Gå til innhold

8ms vs 16ms ?


betterman

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har et lite kjapt spm som jeg gjerne ville ha besvart, da min egen kompentanse på akkurat dette området er heller labert.

 

Fikk skjermen min fra Netshop i forrige uke, den berømte xerox'en med glassplata (XA7-19i), og vi alle vet jo at både 16 og 8 ms versjonene har samme produktnavn, så sendte jo da en mail til Netshop og sa klart ifra at De ikke måtte sende feil skjerm oppover til meg. Dette var greit nok.

 

Men, så skjedde jo det da som ikke skulle skje, og jeg mottok 16ms versjonen,hehe :roll:

 

Netshop ringte til meg og sa ifra om dette på forhånd, og la seg langflat, så all respekt til dem for en bra oppfølging :thumbup:

 

Så lurte da på, skal jeg virkelig gidde å sende skjermen tilbake, og få en helt ny postgange på skjermen, eller bare beholde denne skjermen, og benytte meg av rabatten/mellomlegget som blir igjen og skaffe meg en "gratis" hd?

 

Er det veldig stor forskjell på 16ms fra 8 ms?

 

Er jo egentlig en ganske så kjedelig situasjon dette, men hvis det er relativt lite forskjell på disse skjermene, så....

 

Skjermen vil bli brukt mest til spilling og redigering av bilder/film, og litt 3D animering etc.

 

Takker for svar :)

Endret av betterman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så jeg bør bare beholde 16ms skjermen, og ta mellomlegget?

5045834[/snapback]

Har du testet skjermen? Det er nok lov å pakke opp esken, teste den, og deretter returnere den hvis du ikke er fornøyd (går under angrerettloven uansett). Jeg mener at forskjellen ikke er merkbar, men for all del. Hvis du er usikker er nok det beste å prøve det ut selv og se om du merker noe til ghosting i spill eller filmer.

Lenke til kommentar
Så jeg bør bare beholde 16ms skjermen, og ta mellomlegget?

5045834[/snapback]

Har du testet skjermen? Det er nok lov å pakke opp esken, teste den, og deretter returnere den hvis du ikke er fornøyd (går under angrerettloven uansett). Jeg mener at forskjellen ikke er merkbar, men for all del. Hvis du er usikker er nok det beste å prøve det ut selv og se om du merker noe til ghosting i spill eller filmer.

5046011[/snapback]

 

Problemet er bare at skjermkortet ligger i Oslo på vei nordover, så har det ikke før på tirsdag :roll: hehe

 

Men ja, kunne gjort det, men ville forhøre meg om det var major differences på 8 og 16 slik at en test ikke ville være nødvendig. Men tydeligvis er det det. Men jeg ville jo ikke hatt noe å sammenligne med da...

 

Men er frista til å bare beholde denne skjermen, og få tilsendt en ekstra hd på 250gb istedenfor kostnadsfritt, så fremst denne skjermen duger til mine gjøremål

Lenke til kommentar

En 16ms-skjerm duger fint til spilling og filmvisning, med mindre du er en av unntakene som er hyperfølsom for etterslep. Etterslep på en skjerm med 16ms eller lavere responstid er noe 99% av befolkningen ikke legger merke til. Jeg ville uten tvil gått for en 250GB-disk istedenfor - 8ms er ikke verdt det mellomlegget. :)

Lenke til kommentar
En 16ms-skjerm duger fint til spilling og filmvisning, med mindre du er en av unntakene som er hyperfølsom for etterslep. Etterslep på en skjerm med 16ms eller lavere responstid er noe 99% av befolkningen ikke legger merke til. Jeg ville uten tvil gått for en 250GB-disk istedenfor - 8ms er ikke verdt det mellomlegget. :)

5046282[/snapback]

 

Tror det blir til det da :) Blir i væffal å teste skjermen årntlig når skjermkortet har funnet veien hit, så får jeg ta videre vurderinger derifra.

 

Takk for innspill!

 

Er det andre som har noen formeninger om dette, kom gjerne med dem! :thumbup:

Lenke til kommentar

Tja, har du lest denne, og kommentarene på slutten?

http://www.hardware.no/artikkel/18769

 

Sikkert flere som kan dette bedre enn meg ettersom jeg ikke har denne skjermen, men stemmer det at det fantes to modeller (19i "rask 8ms" vs 192i "treg 16ms men bedre bilde") og at Xerox til slutt samlet begge under samme 19i benevnelse og at man nå faktisk har 3 modeller under samme navn med forskjellige spesifikasjoner? Jeg synes det virker veldig rart og fryktelig forvirrende, meeen :)

 

http://forums.overclockers.co.uk/showthrea...17466934&page=2

 

For å være ærlig hadde jeg betalt de 150kr det koster å sende den tilbake, og ventet på den nye...for det hadde irritert meg hvis jeg ikke i det minste forsøkte. Men smak og behag :) Kan jo være skjermen du får nå ikke har noen døde piksler, kan til og med hende du synes skjermen er helt topp!

Lenke til kommentar
Tja, har du lest denne, og kommentarene på slutten?

http://www.hardware.no/artikkel/18769

 

Sikkert flere som kan dette bedre enn meg ettersom jeg ikke har denne skjermen, men stemmer det at det fantes to modeller (19i "rask 8ms" vs 192i "treg 16ms men bedre bilde") og at Xerox til slutt samlet begge under samme 19i benevnelse og at man nå faktisk har 3 modeller under samme navn med forskjellige spesifikasjoner? Jeg synes det virker veldig rart og fryktelig forvirrende, meeen :)

 

http://forums.overclockers.co.uk/showthrea...17466934&page=2

 

For å være ærlig hadde jeg betalt de 150kr det koster å sende den tilbake, og ventet på den nye...for det hadde irritert meg hvis jeg ikke i det minste forsøkte. Men smak og behag :) Kan jo være skjermen du får nå ikke har noen døde piksler, kan til og med hende du synes skjermen er helt topp!

5046659[/snapback]

 

Er akkurat det, fryktelig forvirrende siden Xerox har plassert flere forskjellige modeller under samme produktnavn :dontgetit:

 

Leser fra den siste linken du oppgav der at det finnes to forskjellige paneler også, TN og AU. Noen som kan utdype noe rundt disse?

 

Er jo også som du sier, at denne skjermen kan være helt topp for min del, og ikke ha non døde piksler heller. Litt kjedelig å sende inn da for så å få en helt sarva skjerm :roll:

 

Hadde jo vært toppers om non med litt bakgrunn og erfaring rundt disse skjermene kunne uttale seg litt, for det står vel ikke bare om ms her...?

 

Men som jeg nevnte i min forige post, jeg blir å teste denne skjermen når skjermkortet kommer, og ta utgangspunkt derifra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...