Gå til innhold

FEAR , spørsmål om historien (Spoilers!)


Anbefalte innlegg

Bra teorier! :) Hmm eneste... jeg mener Paxton sa en eller annen gang at han laget meg?

Tror også det var vi selv som drepte soldatene på førsten, evnt. Alma. Tror alt sammen var laget for å styre meg mot henne eller noe... Sikkert noen grunn til det. Virker jo nesten som om hele greia var en slags test... når Aristide sier "The first prototype was a total success!" på slutten... merkelig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

I forhold til den glimmrende kritikken FEAR har fått må jeg si meg totalt uenig. Spillet fremstås som noe nytt og revlosjunerende. Men etter å ha spillt dette i mange timer er jeg skuffet.

 

Ikke bare innholder FEAR en mengde RIPPOFF`s (Halflife-1 over alt)

som vi har sett tidligere men er også ganskej kjedelig i form at et veldig LÅST kooridor spill.

AIèn er like dum som den var for 3år siden (FIenden er lite smart) og storyen bærer preg av å satse på noe som ikke helt fungerer.

 

Hele spillet baseres på at det skal være kjeempeskummelt . Ja jeg får frysninger ved enkelte sekvesner men til slutt er d bare det samme som gjenngår og gjenngår.. Det at man kan følge en rød tråd gjennomspillet som gir deg litt info og ledetråder på hva plottet, er er ganske dårlig. (DOOM3 er MYE bedre her - visuelt) ..Det blir liksom bare Telefonsvarer og lapptopper i en endeløs rekke..

Spillet virker halvferdig.. Hadde de bare lagt til skikkelige detaljer rundt spillet hadde det blitt bra..

Grafikken er så som så.. savner slike detaljer som skuddhull i veggene etter en firefight, viduene ?? ser intet bare hører dem når de skytes istykker.

 

Dette er uasnett dårlig - teringkast 2+

 

 

Hvor blir det av FARCRY -rammen ?.

Et spill der du kan velge selv hvordan du går frem..

Lenke til kommentar

ok, et par spørsmål til deg:

 

1. har du spillt med høyeste vanskelighetsgrad? AI en blir mye bedre da.

2. har du satt på max grafikk, fysikk osv? du har jo rene matrix effekten på en del vegger

3: jeg kan være enig i at det er litt mye låst framgang, men i dette spillet så funker det. du er jo tross alt innendørs hele tida.

 

og til slutt, måten de har valgt å levere storien på er veldig bra synes jeg, i motsetning til doom3 der du bare finner noen pda's som du leser mailene i og hører noen snakke inn dagbøker.

 

kunne du spesifiseere hva du mener er ripof? og ta dette til ettertanke, hvis ingen kopierte det andre har gjordt før, så hadde det vært veldig lite spill å finne etterhvert, da man rett og slett ville gått tom for ting å gjøre.

Lenke til kommentar

Grafikken er så som så.. savner slike detaljer som skuddhull i veggene etter en firefight, viduene ?? ser intet bare hører dem når de skytes istykker.

 

Dette er uasnett dårlig - teringkast 2+

 

 

5337108[/snapback]

 

Har du spilt spillet? Dette spillet har den beste synligheten på kulehull/krater i veggene etter firefights, og dem er det mange av, og vindusrutene ser da flotte ut? :)

 

Skaff deg bedre hardware gutt,sjekk driverene og skru opp vanskelighetsgraden.

 

God Jul! :xmas:

Lenke til kommentar

ja da var Fear rundet for 3dje gang. kjørte igjennom det føre jul med max vanskelighetsgrad og "undersøke alt" modus.

 

nå tok jeg å pløya igjennom det på letteste graden, så raskt som mulig. eller, kunne nok gått raskere, jeg tok meg tid til å hente noen helseboostere og sånt, men jeg ble ferdig på litt under 4 timer. kan ikke si mer nyaktig, da jeg hadde litt trøbbel tidligere i kveld med at det oppsto en feil helt til jeg reboota, men ca 3timer og 50minutter. eneste jeg vet at det ble nyaktig 4 timer totalt med feilmeldingene og rebooten.

 

hvor mye raskere det kan rundes er ikke lett å si, men under 3t 30 min burde være mulig uten større problemer.

Lenke til kommentar

Har nettopp begynt å spille Fear, men måtte lese denne post'n allikevell :blush: Men men, det jeg kan si så langt er at jeg faktisk blir redd når jeg spiller :blush: Men det er lyden som tar "kaka" Har 5.1 THX Surround :whistle: , så jeg kjenner lyden på kroppen ja... :cool::ermm:

 

Det som var ekstra skremmene var når jeg tusla i gangene, å plutselig så jeg en soldat som gikk sakte, så innser at jeg at han er et gjenferd.. "grøss". Og den ene gangen jeg gikk ned i kloakken tror jeg, så var alt mørkt, så ser jeg plutselig den lille jenta løpe rett foran meg :no:. Og Når det skjer "ting" i spillet kommer det så mange "ekle lyder" som jeg blir nervøs av :dontgetit: .. Noen flere som blir redde når dem spiller el? er ikke farlig å innrømme det :p

 

Bra spill, ;-) Noe av det bedre som kom 2005...

Endret av Sap15
Lenke til kommentar

I motsetning til en annen kar her syntes jeg det var lurt å la spilleren prøve å finne ut handlingen selv. Dette førte hvertall til at jeg ble mye mer nysgjerrig, og som i filmer synes jeg også det er kult at du må bruke litt av din egen fantasi for å tette mange hull.

 

At noen foretrekker Doom handling - som nevnt, der ikke en eneste celle blir satt på prøve er jo greit, men for min del trives jeg bedre men feks hl2, f.e.a.r

Lenke til kommentar

En ting jeg hørte etter at jeg hadde sjekka en laptop, var at Paxton Fettel var nr 11 eller noe i rekken av protoyper. Så er det liksom at det er flere sånne? Jeg stussa litt på akkuratt dette etter jeg hørte det!

 

Spillet er topp forresten.

 

Og til han som snakka dritt om det. Hvis du i det hele tatt har spilt spillet, ville du ikke sagt noenting av det du sa. Selv med dårlige innstillinger blir det bra.(Sjekka det hos en venn) hehe.

 

mvh.

Fredrik

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Slutten er temmelig rå da. Husker jeg panisk lurte på hva i granskauen jeg skulle gjøre på slutten da sjokkbølgen raste mot meg. Eneste var jo bare å sitte og vente på den, haha. Husker det var svært nervepirrende i begynnelsen med visjonene, spøkelsene og "poltergeistene" som dyttet ting over ende, men synes det ble litt kjedelig fra midten og utimot begynnelsen av slutten. Men så tok det seg opp igjen da. Det merkes at det er innfluert at japansk skrekkfilm og anime. Fant til og med et skjult rom der det er en radio som spiller en skikkelig corny jpop-melodi. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...