Gå til innhold

Norton Internet Security 2006


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker nå Norton AntiVirus 2005 (gjennom Norton SystemWorks 2005), sammen med ZoneAlarm. Synes ZA har vært enkelt og greit å konfigurere etter mine behov.

 

Er det noen god grunn til at jeg heller burde vurdere NIS 2006?

5084131[/snapback]

jeg tror at du må vent litt... jeg vet at NIS 2006 er litt feil og dårlig som gjøre at du kan ikke fjerne neste alle som "uninstall"

Lenke til kommentar

Hva med eTrust Internet Security Suite?

Bruker lite systemressurser, er meget rask, gir god beskyttelse og er skremmende enkel i bruk. Dessuten koster eTrust Internet Security Suite 200 kroner.

Det er igjen halvparten av hva Trend Micro koster, som fikk best i test prisen

i denne artikkelen: http://programmer.no/art.php?artikkelid=16855

 

Og når jeg nå er inne på artikkelen: http://programmer.no/art.php?artikkelid=16855

så må det ha vært en lang og våt fredagskveld den 19 august 2005?

Hva er det (testerene) har gjort galt siden de får så store problemer med Panda?

Har selv brukt denne pakken nå i vell snart et år, og har ikke stumpet borti et eneste problem med Panda. Antivirusløsningen fungerer utmmerket, og virker med både Outlook, Outlook Express, Opera Mail og Thunderbird.

Dessuten er ikke brannmuren så dårlig som det viser til i testen.

 

Når det gjelder brannmuren i Trend Micro så er den minst like hårresiende som brannmuren til Norman. Setter du brannmuren til Normal hos Trend Micro får du ikke et eneste varsel. Hos meg var alle programmer fin fisk.

Kazaa, LimeWire, Shareaza, Firefox... Alle programmer jeg startet opp fikk tilgang uten å be om bekreftelse eller varsel. Setter du brannmuren til høy kan det få enhver stakker til å klatre på veggene. Når jeg startet Firefox etter å ha satt branmuren til høy måtte jeg bekrefte Firefox tilgang til nett minst et dusin ganger, og videre måtte jeg bekrefte hver eneste gang Firefox koblet seg opp mot en annen ip adresse eller en annen port på nettet. Etter 2 minutts aktiv nettsurfing og 15 minutt med å bekrefte tilgang gikk det rundt for meg. Kunne jeg fysisk ha dratt ut Trend Micro installasjonen fra harddisken min og knyttet det som slips rundt halsen på utviklerene hos Trend, ja så hadde jeg der og da uten tvil gjort det.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kjører nå NIS2006 på begge mine maskiner og Installert den på en mengde andre maskiner som jeg har reparert. Synes ikke den er så verst jeg altså. Ja, den bruker litt tid på å skanne laptopen min, men den er no så dårlig fra før så det skulle bare mangle. Tja i visse tilfeller har jeg sett at Norton er dårlig på å finne Virus. sant det, men som regel er den flink :)

Har selv prøvd endel sikkerhetsprogrampakker. De mest kjente og Norton kommer nok best ut ja.

Det med at Telenor slapp NIS 2006 den 15 November 2005 er BARE sprøyt. Den har IKKE kommet dit enda.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kevlar har det beste poenget her;

"Problemet jeg alltid har hatt med Norton er dets manglende evne til å oppdage/slette virus og malware"

 

DET er grunnen til å gå over til f.eks NOD32 :love:

Jeg brukte Norton AV i flere år, fint og flott, bruker litt VEL mye ressurser men det

er helt ok, problemet var at de 2-3 gangene det fant ett virus så klarte ikke det

stakkars programmet å fjerne dette! Hvor ubrukelig er ett antivirus som kun advarer!?

 

Angående ytelse/ressursbruk;

"Til opplysning ble pakken testet på en AMD Athlon 64 3000+ med 1GB RAM og en Western Digital Raptor 74GB disk"

 

Så klart virker programmet flott på denne PCen. Litt værre for de stakkarene som

sliter med noe gammelt med 256/512 meg ram, og sliten cpu.

Noen snakket om at "ja men NOD32 har jo ikke firewall eller popup blocker"

Nod 32 tar seg av virusdelen (finner faktisk virus på andre maskiner over LAN)

Adaware/spybot tar seg av spyware, og popupblocker skal være integrert i nettlesern din, hvis ikke bør du vurdere å bytte denne! Og når det gjelder firewall, så holder det lenge med Windows sin integrerte, dessuten sitter MANGE bak en hardware firewall i en router.

Endret av j0lly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...