Gå til innhold

6600GT, hvor lenge holder det?

santana89

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kjøpte meg pc for 5 mnd siden, og det følgte med 6600GT 128 mb grafikk kort :) men nå har det kommet nye pcer, med 7800GTX, som er det beste ut nå. Hvor lenge kommer 6600GT til å holde, for store spill i framtiden? elr skal jeg begynne å oppgradere til 7800GTX nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvilke spill du spiller. -Om det ikke lugger i de spillene du spiller er det jo kke noe vits å kjøpe nytt skjermkort før du finner ett spill hvor du vil ha mer kraft. Har du crt skjerm kan du riktignok stille oppløsningen høyere med et bedre skjermkort, har du lcd kommer du langt med ett 6600gt. -Husk minne og cpu har også en del å si for ytelsen.

Skrevet

kjøpte meg også pc for 5 mndr siden, med 6600gt. Har vært fornøyd med det, inntil jeg skulle spille FEAR, da sliter det.. Så nå ligger det et 7800GT å venter på meg på posten :)) hente det i morgen, og gleder meg..

Håper det blir en merkbar forbedring :)

Hvor lenge det holder kommer jo ann på hva du spiller sikkert..

Skrevet

Burde holde en stund til hvis du ikke er veldig kresen på grafikken. Hvis du er det kan du jo kjøpe et 7800GT som nok vil klare nye spill bra i 1 års tid.

Har et 6600GT selv og mener at hvis du ikke trenger masse aa og af og over 60 fps så holder dette, og kommer til å gjøre det en stund fremover.

Er du fornøyd med grafikken på kortet ditt nå så hadde jeg beholdt det og kjøpt nytt når du syntes det blir for dårlig selv, og ikke høre på alle andre som må ha det beste. ;)

Skrevet

jeg har iallefall 6600Gt å tror ikke det kommer til å slite på FEAR, gjorde ikke det på demoen iallefall og gjør jo ikke det på noen andre spill...

Skrevet

6600GT 128MB holder ei stund til.

Men nye store spill vill nokk kreve mere grafikk enn ditt 6600gt kan gi.

Hvertfall om du spiller på høy oppløsning.

Skrevet
jeg har iallefall 6600Gt å tror ikke det kommer til å slite på FEAR, gjorde ikke det på demoen iallefall og gjør jo ikke det på noen andre spill...

5032227[/snapback]

Ikke for å være ekkel, men da lurer jeg på hvilke krav du stiller til spillene? 800x600 og low på all grafikk? Har nemlig selv nettopp hatt et 6600gt midlertidig. Og dette maks klokket med vannkjøling og en enormt kraftig cpu i spill(p-m@2750mhz) så gikk de nyeste spilla ganske dårlig i noe særlig mer enn 1024x768 og litt grafikk på. Fear er ikke spillbart på den samme pcen med x800xl før jeg har skrudd det meste ned på medium og minimum og 1280x960. Når man merker at spillet ikke reagerer på musa som normalt og ser med fraps(måler ant fps) at fps er nede i under 10 fps så kan man kalle det uspillelig. Under 30 merker jeg at spillene ikke er sånn de skal være.

Skrevet (endret)

5032227[/snapback]

Ikke for å være ekkel, men da lurer jeg på hvilke krav du stiller til spillene? 800x600 og low på all grafikk? Har nemlig selv nettopp hatt et 6600gt midlertidig. Og dette maks klokket med vannkjøling og en enormt kraftig cpu i spill(p-m@2750mhz) så gikk de nyeste spilla ganske dårlig i noe særlig mer enn 1024x768 og litt grafikk på. Fear er ikke spillbart på den samme pcen med x800xl før jeg har skrudd det meste ned på medium og minimum og 1280x960. Når man merker at spillet ikke reagerer på musa som normalt og ser med fraps(måler ant fps) at fps er nede i under 10 fps så kan man kalle det uspillelig. Under 30 merker jeg at spillene ikke er sånn de skal være.

5032424[/snapback]

kjører de fleste spill på 1280x1024, enten med high eller litt over medium/eller akkurat medium.. syntes det funker helt greit jeg... fine bilder.. så det at du må sette ned til 1024x768 og enten medium og minimum syntes jeg er rart =P

skal teste på FEAR til neste uke, regner med at jeg kjøper meg det i helgen

Endret av djrabbit88
Skrevet (endret)
Kjører de fleste spill på 1280x1024, enten med high eller litt over medium/eller akkurat medium.. syntes det funker helt greit jeg... fine bilder.. så det at du må sette ned til 1024x768 og enten medium og minimum syntes jeg er rart =P

skal teste på FEAR til neste uke, regner med at jeg kjøper meg det i helgen

5032724[/snapback]

Joda spill som allerede er ute går greit nok på 6600gt, men kortet har ikke sjanse i havet å gi en god spilleflyt med max grafikk i 1280x1024 på fear. Kortet jeg har nå er ca 30-40% raskere og selv det sliter i f.e.a.r og quake 4.

Endret av Onanias
Skrevet

Spiller BF2 med alt på low, untatt textrues, som er på medium. Har bestilt meg et 6600GT 256MB DDRIII fra komplett til 1800. Er det noe fforskjell utelsemessig mellom 128 og 256 mb utgave?

Og hvor mye forskjell vil jeg merke fra fx5700 ultra til et 6600GT =

Skrevet

går greit å spille FEAR med 6600GT helt til det skjer noe, da blir det mye hakking og sløsing med kuler.. :) Har et klokket XFX 6600gt jeg, og det sliiter hvertfall..

Nå har jeg akkurat hentet 7800gt på posten, så skal jeg se om det ikke hjelper.. :)

Skrevet

6600GT går, men det blir ikke helt eyecandy.

For å oppgradere til 7800GTX så bør du ellers ha et ganske bra system for at du skal merke store forskjellen. Så kom med specs.

Skrevet

man klarer seff ikke best grafikk ut av korte... men for meg holder det med medium iallefall... gikk fra et gammelt skraplig Geforce4 MX440 til 6600GT å det var stor forskjel

Skrevet (endret)
6600GT går, men det blir ikke helt eyecandy.

For å oppgradere til 7800GTX så bør du ellers ha et ganske bra system for at du skal merke store forskjellen. Så kom med specs.

5034211[/snapback]

Kan du forresten se om min maskin holder til en 7800GTX?

edit: ops, hardware specs i profilen var borte.

AMD 3500+ @ 2.2GHz

DFI SLI-D

OCZ PC3200 1024MB 2-2-2-5

Det burde vel holde?

Endret av Seian
Skrevet
Spiller BF2 med alt på low, untatt textrues, som er på medium. Har bestilt meg et 6600GT 256MB DDRIII fra komplett til 1800. Er det noe fforskjell utelsemessig mellom 128 og 256 mb utgave?

5033204[/snapback]

?

Skrevet (endret)

5033204[/snapback]

6600gt er vel bortimot dobbelt så raskt så du vil nok merke en god del forskjell. Når jeg sier at jeg ikke var fornøyd med 6600gt så kommer det av at jeg nedgraderte fra 6800gt, skulle egentlig over på pcie. Men kom over pentium-m og socket 478->479 adapter. Det blei bare mye mer for pengene.

Endret av Onanias

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...