DrSilence Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Jeg har problemer med å få Matrox P650 til å fungere tilfredstillende med ASUS A8V-MX hovedkort (VIA K8M800 chipset). Både skjermkortet og HK funker tilfredsstillende når bare en av driverne er installert, men straks begge drivere installeres nekter maskinen å starte windows (winXP SP2). Den fullfører POST, og starter "starter Windows"-bildet, men deretter går skjermen i svart og ingen ting skjer. ingen BSOD, ingen feilmelding, ingen lyd, absolutt ingen ting. Jeg har dobbeltsjekket at begge drivere er godkjent for bruk med XP, og har prøvd de nyeste versjonene. Er det flere som har hatt problemer med Matrox-kort på hk med VIA-cipset? Jeg har prøvd å søke litt rundt, men finner ingen gode løsninger. Noen tips? DrS
CrZy_T Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Hadde "samme" problemer med mitt P750. Greien der var at skjermen bare gikk i standby-mode men maskinen var operativ. Jeg har sånn halvveis kommet frem til at jeg tror problemet ligger i at skjermkortet nekter å kjøre 640*480 (som windows booter opp i første gang før den prober etter bedre oppløsninger) Hvis jeg putter i et annet skjermkort og setter opp oppløsningen og fyrer på med Matrox-kortet igjen etter så funker det glimrende. Tror man også kan gjøre dette i Safemode (med matrox-kortet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå