Gå til innhold

Krever endringer i Blu-ray


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri sett en minidisk engang jeg :blush:

 

Alle lagringsmedier er forgjengelige, med mindre man kan lagre dem under optimale forhold. Optimale forhold er ikke mulig å oppnå dersom man faktisk skal bruke mediet jevnlig i dagliglivet. Ergo må man sikre seg på noe vis.

 

Sikkerhetskopier er en måte, men i noen tilfeller så er det en ulovlig måte, fordi rettighetene er delt mellom eier av mediet, og opphavspersonen(-e).

 

Ekstern lagring er en annen mulighet, og det vil i tilfellet "film" bety streaming, og TV (TV er vi jo alle godt kjent med :) ).

 

Tredje mulighet er bedre beskyttelse av mediet.

 

Fjerde mulighet er å finne opp et nytt og bedre lagringsmedium.

 

Men rettighetene til en film vil uansett tilhøre filmskaperen/filmselskapet, og marxisme (eller andre økonomiske ideologier) vil ikke endre på det, med mindre filmskaperen selv ønsker det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har aldri sett en minidisk engang jeg :blush:

minidisk.jpgistockphoto_97159_multiple_technology_storage_devices_zipdisk_floppy_minidisk.jpgminidisk.jpg

Versågod, både spiller og disker :)

 

Alle lagringsmedier er forgjengelige, med mindre man kan lagre dem under optimale forhold. Optimale forhold er ikke mulig å oppnå dersom man faktisk skal bruke mediet jevnlig i dagliglivet. Ergo må man sikre seg på noe vis.

Jepp. Vil det ikke da være rettferdig at folk for lov til å ta backup? (se et øyeblikk bort i fra problematikken at det kan missbrukes)

 

Men rettighetene til en film vil uansett tilhøre filmskaperen/filmselskapet, og marxisme (eller andre økonomiske ideologier) vil ikke endre på det, med mindre filmskaperen selv ønsker det.

5057229[/snapback]

Jeg tror ikke det er mange som er uenig i det. Det vi diskuterer er vel ikke rettigheten til selve filmen (til å kalle den sin, markedsføre og selge den), men en ganske annen rettighet: Rettigheten til å beskytte sine egne investeringer. Den rettigheten vi har fått betydelig innskrenket for bare noen få måneder siden.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...