Gå til innhold

Funker PC`n som den skal?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer rett og slett på om PC`n fungerer som den skal... Jeg hadde håpt å kjørt Fable, Battlefield 2, GTA San Andreas og mange andre spill på god grafikk uten at det hakker, men det kan jeg altså ikke. Jeg har:

 

MSI 6800GT (256MB)

AMD XP 2400+

2x256 MB RAM TwinMOS

512 Mb RAM Corsair (unbuffered)

Abit NF7-s 2.0 hovedkort

320GB Lagringskapasitet

 

PC`n har vært sånn siden jeg fikk den for noen år siden, og det går ikke bra på spill... Men jeg har jo oppgradert den (RAM, Grafikkort, Lagringskapasitet), tror dere det er prossessoren som kødder? Eller skal det ikke gå an å kjøre spill på grei grafikk? Vet om folk med mye dårligere PC som kjører samme grafikk som meg :hmm:

 

Håper dere kan hjelpe meg! Trenger virkelig hjelp.. Kunne jo tenkt meg å spilt uten hakking. Det hakker jo nesten like mye uansett hvilken grafikk jeg stiller på?? :hrm:

 

Takk fo hjelpen a dere :cool:

 

MVH. Grizzly

Endret av grisebanken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, den pc'en skal kjøre det alt som er ute nå.

 

De to tingene som kan være feil (som jeg kommer på i øyeblikket) er at:

1) For dårlig kjøling på cpu eller skjermkort

2) Windows\drivere er feilinnstallert. Innstaller windows på nytt med alle de nye driverne. (Last ned nyeste driverne før du innstallerer windows på nytt, slik at driverne er det først som blir innstallert på maskinen din. Husk å trekke ut internett'en før du reinnstallerer, slik at du ikke får virus før du har hatt tid til å innstallerer antivirus og brannmur)

Endret av blackninja
Lenke til kommentar

Når du oppgraderte med en ekstra rambrikke kjører den ikke lengre dual-channel, siden du har 3 minnebrikker vil de bare kjøre på 333mhz også. Dermed er ikke(edit) minneytelsen optimal.

 

Eller så er jo ikke en XP 2400+ den sprekeste prosessoren lengre, og nyere spill krever sitt av cpu også.

 

Min anbefaling vil være å enten starte å overklokke systemet(skjermkort er langt bedre enn resten av kompnentene), eller gå for en av oppgraderingspakkene de har på komplett(med untak av den celeron pakka da).

Endret av Civilix
Lenke til kommentar
Jeg lurer rett og slett på om PC`n fungerer som den skal... Jeg hadde håpt å kjørt Fable, Battlefield 2, GTA San Andreas og mange andre spill på god grafikk uten at det hakker, men det kan jeg altså ikke. Jeg har:

 

MSI 6800GT (256MB)

AMD XP 2400+

2x256 MB RAM TwinMOS

512 Mb RAM Corsair (unbuffered)

Abit NF7-s 2.0 hovedkort

320GB Lagringskapasitet

 

PC`n har vært sånn siden jeg fikk den for noen år siden, og det går ikke bra på spill... Men jeg har jo oppgradert den (RAM, Grafikkort, Lagringskapasitet), tror dere det er prossessoren som kødder? Eller skal det ikke gå an å kjøre spill på grei grafikk? Vet om folk med mye dårligere PC som kjører samme grafikk som meg  :hmm:

 

Håper dere kan hjelpe meg! Trenger virkelig hjelp.. Kunne jo tenkt meg å spilt uten hakking. Det hakker jo nesten like mye uansett hvilken grafikk jeg stiller på??  :hrm:

 

Takk fo hjelpen a dere  :cool:

 

MVH. Grizzly

5022632[/snapback]

 

 

Har du sjekket at maskinen er absolutt virusfri og fri for ad-ware? Slikt suger resurser.

Du har hatt maskinen en stund så sjagsen er stor for at du har et titalls unøvendige tasks som pusler og går i bakgrunnen.

Fjern en masse dill du ikke bruker. Gå over maskinen og rydd opp med egnede verktøy. Finn verktøy på internet som rydder opp disk, dll'er og registry.

Defragmenter disk til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...