ViperGTS Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg har koblet til 24 pins kontakten til ASUS A8N-E, men ser at det er en 4 pins ATX kontakt ved prosessoren. SKal denne også kobles til? Hva brukes den 4 pins kontakten på hovedkortet til hvis den ikke skal kobles til? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ikke får noe skjermbilde(ny data). Alle vifter starter opp da men... Har prøvd to grafikkort(PCI-e og PCI). Er det hovedkortet som er gåent? (det var forresten ikke noe plastikk- rundt hovedkortet....mulig returvare med feil?) Takker for svar!
oysfaerg Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Den _må_ kobles til, den er der for å gi kortet ekstra 12V-spenning såvidt jeg vet.
pcp160 Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 Hva brukes den 4 pins kontakten på hovedkortet til hvis den ikke skal kobles til? Som de andre sier, den MÅ brukes. Det er den som står for hovedforsyningen av strøm til prosessoren, og er dermed påkrevd. På "hoved" atx kontaken er det anbefalt med 24 pinner, men 20 kan også benyttes. Her er de siste 4 pinnene tiltenkt og gi mer stabil spenning til pci-e porten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå