Gå til innhold

1080P i norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syns personlig at den Philips-skjermen som har 1080i/p er dårlig, bildene på den er ikke gode i det hele tatt sammenliknet med f.eks. Pioneer 436 eller Hitachi 42PD7200 spør du meg.

5048859[/snapback]

 

Å nevne PD7200 i samme setning som 436 er vel som å nevnte opp Erna Solberg i samme sleng som man nevner Jennifer Lopez, Pamela Anderson når man snakker om damer.

 

42PD7200 er ikke noe særlig. Alt for mye graderinger når ting beveger seg.

 

Men du er vel Expert ansatt og da er du vel forpliktet til å si det ;-) (høy BF <> gode produkter)

5048885[/snapback]

 

Vel, spør du meg så syns jeg Hitachi sine senere modeller generelt knuser mye annet, såklart er 536 for seg, men hva ville du plassert mellom de to modellene da? En Samsung kanskje? Ja, de lager også gode modeller, men jeg syns nå 7200 er bedre jeg, og god fortjeneste er det nok ikke, det er ca. likt på stort sett alle modeller nå tror jeg.

Lenke til kommentar
Vel, spør du meg så syns jeg Hitachi sine senere modeller generelt knuser mye annet, såklart er 536 for seg, men hva ville du plassert mellom de to modellene da? En Samsung kanskje? Ja, de lager også gode modeller, men jeg syns nå 7200 er bedre jeg, og god fortjeneste er det nok ikke, det er ca. likt på stort sett alle modeller nå tror jeg.

5049848[/snapback]

 

Min rangering ville vært (nå er ikke utvalget veldig stort akkurat

 

TH-42PV500

Pioneer 436

TH 42PA50

....

.... (litt tomrom for her er det klasseforskjeller)

LG 42PX5R/42PX4R (foran Hitachi grunnet mindre graderinger)

.................

Samsung S5/H5 / Hitachi

Philips/ Thomson Alis

Annet no-name møkk alla QPVision/Matsui, Firstline, Decktron osv.

Lenke til kommentar
Vel, spør du meg så syns jeg Hitachi sine senere modeller generelt knuser mye annet, såklart er 536 for seg, men hva ville du plassert mellom de to modellene da? En Samsung kanskje? Ja, de lager også gode modeller, men jeg syns nå 7200 er bedre jeg, og god fortjeneste er det nok ikke, det er ca. likt på stort sett alle modeller nå tror jeg.

5049848[/snapback]

 

Min rangering ville vært (nå er ikke utvalget veldig stort akkurat

 

TH-42PV500

Pioneer 436

TH 42PA50

....

.... (litt tomrom for her er det klasseforskjeller)

LG 42PX5R/42PX4R (foran Hitachi grunnet mindre graderinger)

.................

Samsung S5/H5 / Hitachi

Philips/ Thomson Alis

Annet no-name møkk alla QPVision/Matsui, Firstline, Decktron osv.

5050152[/snapback]

 

Jasså? Enige blir man aldri, men er den Panasonic'en bedre enn Pioneer'en?

Vanskelig å tro, men kanskje bare jeg som er for vandt til Pioneer som best?

Lenke til kommentar
Jasså? Enige blir man aldri, men er den Panasonic'en bedre enn Pioneer'en?

Vanskelig å tro, men kanskje bare jeg som er for vandt til Pioneer som best?

5050168[/snapback]

 

 

Ja jeg mener den er bedre og da spesielt på vanlige analoge sendinger. Syns pioneeren "lever" litt. Men det er ikke større forskjell enn at jeg ville kjøpt Pioneer grunnet design.

Lenke til kommentar
Har lest den guiden der, men har et spørsmål. Er det bra med høye kontrastforhold 10000:1 for eksempel er bedre enn 3000:1?

5061881[/snapback]

 

Ja, det er det, men ikke se deg blind på kontrastnivåer, det er flere måter å måle kontrasten på, ofte er de billigste modellene målt på den metoden som gir høyest kontrast, mens de litt dyrer modellene er målt på en mer "riktig" måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...