Gå til innhold

Hvorfor aldri coop?


Anbefalte innlegg

Lurer på: På populære spill som Far Cry, FEAR, Riddick osv. har en god singelplayermodus. Hvorfor får utviklerne ikke til å lage coop over nettet eller LAN. Tenk at du da kan spille coop sammen med et par kompiser og spille spillet igjennom på singelplayermodus. Er det noen spillutviklere som har gjort dette? Oftest i multiplayermodus så har man bare diverse avleggere av deathmatch.

 

Er det teknologiske problemer som står i veien? Eller er det for krevende å programmere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mortal Kombat: Shaolin Munks har coop :D (xbox).

 

Tjah, å spille coop betyr vel kanskje at man i noen spill må øke miljøets størrelse for å gjøre plass til to spillere (eller flere). Samtidig må kanskje noen scriptede scener gjøres om, slik at man ikke skal dra urettferdig nytte av å være flere. Vanskelighetsgraden i seg selv burde økes, skjønt jeg tror at vanskelighetsgraden "Inferno" ofte er vanskelig nok :p

 

Tjah, ikke vet jeg, kanskje produsentene har gjørt undersøkelser som viser at coop ikke er verdt å bruke tid og penger på å utvikle :p

 

Alikevel, coop er gøy :D

Lenke til kommentar

Det er nok det at det krever ein del ekstra arbeid for å få til ein god coop del som har skylda. Det er ein del ting som må endres på for at spelet skal virke bra i coop. Til dømes må AI'en som oftast skrives om (dette er eit av dei største problema når det gjelder coop til f.eks Far Cry), i tillegg så kreves det litt meir gjennomtenkte baner som er tilpassa to eller fleire spelarar.

 

Det er forøvrig ein tråd med liste over coop spel her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=484883

Lenke til kommentar
Men eg leste ett eller anet sted at Far Cry på Xbox hadde COOP, er det riktig?

5079546[/snapback]

Nei. I følge dei offisielle sidane har Instincts følgande multiplayer alternativ: Chaos (deathmatch), Team Chaos (team deathmatch), Steal the sample (capture the flag) og Predator (Mercs vs. predator).

Lenke til kommentar

Er vel rett at konsoller har mye av skylda, men tror nok at spilldesignere ikke har skjønt hvor populært coop egentlig er. For det kreves ikke allverden å få inn en velfungerende coop mode i spill.

 

Med coop som bare kunne spilles over internett så skulle jeg ha kjøpt mange flere spill. :tease:

 

-TwiiK

Lenke til kommentar
Lurer på: På populære spill som Far Cry, FEAR, Riddick osv. har en god singelplayermodus. Hvorfor får utviklerne ikke til å lage coop over nettet eller LAN. Tenk at du da kan spille coop sammen med et par kompiser og spille spillet igjennom på singelplayermodus. Er det noen spillutviklere som har gjort dette? Oftest i multiplayermodus så har man bare diverse avleggere av deathmatch.

 

Er det teknologiske problemer som står i veien? Eller er det for krevende å programmere?

5069692[/snapback]

 

Dette irriterer meg og, aldri er det noe skikkelig co-op. Tenk så morro HL2 eller Fear ville vært med co-op. Dem hadde nok solgt en pen slump på det og tenker jeg. :ermm:

 

Ingenting er jo som å gå igjennom noen trange ganger med en kompis og plaffe ned noen zombies, og skrike øra vonde når man skvetter :)

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

Mange spill som hadde vært ni og et halvt hakk vassere hvis man bare implanterte co-op. F. eks hadde Doom III vært latterlig mye mer underholdende hvis man kunne spill co-op "out of the box". Det er virkelig synd at så få spillutviklere implanterer slike funksjoner i PC-spill. CURSE YOU, CONSOLE GAMERS! :)

 

Edit: skrivefeil

Endret av rasgar
Lenke til kommentar

Civ 4 har en genial Coop del. ikke nok med at en kan se hvor den ander er på mappet, men man deler tech og wonder fordeler også. er du hekta på civ spill kan du bare tenke deg hvor morro det hadde vært å samarbeide med kompisen din. Jeg har prøv det. absolut å anbefale :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...