Gå til innhold

F.E.A.R , hva er flaskehalsen her hos meg ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjører selv F.E.A.R. på 1152x864 med alt på fullt - mine specs:

DFI NF4 SLI-DR

A64 XP3200 @ 260*10

4x512 ADATA DDR600

GeForce 6800GT @ 400/1100

Jeg kjører dualscreen-oppsett - på skjerm nr.2 så pleier jeg å overvåke temperaturer på cpu/gpu/chipset & minnebruk.

Og jeg kunne registrere at selv på 1152x864 så var minneforbruket oppe i over 1.1 GB - så jeg tipper at når du kjører 1600x1200 - så blir ikke minneforbruket noe snillere akkurat. Min estimering er at du bør oppgradere til mere minne.

Hakkingen kommer nok av hyppig swapfil-access - noe som vil forsvinne med adekvat mengde ram.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjører selv F.E.A.R. på 1152x864 med alt på fullt - mine specs:

DFI NF4 SLI-DR

A64 XP3200 @ 260*10

4x512 ADATA DDR600

GeForce 6800GT @ 400/1100

Jeg kjører dualscreen-oppsett - på skjerm nr.2 så pleier jeg å overvåke temperaturer på cpu/gpu/chipset & minnebruk.

Og jeg kunne registrere at selv på 1152x864 så var minneforbruket oppe i over 1.1 GB - så jeg tipper at når du kjører 1600x1200 - så blir ikke minneforbruket noe snillere akkurat. Min estimering er at du bør oppgradere til mere minne.

Hakkingen kommer nok av hyppig swapfil-access - noe som vil forsvinne med adekvat mengde ram.

5073226[/snapback]

Skal sette i 1 gb mer ram i dag . Men jeg har ikke fått kommet på dataen før nå pga jeg fikk ikke noe bildet da jeg stilte rammen slikt :

CAS# LATENCY (TCL) 2

Min RAS# active time (Tras): 5

RAS# to CAS# delay (Trcd): 2

ROW PRECHARGE TIME: 2

1T/2T Memory Timing: 1T

Vil noen igjen gi meg informasjon om hva alt skal stå på for optimal ytelse ?

Skrevet

Prøv med volt på 2.80/2.85 det brurde gjøre susen. Viist ikke det heller går, sett opp memmory timing til 2T

btw: jeg klokke laaangt på mine hyperX brikker, men da bare med 2T. Kommer nesten ingen vei med 1T, vet ikke om det er hk eller brikkene selv som har skylden

Skrevet (endret)
Prøv med volt på 2.80/2.85 det brurde gjøre susen. Viist ikke det heller går, sett opp memmory timing til 2T

btw: jeg klokke laaangt på mine hyperX brikker, men da bare med 2T. Kommer nesten ingen vei med 1T, vet ikke om det er hk eller brikkene selv som har skylden

5076316[/snapback]

Hvor stiller jeg volt :)

Må se litt på bildet igjen , beklager at jeg er newbie i dette.

Dette sa en som hjelper meg :

Da må du resette bios og prøve å sette opp volt på ram, skal være 2.7V for dine minnebrikker..

Om det fremdeles ikke går så prøv å bytte mellom 1T og 2T, CL2 kan også byttes til CL2.5

Skal kjøre 3dmark 05 nå , er det ikke slikt at hvis man har 1 gb mer så blir det dårligere score ?

Uansett jeg skal ikke stille på noe settings bare kjøre uten å stille på noe ?

Endret av gamerman
Skrevet (endret)

Volten stiller du på memory voltage ((bilde fra din egen bios) Still den opp til 2,80 eller 2,85. Viss ikke det går stiller du opp memmory timing til 2T. Visst ingen av delen nytter så stiller du CAS# LATENCY til 2,5 :hmm:

btw: tror ikke 3dmark05 drar nytte av mere ram.

Endret av stinger82
Skrevet
Volten stiller du på memory voltage ((bilde fra din egen bios) Still den opp til 2,80 eller 2,85. Viss ikke det går stiller du opp memmory timing til 2T. Visst ingen av delen nytter så stiller du CAS# LATENCY til 2,5 :hmm:

btw: tror ikke  3dmark05 drar nytte av mere ram.

5076487[/snapback]

Men da vil du at det skal se slikt ut :

CAS# LATENCY (TCL) 2

Min RAS# active time (Tras): 5

RAS# to CAS# delay (Trcd): 2

ROW PRECHARGE TIME: 2

1T/2T Memory Timing: 1T

Bare at voltage stilles til 2.80 ?

Hva er forskjellen på 1T/2T Memory Timing: 1T ? Og hva er forskjellen mellom CAS# LATENCY 2.0 og 2.5 ?

Skrevet

Tror du burde stille det spørsmålet på hardware/ram avdelingen, da får du nok litt mer detaljert svar(ligger vel også noen guider der vis du søker litt)

Skrevet

Nå har jeg 2 gb.

Nå stopper ikke F.E.A.R sånn som det gjorde , kan komme kanskje en gang i blandt at den loader mens du går rundt et hjørne i 0,0005 sec . Men ingen fare :)

Men trenger fortsatt helt spefisikk informasjon om hva jeg skal stille rammen på.

Skrevet

#MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16

#Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1) (2gb)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...