Gå til innhold

6680 BT modem mot bærbar PC problem. [LØST]


Taxman

Anbefalte innlegg

Er den stolte eier av N6680 samt en Fujiutsu Lifebook.

 

Jeg klarer fint å koble mobilen til pc'n ved hjelp av kabelen, da får jeg både kontakt med telefonen, samt kan bruke telefonen som moden og få kontakt til nettet via 3G/edge.

 

Når jeg så tar i brukt Bluetooth, så får jeg kontakt med telefonen (kan overføre bilder, kontakter. musikk som vanlig) - men jeg får IKKE kontakt med 3g nettet. Får feilmelding om at kontakt ikke oppnås.

 

Jeg benytter nokiasuite, siste versjon, og benytter koble til knappen i softwaren (som så sagt funker fint når jeg har kabelen)

 

Har prøvd å sette telefonen opp som modem, og så koble til uten nokiasuite, men også de forsøkene strandet.

 

Noen som har fått dette til og kan gi meg en liten pekepinn på hva jeg gjør galt?

Endret av Taxman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsett av Nokia 6630 (Telenor):

 

 

For å klargjøre din telefon for PC/Internett-tilkobling gjør du følgende:

Åpne telefonens meny og velg Verktøy, deretter Innst. og Tilkobling. Velg Pakkedata og skriv inn telenor og gå ut av menyen på telefonen.

 

 

Last ned driver

Før du kan bruke din Nokia som modem på din PC, må du installere modemdrivere fra Nokia. Installer programvaren fra CD-en som fulgte med telefonen eller last den ned fra Nokias internettsider (se relaterte linker).

 

 

Opprett en ny forbindelse

Klikk Start-menyen på PC-en din og velg Innstillinger og deretter Kontrollpanel. Dobbeltklikk Nettverk og eksterne tilkoblinger. Dobbeltklikk Opprett ny tilkobling.

Følg Veiviser for Internett-tilkobling slik:

 

Klikk Neste

Velg Koble til Internett og klikk Neste

Velg Konfigurer tilkoblingen manuelt og klikk Neste

Velg Koble til via modem, og klikk Neste

Skriv inn et navn på tilkoblingen, for eksempel Telenor Mobil Internett, og klikk Neste

Skriv *99# i Telefonnummer-feltet og klikk Neste

Velg hvem som skal ha tilgang til forbindelsen og klikk Neste

Skriv inn mobilnummeret ditt som Brukernavn og ditt Telenor Mobil Internett eller Bedrift passord som Passord. Send tekstmeldingen PASSORD til 1999 for å få et nytt passord

Huk av boksene under etter eget ønske og velg Neste og deretter Fullfør

 

Tilkoblingen du har laget, vil komme opp automatisk slik at du kan teste linjen. Du kan evt. trykke på Egenskaper for å sjekke at riktig modem er valgt.

Nå kan du bruke din Nokia til å koble din PC til Internett via GPRS/EDGE/UMTS.

Lenke til kommentar

Har prøvd dette, også tidligere (prøvde igjen nå - bare for å være sikker)

 

Får kontakter modem, ringer og så kommer det en error 462.

 

Ser du har en 6630. Har du fått til bt oppkobling?

Som sagt, frustrerende i og med at jeg får kabeloppkobling til å funke fint.

 

EDIT : Problem løst

 

Avinnstallerte NokiaSuite og Nokias BT driver. Koblet til telefonen med MS sin native bt driver, la inn bt modem, fulgte oppskriften over og da funket det.

Regner med at det var en konflikt en eller annen plass med nokiasuite og bt modem. Nå funker det ihvertfall.

Endret av Taxman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...