Gå til innhold

trenger hjelp til vannkjøling :)


Anbefalte innlegg

hei..

 

jeg er VELDIG lei av det bråket fra pc'n min, og har lyst på vannkjøling (har IGJEN erfaring med vannkjøling).

jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe og hvor dyrt det burte være for at det skal holde en ok temp, hvordan er det å montere det (vansklig?).

har sett på noen komplette sett, jeg vil ha kjøling på cpu og gpu, så vis jeg kjøper et komplett sett for cpu, kan jeg da kjøpe en gpu blokk uten om?

mellom 1000-2000 kr

har noen noe ekstra tips? (lure ting ved montering)

 

min pc:

athlon 64 3200 s-939

msi k8n neo2 platinum

6600gt agp 8x

 

mvh mats andersen

Endret av andersen106
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.psdata.no/ps.asp?it=113407

 

Valgte psdata fordi de er mye raskere med leveringa. Men pcutstyr har billigste av alle. De solgte den for 2215,-

 

Skal si litt om ytelsen til dette settet.

 

Idle: Cpu/16 grader Gpu/29 grader

Load: Cpu/29 grader Gpu/35-40 grader

 

Amd Athlon 64 3500+

Xfx geforce 6800gt

 

Kjøleren står i kjellern, og det er sånn ca 17 grader der. Det gjør at den kjøler såpass bra. Ved normalt rom temperatur vil temperaturen til cpu og gpu øke med ca 3-6 grader.

 

En liten forbrukertest: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=17152

 

 

Edit: Det som er så bra at det er helt lydløst :D

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Man må ofte ofre noe for stillheten, og her må du ofre mobiliteten. Man kan seff flytte den rundt, og slangene har sånn hurtigkobling til tanken. Men det er seff tungvint. Hvis du setter mobilitet over støynivå, så bør du velge et kjølesystem som man kan montere inni kabinettet.

 

Selve maskinen og kjøleløsningen er i kjelleren. Har jo kontoret mitt der, hehe. Så det er rundt 1 m med slange fra tanken til vannblokkene.

 

Edit: Jo kaldere det blir her nede, jo bedre blir kjølinga. Ny personlig rekord, idle temp på 10 grader cpu og 23 grader gpu.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...