kanalskifte er også superraskt. Styreprogrammene er jeg derimot ikke så imponert over. At det ikke ser ut er til å leve med om det hadde fungert. Foreløpig har jeg ikke fått til timeshifting. Noen lure innstillinger kanskje?

 

Når jeg trykker på timeshift-knappen, lukker hele programmet seg. Jeg får heller ikke lyd på live tv, bare på opptak, men det kan være noe med mitt oppsett med to lydkort. Må se litt nærmere på det. Og kanalsøket er en merkelig affære. Har ikke helt blitt klok på det. Skrev inn navn på kanalene, og da jeg skulle endre på noe hadde de stokket seg om eller forskøvet seg, slik at tv3 het animal planet og nrk var blitt helt borte. Fant den ikke igjen på nytt kanalsøk.

 

Har lastet ned nyeste oppdatering, men de samme feilene oppstår. Kanskje windowsen min som roter det til, skal reinstallere.

 

Noen som har lignede erfaringer, hva kan gjøres? Evt andre programmer som fungerer sammen med dette kortet?

Lenke til kommentar

Lurer på hvilke programmer som fungerer sammen med leadtek sine kort. Ser her på forumet at Media Portal ikke har støtte for PVR2000. Har stort sett fått ryddet opp i kanalene nå, og opptak går greit. Egentlig er timeshifting det største problemet. Hele programmet avslutter enkelt og greit. Hva kan jeg gjøre? Har reinstallert, både medfølgende software og siste versjon fra nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...