Gå til innhold

Lurer på 3 ting ang ASUS SLI Premium

Wooho

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har dette hovedkortet og lurer på to ting:

Ting nr 1:

Det er to forskjellige farger på de ram slottene på hovedkortet, 2stk svarte, 2stk blå.

Jeg har 2 minnebriker som er Dual Chanel, skal de være i samme fargene altså svart + svart eller blå + blå for at de skal kjøre i dual?

Ting nr 2:

Jeg kjører ikke SLI men lurer uansett på hva den ene Molex kontalten på HK`et rett under CPU`en er til? Skal denne kobles til PSU`en eller?

Ting nr 3:

Ser at det er to grupper av S-ATA tilkoblinger der den ene er til RAID og den andre ikke.

Jeg har koblet diskene til de svarte portene, men får opp når jeg starter maskinen medling om å oprette RAID oppsett, har ikke lyst på RAID, åssen får jeg vekk denne meldingen egentlig?

Har lest i manualen men er redd for at jeg skal feiltolke noe og koble til feil. :whistle:

post-43894-1130409450_thumb.jpg

Endret av Wooho
Videoannonse
Annonse
Skrevet

BIOS :)

Halt ON , <standard> ALL, but Keyboard. Sett den til noe sånt som... HALT ON <NO Errors> Eller noe slikt, husker ikke helt... det er en feilmelding som kommer opp med det samme du slår på maskinen?

Skrevet

Du kan vanligvis på de nye kortene velge om SATA kontrolleren (den med RAID kontakter til) skal kjøre i IDE eller i RAID modus ... - dette kan du antagelig velge - evt. disable hele kontrolleren i BIOS?

Og - Ja, kontakten under CPU skal kobles til. - Dette er vanligvis ekstra strøm til hovedkortet.

Skrevet

Jup stemme rett etter at ASUS logoen vises kommer denne skjermen opp.

Hva med plasering av minne, skal de være i de like slotene med samme farge for at de skal kjøre i dual chanel? :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...