Gå til innhold

Leela Casemod - Another futurama casemod :)


Anbefalte innlegg

her er bilde av de tingene jeg har fått til nå:

 

ting.jpg

 

1 stk VIA Epia-MII 12000 Mini ITX hovedkort ifra Via Technologies Inc, Taiwan

1 stk LCD Display Kit ifra Hammar Elektronikk

1 stk SilenX iXtrema PRO - 120mm vifte ifra Vendur.no

1 stk SilenX 340w 0 dBA Luxurae PSU ifra Silenx i sammarbeid med vendur

1 stk 120 mm viftegrill og 1stk Revoltec IDE kabel UV orange ifra 3dfxcool

1 stk Logitech Webkamera ifra hardwareshop.no

1 stk Panasonic CW8124 Slotload Slimline Combo CDRW/DVD ifra carputer.no

 

Stor takk til alle som hjelper meg med dette prosjektet. gleder meg å komme ordentlig igang med byggingen nå som alle deler er på plass :)

 

Hovedkortet er ikke kommet ennå desverre, men det skal jo sendes ifra taiwan, så det tar vel litt tid sikkert, blir vel sikkert stoppet i tollen en stund også. Har foresten skaffet meg ennå en sponsor, får meg harddisk, og kanskje ram. skal poste mere mere info senere når jeg vet akkurat hva jeg får sponset :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag kom det pakke ifra chung-cheng Rd. Hsin-Tien, Teipei, TAIWAN :D

det vil si Via Technologies Inc .. weeeeeha :w00t:

 

sponsor1.jpg

Via Technologies Inc

 

endelig er hovedkortet på plass. et Via Epia-MII 12000 Mini-ITX kort :D

 

mobo.jpg

 

 

bestillt meg sånn plast dame overkropp i dag, slik jeg får begynnt å bygge ganske snart, nå som nesten alle delene er på plass :). Dette går bare rett vei :)

Lenke til kommentar
hva salgs prosessor kan du bruke på det hovedkortet? en dothan kansje?

 

det var utrolig lite isåfall

 

hvor skal rammen stå? ser ingen slotter

5120496[/snapback]

 

 

hovedkortet har innebgygget 1,2 Ghz VIA C3™/ VIA Eden™ EBGA processor. den ligger under vifta på hovedkortet. hovedkortet er bare 17x17 cm.

 

hvis du ser over vifta og de 2 kjøleribbene så er et en ramslot der,

 

litt lettere å se på dette bildet her kanskje:

mobo2.jpg

På dette bildet er CPU vifta fjernet for å vise CPU :)

 

Mere info om hovedkortet finner du på denne adressa Info om VIA EPIA-MII 12000

Lenke til kommentar
Jeg tror han kommer til å få problemer med å få all elektronikken på plass uansett hvor smått han får tak i. Det merka i hvertfall jeg når jeg innstallerte pc i bilen til moderen. Der brukte jeg og mini-itx kort og litt diverse ymse.

5120934[/snapback]

 

Tror nok det skal gå bra, har bra erfaring med mini-ITX.

Har mini-ITX i bender, og i hanskerommet på bilen, tror ikke det blir problem i heletatt å få plass, bare man planlegger og plasserer tingene i riktig rekkefølge

Lenke til kommentar
Tror nok det skal gå bra, har bra erfaring med mini-ITX.

Har mini-ITX i bender, og i hanskerommet på bilen, tror ikke det blir problem i heletatt å få plass, bare man planlegger og plasserer tingene i riktig rekkefølge

5121098[/snapback]

 

I hanskerommet på bilen faktisk? beklager at det blir litt off-topic, men har du noen bilder av dette? å hvilken programvare har du her? hva bruker du den til? :)

 

ellers: klarer du å dra denne i land er det bare å bøye seg i støvet :D pc og drømmedame i ett :dribble:

Lenke til kommentar

Via sine C3 prosessorer er ikke spesielt kraftige, men de duger til sitt bruk. Du kan sammenligne den med en Celeron fra PIII tidene, eller kan vel nesten sammeligne den med PIII. Vifta er egentlig unødvendig på disse kortene da prosessoren ikke utvikler mere enn 8W varme effekt etter hva jeg husker, så en zalman chipset kjøler gjør faktisk nytten. Vel så lenge man har litt luftsirkulasjon i kabinettet i hvertfall.

 

EDIT: Så lenge man har litt luftsirkulasjon inni Leela :!:

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar
Tror nok det skal gå bra, har bra erfaring med mini-ITX.

Har mini-ITX i bender, og i hanskerommet på bilen, tror ikke det blir problem i heletatt å få plass, bare man planlegger og plasserer tingene i riktig rekkefølge

5121098[/snapback]

 

I hanskerommet på bilen faktisk? beklager at det blir litt off-topic, men har du noen bilder av dette? å hvilken programvare har du her? hva bruker du den til? :)

 

ellers: klarer du å dra denne i land er det bare å bøye seg i støvet :D pc og drømmedame i ett :dribble:

5122575[/snapback]

 

 

legger med et bilde av pc'n i hanskerommet. kjører windowsXP og bruker roadrunner som program. har touchscreen til å kontrollere. kan spille av mp3, video og surfe på nettet via trådløst. har også en usb GPS antenne slik jeg finner veinen igjennom hele skandinavia :)

post-17844-1131473542_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...