Gå til innhold

Screen spanning på iBook


Anbefalte innlegg

Kjørte Screen Spanning Doctor på min 600Mhz iBook G3 i dag og koblet den til en 17" 1280x1024 LCD-skjem. OMG - kan ikke skjønne at jeg har sittet og sett på den lille, sure iBookskjermen alle disse årene. OS X over 1024x768 er helt rått.

 

Screen spanning doctor er en hack som åpner for screen spanning på iBook, iMac og eMac - Apple har jo sperret denne funksjonen på disse. Så nå sitter jeg her og smiler - hadde det ikke vært for øra hadde det gått helt rundt:) SSD anbefales, men sjekk kompatibilitet først.

 

http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/ibook_e.html

 

http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/supportlist_e.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått screen spanner til å funke, men har et lite problem; når jeg kjører 1280x1024 på den stasjonæreskjermen min(NEC1770NX) dekker ikke bildet hele skjermen hvis dere skjønner hva jeg mener?  Noe man kan gjøre med det?

5061375[/snapback]

 

Husk at du ikke skal speile, men kjøre forskjellige oppløsninger på de to skjermene. Se bildene, du skal ikke ha like skjermer. Hadde det samme problemet til deg inntil jeg kjørte skjermene i spanningmodus med forskjellige oppløsninger.

post-70333-1130358615_thumb.jpg

post-70333-1130358629_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hehe, kom på hvor mye jeg elsket mac når jeg fant ut at det bare var å dra dock'en over til den andre skjermen ja hehe.

 

IKKE kjør ibooken lukket med ekstern skjerm koblet til, den blir sinnsykt varm.

 

"Apple's laptops are designed so that the heat from the processor dissipates through the bottom and through the keyboard. From an engineer's point of view, the keyboard is an essential vent for the processor and should never be blocked while the machine is running. It's not just the screen you should be worried about; it's your processor overheating that's the main danger. If you haven't run into any problems yet, consider yourself lucky and be happy with that, but don't encourage anyone else to risk ruining their machine."

Endret av Fidelio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...