Gå til innhold

Speilrefleks til 5-6000?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får Nikon D50 for like under 6000 kr. med et zoomobjektiv (dvs. D50 Kit). Dette er et bra kamera, kommer godt ut i tester osv.

 

Du kan kjøre kameraet manuelt, eksperimentere med lukkertid osv, eller du kan kjøre automatikk (fint for snapshots/feriebilder).

 

Objektivet som følger med er kanskje ikke kjent for å være av de beste, men jeg er ganske sikker på at det er mer enn nok til å begynne med, du kan jo kjøpe fler objektiver senere.

 

:)

Lenke til kommentar

Tror nok du sliter med å havne under 6000 totalt. Som tipset over nevner, D50, som er noe av det billigste på markedet nå, får du objektiv for 6000, og veske pluss minne i tillegg er fort 1200kr.

 

Olympus E300 er vel det billigste.. får du for 5000 med objektiv..

 

Tror faktisk at jeg vil anbefale deg å se på bruktsidene til foto.no istedenfor, når du har den rammen du har. Der kan du få vesentlig bedre utstyr til den prisen vil gi.

Endret av photoguy
Lenke til kommentar

Ville vurdert et pent brukt 10D eller 20D. 10D har jo fallt ned til rundt 5000 og det er ikke lenge før du får en 20D ned mot 6000 heller.

Men budsjettet ditt er uansett i minste laget om du skal ha noe dugendes optikk i tillegg. En 50mm 1.8 ville i så tilfelle være å foretrekke fremfor de billigzoomene som en får kastet etter seg.

Lenke til kommentar
20D for 6000 kr... Tror fortsatt det er en god stund til dessverre!

5060715[/snapback]

 

 

Tror ikke et er lenge om å gjøre (noen måneder). 20D på bruktmarkedet er etter min mening overpriset (folk forlanger både 9 og 10.000) for brukte hus. Det har jo litt med at inntil nå 5D kom, var 20D toppen av næringskjeden i det segmentet. Men nå er den ikke det lenger dessuten er vel en oppgradert versjon på trappene snart (?) så et prisfall på bruktmarkedet er like om hjørnet (skal du selge så gjør det nå med andre ord ;))

Lenke til kommentar
20D for 6000 kr... Tror fortsatt det er en god stund til dessverre!

5060715[/snapback]

 

 

Tror ikke et er lenge om å gjøre (noen måneder). 20D på bruktmarkedet er etter min mening overpriset (folk forlanger både 9 og 10.000) for brukte hus. Det har jo litt med at inntil nå 5D kom, var 20D toppen av næringskjeden i det segmentet. Men nå er den ikke det lenger dessuten er vel en oppgradert versjon på trappene snart (?) så et prisfall på bruktmarkedet er like om hjørnet (skal du selge så gjør det nå med andre ord ;))

5061236[/snapback]

 

Ikke glem at du får mer enn 2 nye 20D for prisen av en 5D.... tror ikke det er så veldig mange som kjøper 5D istedenfor 20D egentlig... noen er det nok, men neppe nok til å presse prisen hverken ny eller brukt på 20 så mye...

 

selv mener jeg at man kan forvente en brukt 20D til 50-60% av nypris, litt avhengig av stand, medfølgende manualer, kvittering etc, dvs ca 6-7000 kr så kommer eventuelle batterigrep eller objektiver i tillegg på det igjen da...

 

Det som vil sende prisen RASKT ned, det er en ny versjon av 20D, og da tenker jeg på mer enn bare en N oppgradering av LCD skjerm / Picture Style alà 1D mk IIN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...