Gå til innhold

Panzervogner i BF2 tåler for lite skade ?


Anbefalte innlegg

Eg reagerer litt på at tanks og pansret kjøretøyer tar (efter min mening) alt for mye skade av RPG raketter og 30mm kanoner. Fks en M1A1 Abraham tanks har reaktivt panzer som fanger opp energien fra en RPG rakett og den vil ikkje gjøre noe nevneverdig skade på front og sidepanser. Eg så en video fra Irak hvor en amerikansk Abraham tanks ble truffet av 3-4 RPG på fronten. De gjorde absolutt ingenskade (bortsett fra litt sotet lakk). Kjøretøy som APC o.l. har rigtignok ikkje samme panser men kan lett motstå fks 50.cal kuler. Men i BF2 kan man pepre dem med 12.7 en og usakedeliggjoøre dem.

 

Samme problem hadde det gamle BF 1942 spillet hvor en kunne slå ut Tiger tanks med eksplosive 75mm granater mot frontpanser og 30mm aa-gun og håndgranater! Disse prosjektilene hadde i virkeligheten bare dabbet av uten å etterlate en skrape.

 

Eg vet ikkje hvilken grad av realisme EA har lagt seg opp mot når spillet ble laget, men tør å påstå at panser på kjøretøy er generelt undervurdert opp mot virkeligheten. Muligens for å skape balanse å gjøre spillet mer spillbart?

 

Er dere enig i dette godtfolk?

Endret av McMadhouse75
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som har litt greie på WW2 så var ikke problemet først og fremst at Tiger tanksen hadde så bra panser at ingen kunne såre dem. De hadde riktignok bra panser foran men ikke fullt så bra. Det største problemet var at de hadde en 88mm kanon som gjorde mos av de andre lenge før de selv kom på skuddhold.

 

At en 75 mm granat på kloss hold kunne trenge gjennom panseret er helt korrekt.

Problemet var bare å komme nær nok uten å bli truffet selv.

Tommelfingelregelen hos britiske styrker var at det krevdes 5 Sherman tanks for å ta ut 1 Tiger i åpent terreng, og bare 1 Sherman kunne kjøres videre etterpå.

 

Edit: og hvor mye skade en tanks får av en RPG kommer helt an på stridshodet som benyttes. Det er stor forskjell på HE (High Explosive) og HEAP (High Explosive Armor Penetrating)

Endret av Chrichton
Lenke til kommentar
alt dette er selvfølgelig helt uvesentlig siden dataspills første regel: spillbarhet>realisme

5034353[/snapback]

 

Det er vel en balanse som varierer fra spill til spill... BF2 har de jo såklart siktet mest på spillbarhet, men beholder litt realisme, i forhold til for eksempel Operation Flashpoint.

 

men når det kommer til bf2 så er det arkade aktig sånn sett... skal man ha realisme så får man håpe noen lager en Forgotten Hope versjon som foregår i nåtiden.

Lenke til kommentar
O.o

 

bf2 mer realisme enn OPF? Den var ny...

5034818[/snapback]

 

 

Du tolket den litt feil der. det han mener er at BF2 heller har bedre gameplay enn maks realisme, i motsetning til OPF som ville ha maks realisme for så gjøre gameplay best mulig.

 

om du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
shermaner måtte jo være på under 100m for å i det heletatt kunne skade tiger :tease:

hørt på discovery channel!

5039573[/snapback]

Mhm, hadde den vært over 100m hadde den vel bare kjørt over hele greia? Den ville vel vært så høy at løpet ville pekt alt for høyt.....effektiv "range" på 2km++ *Stakkars lille tiger*

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar
For de som har litt greie på WW2 så var ikke problemet først og fremst at Tiger tanksen hadde så bra panser at ingen kunne såre dem. De hadde riktignok bra panser foran men ikke fullt så bra. Det største problemet var at de hadde en 88mm kanon som gjorde mos av de andre lenge før de selv kom på skuddhold.

 

At en 75 mm granat på kloss hold kunne trenge gjennom panseret er helt korrekt.

Problemet var bare å komme nær nok uten å bli truffet selv.

Tommelfingelregelen hos britiske styrker var at det krevdes 5 Sherman tanks for å ta ut 1 Tiger i åpent terreng, og bare 1 Sherman kunne kjøres videre etterpå.

 

Edit: og hvor mye skade en tanks får av en RPG kommer helt an på stridshodet som benyttes. Det er stor forskjell på HE (High Explosive) og HEAP (High Explosive Armor Penetrating)

5034592[/snapback]

 

HE (High Explosive) og HEAP (High Explosive Armor Penetrating) på RPG var ikke oppfunnet under ww2!!

 

Og det du sa om tiger tanks er helt gærnt. for i de fleste tilfellene så var det bare og ringe opp etter fly og....Ingen Tiger!

 

Og det og i det heletatt å diskutere tigeren er helt irrelevant for det ble knapt produsert 1200 stykker fra den før4ste ble startet i mai 1942 til den siste gikk i elven ved Potsdam i 1945.

Og den ble brukt i så liten utstrekning annent enn i normandie der hvor 22Stk. var tilstede. på ett sted.

 

Men tragedien her er at panther ikke er med i Noen Kalkyler her over hva som mangler i battlefield!

Lenke til kommentar
Og det du sa om tiger tanks er helt gærnt. for i de fleste tilfellene så var det bare og ringe opp etter fly og....Ingen Tiger!

Ringe etter fly som bruker så lang tid at alt er blåst i fillebiter når de kommer frem? Og da må været være fint nok til å fly i også.. :!:

 

Når jeg er tankfører i bf2 så synes jeg tankene tåler for lite. Når jeg spiller Anti-tank synes jeg de tåler alt for mye. Tror det er bra slik det er nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...