Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele ISDN-oppkobling med Hub?


Anbefalte innlegg

Jeg har lest her på forumet at det er mulig å dele en ADSL-oppkobling med en hub, men kan jeg gjøre det samme med ISDN også? Eller må jeg kjøpe en dyr ruter?

 

Hubben er en 8-ports Edimax 10/100m med Uplink, og jeg har nettverkskort i alle 4 PC-er i huset. Kan jeg bare plugge ISDN-ledningen inn i Uplink-porten??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går nok ikke å dele isdn linja på den måten, MEN siden du har lagt opp nettverk kan du la den pc'n som er koblet til ISDN linja dele internett-forbindelsen via windows..

 

Kjipt å måtte starte "servermaskinen" og koble den mot internett før du skal på nettet på de andre maskinene, men det er nok den beste løsningen jeg vet om..

Lenke til kommentar

Dæven... Jeg bruker AnalogX proxy akkurat nå, men liker ikke proxy så godt pga alle innstillinger i programmer som vil bruke nettet og noen sider som ikke virker... Men men, det er jo brukbart.

 

Takk for raskt svar uansett, Zamoth! Noen andre som har noen bedre idéer? Milla eller Sephiroth..? (heh)

 

Hvor mye er det for en billig og brukbar ruter? Noen som har gjordt et innbrudd i en pc-sjappe og kan selge det billig? (høhø) Si ifra hvis du kan hjelpe!

 

[ Denne Melding var redigert av: Ximo på 2001-12-03 16:03 ]

Lenke til kommentar

Det desidert beste, og enkleste, er å installere XP på alle maskinene, og gå gjennom network setup wizard på alle pc'ene.

 

å gå gjennom denne wizarden tar under 1 minutt, og da kan alle bruke internet tilkoblingen til den ene pc'en nå den er på.

 

du trenger egentlig ikke xp på andre enn den pc'en med internet, men det er enklere hvis alle har xp.

Lenke til kommentar

Quote:


Sett opp en Win2k server maskin med NAT , da har du en fult funskjonell ruter maskin som kan takle mange hundrevis av pc'er


 

Høres veldig greit ut siden jeg skal fdiske og formatere hele greia uansett! Jeg lurer bare på om hva som trengs for å bruke NAT (er det vanskelig å innstallere?) og om jeg fortsatt må stille inn proxy-innstillingene i alle programmer på klient-PCene som vil bruke nettet *pust*pes*..

 

PC-en som vil være server i såfall kommer til å ha 256mb (ECC?) SDRAM og Pentium III, det er vel nok? Hvordan er egentlig Win2k i forhold til Win98? Raskere og mere stabil eller bare en annen Microsoft-bløff?

 

Mange spørsmål, men jeg tipper noen der ute vet litt om dette her :smile:

 

Ps.. GeeZuzz, ellers takk men jeg holder meg langt unna XP etter hva jeg har hørt om det. Holder meg heller til Win98 eller 2k hvis det duger :smile:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Ps.. GeeZuzz, ellers takk men jeg holder meg langt unna XP etter hva jeg har hørt om det. Holder meg heller til Win98 eller 2k hvis det duger :smile:

 

Hva du har hørt om XP? Ikke kom her og påstå at du ikke hører drit om win98 hver eneste dag!

 

Du må jo teste XP først! får du hardwaren til å funke kan jeg love deg at du synes XP er 127 ganger så bra som 98.

Du hører bare fra de som har problemer med XP. alle de som synes XP ruler pleier liksom ikke å si det her i forumet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...