Gå til innhold

Kjøpe ny pc/deler? Da er dette rett sted!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har lagt ned litt arbeid, men jeg synes ikke en fikk så mye for den dyreste modellen! Burde fått med en 20" skjerm og 2Gb ram så bare 250Gb hd også!

Edit: det kommer vel ikke frem at det er 2 7800Gt kort

5080130[/snapback]

 

Hvis du tenker på å få 4-5 sek forskjell i lastetider i spill for så å betale flere tusen ekstrea ville ikke det vært svært bra ytelse/pris. :no:

Lenke til kommentar
QUOTE(Daffa @ 30/10-2005 : 14:51)

Ville ikke akkurat kjøpt disse to når jeg skal bruke 15000 på pc..

 

340963

GeForce 7800GTX, 256MB GDDR3, VIVO, Dual DVI, PCI-Express, Retail

 

310820

LanParty UT NF3 Ultra-D, nForce3 Ultra, Socket 939, 6 Channel Surround Audio, GLAN, 4 x SATA RAID, Firewire, Dual DDR400 incl. UV IDE Cables

 

 

 

 

 

 

 

 

enig med deg der... det er mye penger å spare på et 7800GT i steden for et 7800GTx som du ikke vil få utnyttet helt. pga cpu..

 

Ikke akkurat det jeg tenkte på.. men om nå ikke min pc kunnskap svikter meg nå, så er det vel vanskelig å sette på ett PCI-E gfx på ett nforce 3 hk ?

Endret av Daffa
Lenke til kommentar
Du har lagt ned litt arbeid, men jeg synes ikke en fikk så mye for den dyreste modellen! Burde fått med en 20" skjerm og 2Gb ram så bare 250Gb hd også!

Edit: det kommer vel ikke frem at det er 2 7800Gt kort

5080130[/snapback]

 

Hvis du tenker på å få 4-5 sek forskjell i lastetider i spill for så å betale flere tusen ekstrea ville ikke det vært svært bra ytelse/pris. :no:

5080267[/snapback]

Er det "tusenvis" ekstra for 1Gb minne du snakker om? i såtilfelle bør du sjekke ramprisen en gang til, du får b.la OCZ for 2500,-

Lenke til kommentar
du har ikke en gang satt opp et oppsett med raptorer i raid en gang.. laterlig..

5080149[/snapback]

 

Joda jeg vet de er bedre til overklokking, men også mye dyrere!

5080241[/snapback]

 

du kan ikke klokke en harddisk....

5080255[/snapback]

 

Oppssss! SRY, replyet feil der ja! Mente rammen. ^^

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Du har lagt ned litt arbeid, men jeg synes ikke en fikk så mye for den dyreste modellen! Burde fått med en 20" skjerm og 2Gb ram så bare 250Gb hd også!

Edit: det kommer vel ikke frem at det er 2 7800Gt kort

5080130[/snapback]

 

Hvis du tenker på å få 4-5 sek forskjell i lastetider i spill for så å betale flere tusen ekstrea ville ikke det vært svært bra ytelse/pris. :no:

5080267[/snapback]

Er det "tusenvis" ekstra for 1Gb minne du snakker om? i såtilfelle bør du sjekke ramprisen en gang til, du får b.la OCZ for 2500,-

5080295[/snapback]

 

Dette er snakk om shg.no og de selger ikke noe særlig bra ram desverre. Derfor må alle produktene være på shg, slik at man kan kjøpe fra en nettbutikk. :thumbup:

 

Har gjort en liten feil i reply'en og byttet replyene. SRY. Det jeg mente å si var at de ikke selger noen gode rambrikker på shg.no

Endret av andrull
Lenke til kommentar
QUOTE(Daffa @ 30/10-2005 : 14:51)

Ville ikke akkurat kjøpt disse to når jeg skal bruke 15000 på pc..

 

340963

GeForce 7800GTX, 256MB GDDR3, VIVO, Dual DVI, PCI-Express, Retail

 

310820

LanParty UT NF3 Ultra-D, nForce3 Ultra, Socket 939, 6 Channel Surround Audio, GLAN, 4 x SATA RAID, Firewire, Dual DDR400 incl. UV IDE Cables

 

 

 

 

 

 

 

 

enig med deg der... det er mye penger å spare på et 7800GT i steden for et 7800GTx som du ikke vil få utnyttet helt. pga cpu..

 

Ikke akkurat det jeg tenkte på.. men om nå ikke min pc kunnskap svikter meg nå, så er det vel vanskelig å sette på ett PCI-E gfx på ett nforce 3 hk ?

5080268[/snapback]

 

Hadde vært fint om du kunne oppgi hvilken pc model du siktet til. Jeg trodde du tenkte på 23 000 modellen. :thumbup:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Det er pga den dårlige og uoversiktslige måten du har satt dette opp på.. du har ikke bruk for to 7800gt i SLI. man burde heler kjøpe et 7800GTx kort også heller når det ikke er bra nok noe lenger så kjøper man et til...

 

TENK FRAM OVER!

5080261[/snapback]

 

Med en pc til 24 000 burde man få med to skjermkort i SLI! Og det er bare 4-5 fps forskjell på gt og gtx. GT er mye mer pris/ytelse og jeg har prøvd å lage en pc med best pris/ytelse. med å få 2x7800GT i SLI og senere oppgradere til et helt nytt og flonkene SLI oppsett om noen år! :w00t:

 

Hvis du har lyst på en pc med GTX er vell 15 009 kr modellen et bedre kjøp! :thumbup:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Hadde vært fint om du kunne oppgi hvilken pc model du siktet til. Jeg trodde du tenkte på 23 000 modellen.

 

Dette innlegget har blitt redigert av andrull: i dag, 14:11

 

Refererte til 15000kr modellen.. :) som du sikkert ser øverst så sto det: Ville ikke akkurat kjøpt disse to når jeg skal bruke 15000 på pc..

 

:)

Lenke til kommentar

Ingen som har noen litt større mangler en personlige bagateller?

F.eks. om man skal velge 7800GTX istedenfor 7800GT med litt bedre/mer ram, eller om man skal ha en hd til, og så trekke ned på et eller annet osv... Det synes jeg blir mer personlig, og små bagateller, som egentlig i det hele og det store ikke så mye å si for ytelsen i en helhet, siden når man gjør noe bedre vil det alltid trekke ned på noe annet. :)

Dette er mer et utkast på hva man skal kjøpe, og man kan jo selvfølgelig bestemme om man vil bytte ut en del med en annen. Men hvis man bestemmer seg for å kjøpe en av modellene vil man få en generelt god pris/ytelse! Og man vil ikke bli skuffet over det man har kjøpt. :thumbup:

Lenke til kommentar

må desverre også si meg enig i at en del av forslaga dine ikke er helt gode. spesielt da ram. det er alltid best med 2 brikker. uansett hvordan du snur å vender på det.

 

ellers så er nf3 ikke verdt å bruke penger på¨om du skal ha et pci-e 939 system

 

ellers så har vel de andre nevt stort sett de tinga som skurrer

 

men du skal ha plus for et bra forsøk :thumbup:

Lenke til kommentar
det er det som er litt av problemet med en sånn her tråd, for når folk skal bygge pc selv så er det som oftest for å få seg en skreddersydd etter sine egne behov.

5080553[/snapback]

 

Ja det er best med 2 brikker HVIS det ikke går veldig utover hastigheten. På shg.no

er det nesten INGEN gode rambrikker. Det ville vært lurest å kjøpe 2 stk 1024mb, men i dette tilfellet var 1024mb brikkene så mye dyrere og dårligere at du ville tjent mer på hastigheten hvis du kjøper 4. Hvis du finner noen brikker som ikke sprenger behovet som er under cas latency 3 så si ifra!

Er 100% enig med deg at nforce4 er bedre en nforce3! Men i dette tilfellet hadde jeg lest at extreme music har store kompatibilitets problemer med nf4!?

Så jeg valgte et litt billigere nf3. Er det store forskjeller på nf4 og nf3 at jeg heller burde bytte ut lydkortet og bruke nf4. Det var jo et svært godt nf3 kort da.

 

Var vel en av de første positive tilbakemeldingene hittil.hehe^^

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Ja det er best med 2 brikker HVIS det ikke går veldig utover hastigheten. På shg.no

er det nesten INGEN gode rambrikker. Det ville vært lurest å kjøpe 2 stk 1024mb, men i dette tilfellet var 1024mb brikkene så mye dyrere og dårligere at du ville tjent mer på hastigheten hvis du kjøper 4. Hvis du finner noen brikker som ikke sprenger behovet som er under cas latency 3 så si ifra!

Er 100% enig med deg at nforce4 er bedre en nforce3! Men i dette tilfellet hadde jeg  lest at extreme music har store kompatibilitets problemer med nf4!?

Så jeg valgte et litt billigere nf3. Er det store forskjeller på nf4 og nf3 at jeg heller burde bytte ut lydkortet og bruke nf4. Det var jo et svært godt nf3 kort da.

 

Var vel en av de første positive tilbakemeldingene hittil.hehe^^

5080971[/snapback]

 

jeg har en mistanke om at du mente å quote meg der ;)

 

ok så¨har du en god grunn til å velge 4*512 istede for 2*1024, den er grei. men 2*512+2*256 er ikke så bra igjen. da er det bedre at du har bare 2*512, for de fleste som er på et budsjett i den klassen kan fint klare seg med 1024mb ram.

 

angående det med lydkort og nF3/nF4, så viste jeg ikke om det, men da er mitt forslag å heller bytte lydkort og kjøre nF4 hovedkort.

 

til den billigste pcen så kan jeg foreslå s754, det yter bra nok og tapet av dual channel og litt svakere framtidsmuligheter er ikke så farlig, folk i den biligste klassa bryr seg vanligvis ikke så mye om sånt uansett.

 

har selv bygd 2 stk 754 systemer til venner nå i sommer, begge er kjøpt på shg. de var ute etter billige pcer til å surfe og jobbe litt på, ingen av de spiller, i alle fall så vil det være minimalt. så da er det like bra med 754.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...