[SK]Eagle Skrevet 30. oktober 2005 Skrevet 30. oktober 2005 Hei. Etter at jeg flashet til nyeste bios på mitt hovedkort har jeg problemer med tempraturen, før låg den på ca 38C når jeg ikke gjorde noe på dataen, nå ligger den på ca 58C og er svært følsom. Virker litt rart for meg at idle tempen øker med 20C ved flashing av bios å jeg kunne ikke finne noe svar på det, derfor håper jeg noen her vet hva som kan være feil eller har opplevd det samme. -Takk på forhånd Mvh Krister R.
FuzzFuet Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Hadde samme problemet jeg og, bare at det var omvent Tempraturen på idle ble 9-10 grader med en romtemp på 25+ etter jeg flashet:hmm: Flashet på nytt og nå er alt normalt! ca 35-37 idle!
[SK]Eagle Skrevet 1. november 2005 Forfatter Skrevet 1. november 2005 er det noen som vet? Og lockness, idle på 9-10 grader? Nei det er vel heller umulig i et rom på 25c
Beinet1 Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Jeg har opplevd å få andre temperaturer på cpu etter flashing, dette er ofte fordi nyere bios retter opp eventuelle feil som har vært med temperaturmålingen. Det vil si at cpu holder samme temp som tidligere, men "skalaen" er justert litt i forhold til gammel bios. En annen ting kan jo være om cool`n quiet funksjon er disabla/enabla ved ny bios som kan føre til temp forandringer, eller viftestyring av cpu vifte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå