Gå til innhold

forslag til P2P prog i linux?


Anbefalte innlegg

og akkurat hva er X?

 

skulle gjerne ha fiksa dette også:

jeg har 20gb ledig som er uformatert. Jeg vil ha disse gb'ene til hda5 som er en fat32 disk, men jeg får ikke lov til å resize partisjonen av gParted. jeg får lov til å sette ned størrelsen men ikke opp. gParted finner de uformaterte 20GB, men jeg får ikke gjort noe som helst med de.

 

bare 170mb igjen på disken...

 

EDIT: og enda en ting:

sh runDonkey.sh

fører til:

root@ubuntu:~/Progs/eDonkey2000# sh runDonkey.sh
./edonkey2000: error while loading shared libraries: libstdc++.so.5: cannot open shared object file: No such file or directory

Endret av hockey500
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og akkurat hva er X?

 

skulle gjerne ha fiksa dette også:

jeg har 20gb ledig som er uformatert. Jeg vil ha disse gb'ene til hda5 som er en fat32 disk, men jeg får ikke lov til å resize partisjonen av gParted. jeg får lov til å sette ned størrelsen men ikke opp. gParted finner de uformaterte 20GB, men jeg får ikke gjort noe som helst med de.

 

bare 170mb igjen på disken...

 

EDIT: og enda en ting:

sh runDonkey.sh

fører til:

root@ubuntu:~/Progs/eDonkey2000# sh runDonkey.sh
./edonkey2000: error while loading shared libraries: libstdc++.so.5: cannot open shared object file: No such file or directory

5149471[/snapback]

 

Du må installere libstdc++ ... Slik:

 

sudo apt-get install libstdc++5

Ang. X, så er X det programmet som "setter opp" GUI'et slik at fks. Gnome kan lage vinduer. En skjermkortdriver kan ikke installeres mens X kjører, for X bruker den allerede installerte skjermkortdriveren.

Endret av Johan123321
Lenke til kommentar

nvidia driveren ligger da i repoene?

nvidia-glx - NVIDIA binary XFree86 4.x/X.Org driver
nvidia-glx-dev - NVIDIA binary XFree86 4.x/X.Org driver development files
nvidia-glx-legacy - NVIDIA binary XFree86 4.x/X.Org 'legacy' driver
nvidia-glx-legacy-dev - NVIDIA binary XFree86 4.x/X.Org 'legacy' driver development files
nvidia-kernel-common - NVIDIA binary kernel module common files
nvidia-settings - Tool of configuring the NVIDIA graphics driver

 

https://wiki.ubuntu.com/BinaryDriverHowto/N...ht=%28nvidia%29

Lenke til kommentar

2 ting:

 

1: Når jeg prøver å åpne opera får jeg følgende feilmelding: Minnesegmentsfeil.

Det hjelper heller ikke å reinstallere

 

2: jeg skal installere et prog med kommandoen sh runDonkey.sh, men jeg mangler libstdc++.so.6. Jeg har det installert, men jeg hørte et sted at jeg måtte opprette en "symlink" for å finne fila.

Lenke til kommentar

partisjonering fikk jeg til slutt til, og det var ikke på en montert disk. Den ville fortsatt ikke resize, men Partition Magic i windows klarte det, men av en eller annen grunn ble grub helt fucka opp etter det, selv om jeg ikke enda på linux disken.

 

Noen forslag til et bra P2P program i Linux? som sagt så kjører jeg Ubuntu. Jeg har prøvd eDonkey, Apollon og DC++ i Wine. gjerne som som er ganske likt DC, eDonkey funker forsåvidt, men den er gruelig treig, mens Apollon bare står og kobler til uten at noe mer skjer. DC++ i windows funka fint før i tia.

Endret av hockey500
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...