Gå til innhold

Surfing tips for surfebrett (hvordan)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle utenom meg surfer avgårde i kjempefart og det ser så himla morsomt ut, mens jeg får halv fart og så ebber det ut helt til jeg stopper så kommer jeg ikke videre for da er jeg havnet på en liten sten midt ute i himmelen. Hva er styremekanismene for å speede hele tiden og hoppe? De som surfet sa de ikke brukte hoppe-knappen, og de brukte strafeknappene, men jeg får det ikke helt til, har nesten klart det, men bare på ett brett for da gikk det fremover og jeg svingte ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kreves skills

- ikke crouch

- bruk strafekeys

Ha skills

Spill mye på et map, ta surf_egypt for eksempel, lett nybegynner surfing evnt. surf_water_run

Skrevet (endret)
Alle utenom meg surfer avgårde i kjempefart og det ser så himla morsomt ut, mens jeg får halv fart og så ebber det ut helt til jeg stopper så kommer jeg ikke videre for da er jeg havnet på en liten sten midt ute i himmelen. Hva er styremekanismene for å speede hele tiden og hoppe? De som surfet sa de ikke brukte hoppe-knappen, og de brukte strafeknappene, men jeg får det ikke helt til, har nesten klart det, men bare på ett brett for da gikk det fremover og jeg svingte ikke.

Du bruker A og D....

Endret av izoren
Skrevet
Er det noen spessielle innstillinger du må ha på servern? Husker en kamerat satte på noe greier på lan så gikk det no jævlig :D

mange surfemap krever Sv_airaccelerate "100"

Du bruker A og D....

Det er da absolutt ikke noe problem å surfe med A og D.. :ermm:
Skrevet (endret)

Ok, da fant jeg ut hva som var problemet. Når folk sa bruk strafeknappene trodde jeg at jeg skulle trykke dem annenhvergang hele tiden, mens det egentlig var slik at jeg skal _holde inne_ knappene. Høyre for venstre fall og venstre for høyre fall, og da gikk alt mye lettere. Det kreves ennå litt trening for å klare det så elegant slik som de andre, men nå kommer jeg hvertfall mye lengre fremover :)

Endret av Zindex
Skrevet (endret)

Som sagt før i den siste surfetråden; Jo høyere sv_airaccelerate og FPS man har, jo bedre blir det å surfe. Man får mer fart og det er lettere å holde seg oppe!

Her er et lite tips; jo høyere fart man har når man "lander" på surf-platformen, jo høyere fart får man, generellt sett...

Endret av Newt32
Skrevet

surfmaps er morro :dribble: , men når jeg prøver å sette sv_accelerate til 10 så blir den automatisk satt til 5 igjenn :dontgetit: Noen som vet hva jeg kan gjøre?

• 2 uker senere...
Skrevet

Liker nesten alle surfmaps jeg... :p

Men surf_1337 er jo en av de bedre. Surf_10x er ikke så verst den heller. Forøvrig så kan jeg også anbefale battlefield.no sin server. Den har norske folk på den, det er nesten alltid en admin på, og de som spawncamper/killer blir kicka, så det er en veldig fin server å spille på :yes:

Skrevet
Liker nesten alle surfmaps jeg... :p

Men surf_1337 er jo en av de bedre. Surf_10x er ikke så verst den heller. Forøvrig så kan jeg også anbefale battlefield.no sin server. Den har norske folk på den, det er nesten alltid en admin på, og de som spawncamper/killer blir kicka, så det er en veldig fin server å spille på :yes:

5087169[/snapback]

Second that

Skrevet (endret)

For det meste spiller jeg 1.6, har spillt en del surf maps på Source også.

Og det er rett som du sier, de er mye mindre/enklere/lettere på Source.

Endret av Newt32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...