Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Passord problem på Thomson 516i


Anbefalte innlegg

Jeg har abonoment hos Nextgentell, men sliter å koble meg opp mot telnet 10.0.0.1.

Grunnen er at jeg ikke har fått noe passord og brukernavn til tjenesten. Jeg har jo http://10.0.0.1/ , men der får man bare begrenset tilgang og kan egentlig ikke confige på så mye.

 

Grunnen til at jeg trenger dette er for å åpne noen porter ut fra modemet. Sliter litt med nedlasting pluss at jeg gjerne skulle åpnet for en FTP på maskina mi..

 

Jeg har testet alt som er foreslått av passord på nett.. Noen som har noen andre forslag en de som er nevnt under? Modemet jeg har er som toppicen sier en router av typen Thomson 516i.

 

Disse er testet ut uten hell.

 

Bruker Passord

admin admin

admin noway

admin Tshml55

ngt 1024

ntg ChkBid113

ntg Tshml55

 

P + ( kundenummer - 10000 ) "medfulgt passord"

 

 

Har også selvsagt testet "kundenummeret" og det medfulgte "passordet" uten hell.. Med bruk av brukernavn "administrator" kom jeg inn på en cmd klient som jeg ikke skjønte bæret av, men det var ikke den jeg skal inn på.

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

Q.

Endret av Quester
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har abonoment hos Nextgentell, men sliter å koble meg opp mot telnet 10.0.0.1.

Grunnen er at jeg ikke har fått noe passord og brukernavn til tjenesten. Jeg har jo http://10.0.0.1/ , men der får man bare begrenset tilgang og kan egentlig ikke confige på så mye.

 

Grunnen til at jeg trenger dette er for å åpne noen porter ut fra modemet. Sliter litt med nedlasting pluss at jeg gjerne skulle åpnet for en FTP på maskina mi..

 

Jeg har testet alt som er foreslått av passord på nett.. Noen som har noen andre forslag en de som er nevnt under? Modemet jeg har er som toppicen sier en router av typen Thomson 516i.

 

Disse er testet ut uten hell.

 

Bruker                                    Passord

admin                                    admin

admin                                    noway

admin                                    Tshml55

ngt                                          1024

ntg                                          ChkBid113

ntg                                          Tshml55

 

P + ( kundenummer - 10000 )  "medfulgt passord"

 

 

Har også selvsagt testet "kundenummeret" og det medfulgte "passordet" uten hell.. Med bruk av brukernavn "administrator" kom jeg inn på en cmd klient som jeg ikke skjønte bæret av, men det var ikke den jeg skal inn på.

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

Q.

5070764[/snapback]

 

 

Proev med "Administrator", trur passord skal vaere blank. Husk stor bokstav.. Sliter selv med aa aapne porter paa denne. Gi en lyd visst du klarer det...

Lenke til kommentar
... en cmd klient som jeg ikke skjønte bæret av, men det var ikke den jeg skal inn på ...

 

Brukernavn (standard) er Administrator uten passord.

 

Hvordan kom du frem til at det ikke der du skal inn ?

I denne "modusen" har du full tilgang til å gjøre det du ønsker :thumbup:

 

Dersom du "ikke skjønner bæret", så les bruksanvisningen, eller bruk hjelpesystemet.

Skriv inn "nat help" <enter> og les :)

 

Et eksempel på hva du kan gjøre :

Skriv inn "nat" <enter> og skriv "maplist" <enter>

Da får man opp en liste over alle NAT'ene som er lagt inn, både av systemet og deg selv.

Endret av BearCat
Lenke til kommentar

har samme router som deg, men har aldri hatt noen problemer annet enn aktiveringspassord.. Sikker på at det ikke er den du mener da?

 

Hvis det er den så må du nok få den av nextgentel.

Da blir brukernavn kundenr. og passord et 9 sifret tall..

 

Vet ikke om det er dette du skulle ha svar på, men prøver bare å hjelpe... :)

Lenke til kommentar

Hvordan kom du frem til at det ikke der du skal inn ?

I denne "modusen" har du full tilgang til å gjøre det du ønsker  :thumbup:

 

Dersom du "ikke skjønner bæret", så les bruksanvisningen, eller bruk hjelpesystemet.

Skriv inn "nat help" <enter> og les :)

 

Et eksempel på hva du kan gjøre :

Skriv inn "nat" <enter> og skriv "maplist" <enter>

Da får man opp en liste over alle NAT'ene som er lagt inn, både av systemet og deg selv.

5071303[/snapback]

 

Jeg har sett menyen jeg skal frem til før, og det jeg får frem når jeg skriver "administrator" er ikke det jeg er kjent med.. Det kan jo hende at routeren er av en gammel type eller noe. Det jeg skal frem til har navigerings menyer med piltastene (aka bios).

 

Hvis NAT er det jeg har å bruke, så for jeg vel bare lære meg litt.. Har jo som du sier hjelpekommandoene til å støtte meg.. :)

 

Ops var litt kjapp der.. Fikk ikke med det du skrev til slutt.. Men sjekk denne traaden, trur den forklarer det du trenger..

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...3entry4888523

5071319[/snapback]

 

hmm.. den linken ser nyttig ut - Jeg skal teste det som står der, så kommer jeg tilbake med en rapport :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...