Gå til innhold

ATI Radeon 9800pro 256 vs nvidia 6600/6800


raysv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Som topicen beskriver, hvordan er 9800 pro kortet i forhold til 6600/6800 kortene fra nvidia?

 

Jeg har i dag et 9800 kort, har det noe for seg og kjøpe ett 6600/6800 kort?

 

Eller er 7800 isåfall neste skritt på veien?

5071323[/snapback]

 

Siden du har et 9800pro/256mb antar jeg at du har et forholdsvis tregt 9800-kort(tregere minne), i forhold til å bytte til 6800GT/ULTRA vil du nok få et stort ytelseshopp. Dersom maskinen din holder med ellers(cpu/ram osv) vil du merke stor forskjell.

Hvis du virkelig vil skaffe deg heftig ytelse så kan det kanskje være verdt det å ta en kikk på 7800GT-baserte kort, som kan fåes for rett under 3k for tiden(som ikke er så mye mer enn det du må ut med for 6800gt for eks).

Det bør påpekes at 7800gt-kortene bare finnes i PCI express-versjoner.

Lenke til kommentar

Var vel dette jeg regnet med, grunnen til at jeg spør er fordi jeg driver og skal

kjøpe inn komponenter for å bygge en ny pc, og hvis jeg må kjøpe med et skjermkort nå i samme slengen så sprekker det budsjettet mitt med tanke på den andre HW'en jeg skal ha med.

 

Så derfor jeg vurderer om jeg skal beholde radeon kortet mitt nå, og heller vente med å kjøpe nytt skjermkort til neste år.

Lenke til kommentar

Det ville jeg ikke gjort, ettersom hvis du beholder radeon-kortet vil du måtte kjøpe hovedkort med agp spor, mens ved en grafikkoppgradering til neste år vil du være tvunget til å kjøpe pci-ekpress, som vil si at du må bytte ut hovedkortet også. kjøp deg et nytt pci-e skjermkort nå, eller vent med hele maskinen til du har nok cash til det.

Lenke til kommentar

Jeg har dette skjermkortet idag:

 

MSI Radeon 9800 Pro 128 MB 256 bit

 

Er det verdt å kjøpe dette som er weekendtilbud på komplett.no:

 

Gainward GeForce 6600GT 256MB GDDR3, AGP8X, "Ultra/1980" Tv-out,DVI, Retail

 

Det på komplett er bare 128 bit minne, men til gjengjeld 128 MB mer minne... Jeg blir så usikker... Jeg har bare AGP x8 på hovedkortet, så kan ikke kjøpe PCI-E. Takk for alle tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...