Gå til innhold

512mb til 1gb er mulig for w800i og k750i!


benkizz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, noen rapporterer at dette funker, og jeg tror ikke akkurat de ljuger for å få oppmerksomhet. Og Mr. Moderator som mener dette kan "ødelegge" kortet - kan du begrunne dette litt grundigere? Flere sier jo at om noe går galt, er det bare å reformatere fra telefonen. Hvem tar feil?

 

Uansett: Kan dette være noe a la skjermkort som kan softmoddes til å yte flere hundre prosent mer enn de opprinnelige specs? Altså: At noen 512 minnepinner egentlig KAN takle flere Mb, men pga. ustabilitet merkes som 512? At de som får denne hacken til å fungere har hatt flaks, og sitter på minnepinner av _litt_ høyere kvalitet?

 

Edit: Forresten, om noen ikke finner "Administrative Tools" på Start > Programs, er det fordi den er gjemt. Høyreklikk på startmenyen > Properties > Customize og merk av for "display administrative tools" øverst på lista.

Endret av ibsen
Lenke til kommentar
Fikk bare 55mb av 64mb minnekortet mitt når jeg prøvde å formatere det :(    Men formaterte det på nytt med mobilen, og da fikk jeg 64mb.

 

Noen som vet hvordan jeg kan få 128mb ?

5040532[/snapback]

 

Gjorde det samme, men fikk et lite problem :(

 

Når jeg skal formatere minnekortet på tlf. står det at jeg må taste inn "telefonlåskode"...

Jeg har ingen fjerneste anelse om hva koden er.. Er det en kode som følger med??

 

Det er litt tomt nå... forble på 55mb etter jeg formaterte via pc-en...

 

Hva er en telefonlåskode? :hmm:

Lenke til kommentar
Vel, noen rapporterer at dette funker, og jeg tror ikke akkurat de ljuger for å få oppmerksomhet. Og Mr. Moderator som mener dette kan "ødelegge" kortet - kan du begrunne dette litt grundigere? Flere sier jo at om noe går galt, er det bare å reformatere fra telefonen. Hvem tar feil?

 

Uansett: Kan dette være noe a la skjermkort som kan softmoddes til å yte flere hundre prosent mer enn de opprinnelige specs? Altså: At noen 512 minnepinner egentlig KAN takle flere Mb, men pga. ustabilitet merkes som 512? At de som får denne hacken til å fungere har hatt flaks, og sitter på minnepinner av _litt_ høyere kvalitet?

 

Edit: Forresten, om noen ikke finner "Administrative Tools" på Start > Programs, er det fordi den er gjemt. Høyreklikk på startmenyen > Properties > Customize og merk av for "display administrative tools" øverst på lista.

5040846[/snapback]

 

Dette viser at du har svært liten forståelse av hvordan minnebrikker OG skjermkort virker...

 

Det du gjør med trikset over er akkurat som Alastor sier over at du skriver over filallokeringstabellen, og dermed lurer kortet til å skrive over gammel data i den tro at det faktisk skriver til ledig område.

 

Dermed blir alt helt kaos når telefonen skal lese data og plutselig ikke finner data der den forventer det.

 

Jeg tror nok ikke at man ødelegger kortet, da det bør fungere å formatere om med telefonen for å få normal størrelse igjen, men å tro på julenissen i en alder av 30; se det gjør jeg ikke.

 

I fare for å gjenta meg selv:

 

Hvis noe ser ut til å være for godt til å være sant, ja så er det som oftest det!

 

-KJ

Lenke til kommentar
Dette viser at du har svært liten forståelse av hvordan minnebrikker OG skjermkort virker...

 

Det du gjør med trikset over er akkurat som Alastor sier over at du skriver over filallokeringstabellen, og dermed lurer kortet til å skrive over gammel data i den tro at det faktisk skriver til ledig område.

 

Dermed blir alt helt kaos når telefonen skal lese data og plutselig ikke finner data der den forventer det.

 

Jeg tror nok ikke at man ødelegger kortet, da det bør fungere å formatere om med telefonen for å få normal størrelse igjen, men å tro på julenissen i en alder av 30; se det gjør jeg ikke.

 

I fare for å gjenta meg selv:

 

Hvis noe ser ut til å være for godt til å være sant, ja så er det som oftest det!

 

-KJ

5041075[/snapback]

 

Næmmen så frekk da gitt! Du behøver ikke snakke ned til folk, din elitefjert. Om du leser posten min en gang til ser du at det hele er skrevet i spørsmålsform, som i "kanskje det er slik? Hmmm..." Det er folk som deg som gjør livet surt for de som er i en læringsprosess - isteden for å forklare på en ordentlig og høflig måte, misbruker du posisjonen din som bedreviter til å hevde deg over andre. Om dette har sitt grunnlag i komplekser for mindreverdighet på andre områder, er ikke opp til meg å foreslå. Det ville i såfall være uhøflig.

 

Og nei, jeg fikk heller ikke dette til å funke.

Endret av ibsen
Lenke til kommentar
Dette viser at du har svært liten forståelse av hvordan minnebrikker OG skjermkort virker...

 

Det du gjør med trikset over er akkurat som Alastor sier over at du skriver over filallokeringstabellen, og dermed lurer kortet til å skrive over gammel data i den tro at det faktisk skriver til ledig område.

 

Dermed blir alt helt kaos når telefonen skal lese data og plutselig ikke finner data der den forventer det.

 

Jeg tror nok ikke at man ødelegger kortet, da det bør fungere å formatere om med telefonen for å få normal størrelse igjen, men å tro på julenissen i en alder av 30; se det gjør jeg ikke.

 

I fare for å gjenta meg selv:

 

Hvis noe ser ut til å være for godt til å være sant, ja så er det som oftest det!

 

-KJ

5041075[/snapback]

 

Næmmen så frekk da gitt! Du behøver ikke snakke ned til folk, din elitefjert. Om du leser posten min en gang til ser du at det hele er skrevet i spørsmålsform, som i "kanskje det er slik? Hmmm..." Det er folk som deg som gjør livet surt for de som er i en læringsprosess - isteden for å forklare på en ordentlig og høflig måte, misbruker du posisjonen din som bedreviter til å hevde deg over andre. Om dette har sitt grunnlag i komplekser for mindreverdighet på andre områder, er ikke opp til meg å foreslå. Det ville i såfall være uhøflig.

 

Og nei, jeg fikk heller ikke dette til å funke.

5041207[/snapback]

 

Hehe... kan vi ikke være saklige og droppe kranglinga? Det her er et MOBILforum og ikke en IRC-kanal! ;)

 

 

PS: posten var ikke særlig frekt skrevet!

Endret av Tecker
Lenke til kommentar

Okidoki, ble bare provosert.

 

Som sagt fungerte ikke denne hacken for meg heller, etter å ha kopiert over de første 400-og-noe Mb fikk jeg opp feilmelding. Men, merkelig at det kom opp 400-og-noe Mb som "unallocated" i første omgang, ikke rart folk tror det lar seg gjøre...

Lenke til kommentar
Så det vi har kommet frem til er at minnekortene har mer minne enn de er oppgitt til, men har en sperre så minnekortet skal bli stabilt. Når du formaterer det fjerner du sperren, og minnekortet kan utnyttel fullt ut. Men da blir sansynsligvis også kortet ustabilt og tregt? :)

5044794[/snapback]

 

 

...Eventuelt at Windows sin partisjonsbehandler ikke helt forstår minnekortets partisjonstabell og viser feil informasjon...? Prøvde å sjekke ut dette på Linux og Mac og der fikk jeg ikke noen "tom partisjon" på 512 MB ved siden av den faktiske partisjonen.

Lenke til kommentar
Så det vi har kommet frem til er at minnekortene har mer minne enn de er oppgitt til, men har en sperre så minnekortet skal bli stabilt. Når du formaterer det fjerner du sperren, og minnekortet kan utnyttel fullt ut. Men da blir sansynsligvis også kortet ustabilt og tregt? :)

5044794[/snapback]

 

Nei.

 

Det som skjer er at den lager en partisjon som lagrer flere ganger på samme plass, og dermed fører til at telefonen henger når den ikke finner forventet data når den skal lese kortet.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...